Jag behöver vara uppe, jag behöver vara nere.




Kontraster är verkligen viktiga, man behöver dem för att överleva. Jag behöver vara uppe, jag behöver vara nere, jag måste få skrika, jag måste få gråta och jag måste få skratta mitt i den djupaste sorg. Om man var lycklig hela livet ut skulle man inte längre uppleva det som lycka, utan som något grått, flummigt tillstånd. Man behöver även skit och depression.

Men just nu är jag lycklig. Kanske, tror jag, nästan i alla fall, men det är svårt att avgöra. Anledningen till lyckokänslorna är att jag hela helgen ska befinna mig i Kalmar. Där ska spelas teater, umgås med härligt teaterfolk och kanske hånglas med någon fin brunlockig teaterpojke. På en teaterfestival ska man inte sova på liggunderlaget man har med sig, utan bara levalevaleva. Det kommer att bli hur fint som helst.

Och om någon vill skriva något medan jag är borta får person i fråga gärna göra det. Kanske berätta lite om er själva, skriva en dikt, skicka en spotifylista, fråga mig om något eller skriva varför ni väljer att läsa det jag skriver. Då skulle jag bli väldigt glad.

tack-och-hej-och-nafs-i-benet-och-sånt-där.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

kontrasterna ja! idag har de varit många och rent ut sagt jätte jobbiga. jag har varit förväntansfull i solen, lycklig faktiskt. sedan förväntansfull igen och efter det, tomheten och rädslan och förlora någon. svårheten i att uttrycka känslor och låta impulsen att stryka över håret ta över. sedan gråten och tårarna som inte slutat falla ännu.



åh. dessa kontraster! hoppas din kalmarhelg blir helt underbar!


josefine

Bild nummer 3. Är jag lite kär i tror jag.


Jake

teaterfestival.fy vad fint det verkar.


viktoria

bild nummer tre ser ut som en välmålad tavla. fint!


saaaaaaaaaaaaaaara

TACK, för välkomnandet hem. Insåg precis, hur längesen var det inte jag såg dig, irl liksom?!??!?!


Sanna

o, tokfina bilder!


alicia

fina bilder


Hilda

Shuhuu!



Tänkte bara berätta att den första fotolektionen i bloggen är utlagd, efter mångas förfrågan. Och jag skulle bli superglad om du ville gå in och titta lite, kanske kommentera? Länken är http://accordingtoniffe.blogg.se/2009/april/fotolektion-1.html#comment



När jag ändå skriver vill jag passa på att berömma dig för det fina jobbet du gjort med din blogg, den är verkligen jättefin!



Ta hand om dig :-)



Hälsningar

Niffe



http://accordingtoniffe.blogg.se


Anonym

Du kanske är hemma nu men jag kan berätta en sak ändå.



Idag gick jag genom korridorerna och visslade (jag brukar låtsas att det är Hogwarts vi går på. Speciellt när man sitter i dumma Brahelsalen och har timslånga prov). Sen tänkte jag att om jag skulle se dig skulle jag rycka dig i armen och säga vilken bra (tråkigt ord men det beskriver rätt) blogg du har.



Nu såg jag dig inte men jag kan ju säga det ändå liksom.



Hejdå.


Marie

Hjälp vad din blogg är fin.


Malin

Svanungar är så fina de med. Grå och söta. Sedan får de mig alltid att tänka på sagan om den fula ankungen, så det förhöjer nog känslan för dem. Även jag tror att man behöver kontraster. Sött och surt i sitt liv. Men mest sött.


Lilla Fröken

Upp