(o)behagliga nätter





Jag önskar att jag kunde sova just nu, men mitt medvetande är alltid på helspänn mitt i natten. Tankarna, ensamheten och meningslösheten sträcker sig efter mig likt en bläckfisks slemmiga tentakler och försöker dra mig ner djupt, djupt, djupt under ytan. Min hjärna tycks alltid arbeta som allra mest frenetiskt och ihärdigt när jag bara vill vara korkad, tom, glad och festivalig ända in i benmärgen. Så för att jag ännu en gång ska få uppleva det där närmast extasliknande och lyckliga festivalpeppiga-tillstånd som jag befann mig i tidigare idag fokuserar vi nu enbart på festivaliga tankar: Bob hunds spelning, sena nätter som övergår i tidiga morgnar, vackra pojkar, dansdansdans, fina människor och alldeles för lite sömn. Och att sitta uppe mitt i natten för att sy och packa ner (o)viktiga saker inför Emmabodafestivalen är inte heller helt fel.

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Hallå! Imorgon åker vi!



(jag och nini har packat ner 10 paket nudlar och en burk jordnötssmör. med mera.)


Marie

Marie: JAAAAA, imorgon lämnar vi Jönköping för Emmaboda! Allt som börjar på bokstaven N är nedpackat: nudlar, nutella och nylonstrumpor. Och några andra saker också.


julia

Åh, jag såg bob hund på Putte i Parken och det var en utav de grymmaste spelningarna jag varit på. Så himla bra!!Åhåh.


Sofia

Jag känner mig oerhört hedrad när jag ser mitt vykort på spegeln och hoppas att emmaboda var underbart!


Anna

Sofia: Bob hund är ett oerhört bra liveband! Och deras pretentiösitet, som trots allt är en väldigt stor del av deras image, gör sig extra bra på en stor scen framför hundratals människor.



Anna: Drömmen om Storbritannien fortlever, Brighton-kortet har därför en given plats på min spegel. Puss och ännu en gång tack för ett fint vykort. Och emmaboda, ja, emmaboda, jag vill berätta alltalltallt för dig min vän.


julia

Upp