färglägg min tillvaro




Med risk för att låta klyschig eller som en dagisfröken som pekar med sin pekpinne, ska jag nu skriva lite. Alla människor är fina och unika och ingen är perfekt. Alla har både bra sidor och dåliga sidor, och nästan alla hatar något med sig själva. Man kan tycka att man inte riktigt räcker till, att man alltid säger fel saker och att man är den tristaste och mest ointressanta människan i världen. Man kanske inte tror att någon tycker om en, och ibland känns det som att man har hela världen emot sig. Jag pratar inte alltid öppet om problem och använder mig ibland av någon slags glad fasad för att slippa folks sympatier. Jag tycker att det är jobbigt när folk tycker synd om mig, och jag tänker nästan alltid att det finns någon som har det värre. Jag gillar inte mitt leende, tänderna är skeva och för få, och leendet är snett. Jag ogillar mina fötter, tårna är för långa och hela fötterna ser beniga ut. Jag ogillar mycket med mig själv, men tycker om annat. Jag är allmänbildad och har alltid haft lätt för saker, jag är alltid sann mot mig själv och har många vänner som jag gillar och som gillar mig. Alla är vi olika, och alltid hatar man något med sig själv. En sak är iallafall säker, man slutar aldrig att förändras, och om jag är samma jag om fem år som jag är nu, så är jag nog död.

p.s. Det är inte varje dag man får en goodiebag från Björn Borg tänkte jag och drog på mig det ack, så häftiga svettbandet. Goodiebagen är ett fint pris som jag vann i en liten skrivtävling i februari, tack Kajsa(http://aenigma.blogg.se/) och Miriam(http://blog.bjornborg.com/). Den innehöll fina saker, såsom tre par trosor, en "I love Bjorn Borg"-tröja, ett svettband, ett nyckelband, ett hjärtformat usb-minne och en cd med endast kärlekslåtar.
text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

När jag var liten hade jag enorma komplex över mina tår. Jag ville inte visa dem för någon. (Min stortå är ENORM och mina småtår är pyttesmå.) En varm sommardag insåg jag hur larvig jag var. Jag var 12-13 år och tänkte "Men herregud! Om någon inte blir kär i mig bara för att mina tår är fula så är det ju den personens problem! Jag vill ändå ha en sådan person." Jag vågade till och med säga det högt till mina vänner. De höll med.



Och den tanken har jag hållt ända sedan den dagen.


Marie

Det är ju helt otroligt att du alltid lyckas sätta ord på mina tankar Julia.


Cilla

otroligt vackert skrivet, julia. och jag tycker du är så snygg (särskilt i pannbandet :)) trots skeva tänder, snett leende och beniga fötter. operfekthet är vackert.


miriam

härliga bilder :)


Anonym

Ville bara säga att jag tittar in på din blogg då och då. Du skriver väldigt bra ska du veta :) hejs. :)


Hanna, som går i din spanskagrupp

Svar till Hanna: ÅH, vad roligt att du tycker det! Jag blir lika glad för vartenda litet vänligt ord. Tacktacktack.


Julia

Du har en himelens fin blogg julia!


Anonym

Svar till fröken/herr Anonym: Hohoho, vad glad jag blir att du(vem du än är) tycker det!


Julia

Upp