Jag vill citera Hellström, men det känns menlöst, för hans citat är från Taube och Vreeswijk





Det var en fin dag egentligen. Dagen då vi inte riktigt visste var vattnet mötte himlen. Dagen då allt var lite diffust och gick i gråskalor. Man kan omtolka och tänka igenom allt som vi har sagt, allt som kanske borde ha sagts, men saker blir inte tydligare för det. Jag bara sitter här för att undvika mina läxor. Jag har blivit riktigt bra på det, på att undvika mina läxor alltså. Ingenting blir gjort, men jag vet att jag egentligen inte behöver göra något, allting i läxform är för lätt. Och allting som inte är i läxform är för svårt, för krångligt, för komplicerat.

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

ville bara säga att jag gillar din blogg. mycket! :)


Ramona

Råsnygga bilder, Julia! Jag är extra förtjust i den andra. (Tummen upp till att bilderna numera är större)



Jag sitter också bara här för att undvika och förtränga skolarbetet. Sitter jag inte här, så är det alltid någon annanstans, aldrig bland de deprimerande läxhögarna. Jag skulle vilja påstå att jag är något av en mästarinna på att undvika skolarbete - ja, jag är riktigt bra på sånt. Jag är alldeles för lat - varför anstränga mig, när det fungerar så bra ändå? Nej, mina söndagar ska spenderas på annat sätt. Kanske genom att klippa sönder gamla byxor, och göra långa spotify-listor med fina artister som kommer till Emmaboda i sommar, något jag ägnat dagen åt!


Camilla

Svar: Åh Ramona, tacktacktack!


Julia

Svar till Camilla: Ahh, tacktack! Och ja, visst kändes det fint med lite större bilder?



Man blir lätt lat och bekväm, det är så himla behagligt att bara strunta i allt som har med läxor att göra. Om man hänger med på lektionerna brukar ju det mesta ordna sig.. Hoppas jag iallafall. EMMABODA EMMABODA EMMABODA, igår bokade Sophie biljetter till mig och henne. Det känns alldeles underbart! Och jag har också "oerhört lagligt" laddat ner mängder av artisterna och banden som ska komma. Jag är galet pepp och önskar att jag kunde ta del av dina spotifylistor..


Julia

Svar till Julia: Exakt. Det fixar sig alltid. Finns ingen anledning till att vara överambitiös, speciellt inte när man har mina lärare! (Haha, jag är så otroligt lat!)



Åh! Lycka! Det kommer bli helt galet bra! Jag tänker på det vaaarje dag!



Jag tror att man kan hitta invites till spotify här http://www.garaget.in/ och här http://spotify.fleo.se/ - och om du lyckas få en invite så har du spellistan här http://open.spotify.com/user/camikaze/playlist/34DKj8759w7Q7bL5K95uuW (hoppas det fungerar!)


Camilla

Svar till Camilla: ÅHHHHHHHHH, jag har blivit med Spotify! Tacktacktack. Och din Emmabodaspellista skall lyssnas flitigt på! Jag är pepppepppepp nu.


Julia

ah, de här bilderna är underbara!


sofia

Upp