hjärtslag

mitt hjärta slog i 140 km/h och jag vågade knappt slita blicken från min poesipolitiskt korrekta moleskine. mina händer skakade, kanske benen också, och i mitt huvud ekade raderna "människorna i det här caféet bryr sig inte ett skit om poesi". för övrigt var det en tanke som inte alls lugnade mina nerver. men någon gång ibland vågade jag titta upp och läsa några rader med blicken fäst långt bort i något hörn. och trots ord uppslukade av väggarna på grund av dålig akustik, och trots nervositet, såg jag några leenden gnistra till och fick en och annan komplimang sköljd över mig.

den här texten skrev jag igår, läste igår och vet inte riktigt vad jag tycker om idag:

du sa att allt kunde räknas i hjärtslag.
hur många hjärtslag i minuten när du låg över mig.
hur många hjärtslag i sekunden när din tunga var i min mun.
hur många hjärtslag i millisekunden när du sa att jag var det bästa som hänt dig.

men något hände, blev trasigt, och jag började räkna andra hjärtslag.

hur många hjärtslag i minuten när man står vid rälsen och väntar på att ett tåg ska dundra förbi.
hur många hjärtslag i sekunden när man går balansgång på ett broräcke över en motorväg.
hur många hjärtslag i millisekunden när man öppnar fönstret på elfte våningen.
hur många hjärtslag som en dag ska sluta slå.
text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

riktigt fin dikt julia. aj i hjärtat

idén med hjärtslagen är finemang



(vill du träna på tisdag? :D)


m

du är sådär jätteduktig så jag vill pussa lite på dig.


m.

Fantastiskt tycker jag. Du skriver verkligen bra.


Rebecka

Du skriver verkligen himla bra! Du sa nån gång att du ville ha konstruktiv kritik på vad du skrev, och om jag fick ändra på något så är det meningen "och jag började räkna andra hjärtslag." Jag vet inte riktigt varför men det känns inte riktigt som den passar med känslan i resten av dikten... Men du är attans bra! kram


Moa

snälla rara julia jag ber dig SÄG TILL NÄSTA GÅNG. jag missade ju förra gången, precis på håret. o nu missade jag denna gången. Så snälla. säg till. :) PUSS


Sanna

åh! helt underbar text!


sara

fantastiskt. påminner litelite om johanna tydells (tror jag) novell honey.


my

Å julia, vad fint! Så magiskt!


Izzie

Jag skulle vilja ha dina texter och din poesi i en bok eller ett album med ett mörkt, svårt omslag som jag kunde ta fram när jag kände för, läsa, och bara känna det i hela min kropp. Ja, åh det vill jag verkligen ha.

Det är så vackert.


Sara erika

Jag tog just lite när jag läste detta.


Nina

riktigt jävla bra!


Amanda

Upp