fredagsnätter att inte förlora sig i










det finns inga nätter att förlora sig i i jönköping.

inga hemmafester där man inte känner varje människa, inga nya gator att upptäcka, inga främlingsögon att drunkna i. så känns det iallafall allt som oftast, så vi skapar våra egna höjdpunkter&ljuspunkter i vintermörkret. idel vintermörker. idel vintermörker i staden jönköping med hundratjugotusen invånare. i väntan på sommar&festival&värme bjuder vi in fina människor till en tom lägenhet för att spela galenpanna, dricka grapefruktjuice (eller annat om man nu kände för det), åka rullskridskor, prata och lyssna på kent, håkan hellström, david bowie, the jacksons och eurythmics. när det är fredag och allt är precis så som det alltid har varit vill vi ha nätter att förlora oss i, men det är kanske en omöjlighet. och kanske borde jag ha varit mer tonårsrevolutionär och bjudit in alla jag känner.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Eftersom jag ser lite dåligt så kan jag inte riktigt avgöra om det är du eller någon annan på den första bilden (?) men om det nu råkar vara så att det är du så måste du VERKLIGEN ta och tala om för mig var du har köpt dina strumpbyxor!


A

A: heh, damen du ser på bilden är en annan julia, närmare bestämt julia torndahl (om du råkar veta vem det är?). julia borde ha köpt dem på lindex, för jag tror att jag har ett par likadana (eller iallafall väldigt liknande), och dem hittade jag på lindex. men kolla runt i lite andra affärer också, åhléns har likadana fast i marinblått och vitt. och vero moda hade också sådana strumpbyxor ett tag.


julia

jag var tonårsrevolutionär en gång, det slutade med totalt kaos, två stulna laptops och svåra skuldkänslor. Fast det var förstås väldigt kul medan det varade. lev hårt dö ung!!!


Sofia

Ser helt underbart trevligt ut.


Julia

Jag har två saker att säga: Det var så, så så-hå fint att träffa dig igår. Och, din nya header är så, så så-hå snygg. Puss.


Camille

såhå himla fin blogg och såhåå härliga bilder!


mimmi

Sofia: haha, lev hårt och dö ung (jag var på din supermegafiesta)!

julia: åh, så var det, och nästa gång skall du komma!

camille: så så så så så fint var det ju att träffa dig också ju allra finaste makizakeeee. du är så så så så himla bra helt enkelt. och ja, jag kände att headerbyte var det nya svarta och fixade därför ihop något stilrent som än dock innehöll något av det finaste jag vet: stjärnor.

mimmi: ååååååh, ihhhhh, tack!


julia

gillar dina bilder kraftigt :D


karråååååå

det är likadant här fastän det är stockholm. det spelar ingen roll. världen känns lika liten här. men jag fattar det du säger. jag känner precis likadant när vi svischar igenom jönköping ut till bankeryd. det är i alla fall lite lättare att andas i stockholm.


j

Upp