VI KALLAR OSS GARDET


Vad är gardet? Vi är Julia Nilsson, Elinore Lindén Strand, John Erlandsson, Frida Gustavsson och Kajsa Boklund.
Tillsammans ska vi ställa ut konst på Galleri Kocks på Södermalm i Stockholm.

Detta är en utställning på temat makt. Men vad betyder egentligen begreppet makt? Vad innebär det för dig? För oss alla innebär det fullkomligt olika saker. Madonna-ideal och hora-bilden, bröstkorgsuppbändningar och mänsklighet, klassiska könsroller och nakna män, kvinnor på piedestaler och en mamma med psykoser. Detta är ärligt, detta är annorlunda och detta är vad vi kommer att visa er mellan den tjugotredje juli och fjärde augusti. Jag är så förväntansfull att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen. Inatt anlände jag till Södermalm och idag ska jag färdigställa det allra sista inför utställningen. Vad jag ska ställa ut får ni se på fredag, för då är det dags för vernissage, och då hoppas jag att ni kommer. Vernissagen pågår mellan klockan 13.00 och 20.00. Givetvis är det gratis, givetvis är alla välkomna och givetvis bjuder vi på vin och annat.

Galleri Kocks
Utställningen på facebook: klicka här
23 juli - 4 augusti
måndag - söndag kl 13-18
Vernissage 23 juli kl 13-20
Mer info: http://www.artup.se/

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Men åh, ja, grymt! Klart jag kommer dit. Däremot åker jag hem på studs efteråt. Hem... vart nu hem är... hehe... känner mej hemlös. Men till Sundsvall alltså. KRAM.


Björk

åh, jag har mängder av saker jag måste hinna göra på fredag. ska försöka hinna det här också!


sofia

Det vill jag mycket gärna besöka hoppas att jag kan hitta dit bara.


Rebecca

Upp