en junifredag och en junilördag



Det var fredagskväll. Efter att ha firat min numera nittonårige bror satte jag mig på ett tåg mot Vaggeryd, där min vän Amandus bor.


Efter ett tag var det så här vackert utanför tågfönstret, då var jag alldeles strax framme. Amandus och en viss fin pojke mötte mig med cykel, sedan trampade vi iväg till Blåbärsstigen.


Behzad, något av det finaste jag vet. KOL är dock ingen cool sjukdom, inte lungcancer heller.


Finkajsa.


Jag och Hannes skulle slåss, jag minns inte riktigt varför.


När Albin är med händer alltid sånt här. Hela tiden ska han göra volter.


Salaam Sam, chosgelli (låtsaspersiska)!


Hela natten fortsatte i samma fina anda med fotbollstittande, chipsätande, dansande, pratande och till viss del lungförgiftande. På morgonen cyklade jag och han det finaste jag vet till tågstationen, jag var tvungen att ta ett tidigt tåg hem. Regnet öste ner och vi blev båda alldeles dyngsura. Och sen var vi tvungna att pussas alldeles fasligt länge, för på grund av olika resor hit och dit kan vi inte träffas igen förrän på söndag.


Jag kom hem helskinnad, men fortfarande dyngsur, och insåg att vädret inte riktigt tillät min redan inplanerade picknick. Istället fick det bli inomhuspicknick hos mig, med tillhörande fina vänner, sockerchocker och bröllopstittande.


På kvällen åkte jag hem till en viss världens-bästa-Sophie för att fira att hon fyllde arton. Vit-tunika-Sophie bar dagen till ära en färgsprakande klänning och bjöd på välkomstchampagne.


Carl-Oskar var där.


Likaså Anton och Joakim.


Egentligen var det tema S (för att Ia så ihärdigt kämpade för ett tema), men ingen var särskilt duktig på att följa det. Jag var svart, svår, spexig och givetvis super-julia. Lina var sjöman, applåder till henne!


Denna bild lägger jag upp av fyra anledningar:
1. Ebba ser så väldigt hotfull ut
2. Ebba följde också temat (sjöman)
3. Ebbas sjömansmössa är ett tio år gammalt Håkan Hellström-original med tillhörande hälsning och autograf
4. Ia formar sin hand så väldigt elegant när hon röker


Sebastian och Anton.



Till varmrätt fanns det all möjlig mat anpassad för både veganer, vegetarianer och köttätare. Efterrätten var knytkalas. Här ser ni Ebbas gudomliga kladdkaksaktiga-brownie-chokladkakor och Ias ljusrosa macarons med kokos och vitchoklad-fyllning.




Hela kvällen och natten var så himla, himla lyckad. Ah, så galet bra var det. Det var min fredag och lördag det. (Förresten har ungefär alla dessa människor bloggar, men ja, jag visste inte riktigt vilka som ville bli länkade. Och är det någon bild ni vill ha borttagen är det bara att säga till.)
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

hmm. är du ifrån jönköping?! O: känner igen han dendär behzad och några mer. din blogg är fin btw :)


johanna

vill ha efterrätten! nom nom nom!! ser underbart ut! fantastiska bilder!


Lisa

fytusan vad underbart!


sofia

oj vad du är otroligt vacker.


kolossal

haha jaha, där ser man. treevligt (: jag bor mellan bankeryd och habo så gick i skola här. men ska börja media på peset nu till hösten :) dudå?


johanna

ser helt underbart ut! och du är galet fin!


Sara

jasså. naaajs. jo men pb verkar va en trevlig skola. det tycker jag allt.


johanna

JULIA, JAG SAKNAR DIG SÅ ATT JAG DÖR.



Nu har jag ätit upp din present och anser att du ska komma hem ifrån allt midsommarfirande och snyta näsan med mig. För jag är monstersjuk och behöver kramas.


Sophie

så sjukt fina bilder tjejen! :)


felicia

Upp