jävligt indie

Kanske hade jag älskat dig mer om du var djup och svår och jävligt indie (som om någon ens kan definiera indie). Om du hette typ Tolstoj i efternamn och läste Krig och Fred eller Brott och Straff eller Juloratoriet eller bara lite vanlig, gammal hederlig Freud. Eller kanske om din favoritbok var Processen. Om din garderob enbart bestod av svarta kläder och mössor som inte täcker öronen ordentligt. Om du rökte upp cigarettpaket efter cigarettpaket efter cigarettpaket efter cigarettpaket efter cigarettpaket utanför String efter varje avslutad skoldag. Men du var du och du läste inte Kafka för att verka inne, och du var du och du såg till att dina öron var varma under vintrarna. Du var du och du drömde inte om nätter i städer långt härifrån och liknande inte ens nästan den vanlige SOFO-invånaren. Det kanske är för sent att ångra sig nu, men någon dag insåg jag att människors värde kanske inte mäts i antal snyggt ihopkomponerade second hand-utstyrslar.

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Du skriver väldans fint!


Moa

jag älskade detta. hundra procent igenkänning som det är för oss sjukt originella popbloggare med secondhand-ådra, haha.



puss och pop!


pamela

jävligt bra



flisa


Anonym

jag önskar verkligen att folk ville inse det


Anonym

Och jag som precis börjat läsa Kafkas Processen.



Fint och ärligt skrivet, som vanligt. Det finns så många som inte förstår hur pseudosofistikerade de egentligen är.


Emil Johansson

det vet du förmodligen redan

men den här är så, grymt bra

love it!


Emilie

alternativt, kanske skulle han älskat mig mer om jag var jävligt indie.


frida

Hej! Denna texten var precis vad jag behövde just nu. Samtidigt som jag älskar hela indie-kulturen och indie-människorna så är det en fet begränsning att bara acceptera en vis typ av människor, kultur, ställen. Att helt och hållet hänge sitt liv åt en redan bestämd väg. Åh, samtidigt som jag har blivit så inspirerad av indie-kulturen känner jag mig så hjärntvättad. Det är så lätt att döma dem utan sotarmössor. Jag måste sluta.


van Gogh

Upp