diffusa tankar en kvart innan juni


känner mig mest bara så förbannat tonårig, maktlös och berg- och dalbaneig att jag inte vet vad jag ska göra med mig själv. jag skrattar och jag gråter och jag klarar snart inte längre av allt detta jävla kännande. vill bedöva hela min kropp innan jag exploderar av ALLT. tänker på min egen svaghet, den vackra försommaren utanför fönstret och hur få skoldagar som finns kvar att uthärda. tänker på gazaremsan och hamas och aktivister och usa-påverkan och israel och jonatan-huset i jerusalem och blockader och cementmurar och terrorister eller kanske bara frihetskämpar och sömnlösa nätter i världens största utomhusfängelse. borde bojkotta allt som har med israel att göra, för jag orkar inte konflikter mer. förra året slog jag vad, den fjortonde mars 2019 måste israel palestina-konflikten vara löst, annars förlorar jag (kanske en del av mig själv). för visst handlar allt om att bevara det lilla hopp man har, det lilla hopp som man faktiskt har kvar. spela optimistisk trots att ens tro på människan nog gick förlorad för flera år sedan. för vad händer egentligen när man själv tappar tron, när man själv inte orkar vara med i en demonstration mot ett land som förtrycker, när man själv inte orkar bojkotta h&m för att butiken även finns i landet som förtrycker. stort och smått kastas hit och dit, och värst av allt är att min största oro är huruvida jag kommer att vara trött imorgon eller inte. huruvida jag har råd att klippa mig hos frisören och köpa ett par knästrumpor i butiken som även finns i landet som förtrycker.

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

hjärtat jag vet precis hur det är. men någon gång kommer allt bli bra och vi människor är deprimerade då och då. önskar jag bara kunde vara där, bjuda på te och prata om allt och ingenting. kramar i massor, din blogg är bra.


Lisa

vet inte hur många gånger jag bara velat ge upp, för männikor är så oförstående,elak,själviska och våldsamma. När vi är så dåliga hur ska vi någonsin kunna göra denna värld bättre och varje steg vi tar mot en bättre värld möts vi av så jävla mycket motstånd, för folk är giriga,egoistiska och makthungriga, att man bara vill skrika och gå tillbaka till att vara en person som inte bryr sig tillräckligt. men hoppet kommer tillbaka, för det finns så himla att kämpa för att jag inte klarar av att bara stå på sidan av.



och sen spelar det inte så stor roll om du köper ett par knästrumpor från h&m eller inte, inte mot israel. mest för att det blir ingen effekt mot israel eftersom det inte är ett israeliskt företag...


irma

åh nedersta bilden. otroligt fin, verkligen. du är så duktig!


ia

lisa: åh, kramar i mängder till dig också. ibland känns saker och ting tyngre än vanligtvis, men jag tror inte heller att allt en dag kommer att bli bra, men kanske klarar vi oss ändå.

irma: jag förstår verkligen vad och hur du menar, jag klarar inte heller av att stå vid sidan av utan att göra någonting. tyvärr känner man sig dock ibland fruktansvärt maktlös och förtvivlad. och ja, du har helt rätt i att just h&m är ett ganska dåligt exempel, men det känns inte bra att ett av Sveriges största företag väljer att öppna butiker i Israel. Givetvis bör man dock bojkotta israeliska företag, det får större effekt.

ia: åh, jag tackar så hjärtligt ia, verkligen!


julia

Hej vill tipsa om min nya tävling där du kan vinna valfritt schampoo och balsam



http://www.lovemercury.se//2010/june/tavling.html


bitte

du är bara så bra. och himla fin.


Evelina

du har så rätt.


Isabelle

andra bilden, åh.

din blogg är fantastiskt fin!


julia

fin du är


Anonym

Upp