låt mig skita i alla borden och måsten för ett slag

Och så sitter jag vid skrivbordet med hela natten utanför fönstret. Ikväll igen. Tankarna och känslorna snurrar vidare, fortare, rörigare. En sekund av insikt. En minut av salt längs kinderna. Vet förklaring och orsak men har ändå tappat all mening med allting. Jag sitter vid skrivbordet med hela natten utanför fönstret. Ikväll igen. Tänker ”jag borde väl ändå inte”, för ni är så många som läser, men mina fingertoppar vill ha bekräftelse, mina känslor vill bli ord, och helst också förstådda sådana. Fan helvetes jävla skit! Jag svär för sällan, men nu har jag börjat använda könsord, för ska jag vara ärlig så känns allt ganska jävla fittigt för tillfället, hur genuspolitiskt inkorrekt det nu än anses att beskriva något på det viset. Jag önskar att jag var mer oansvarig, att jag ibland kunde strunta i precis allting (utan att få ångest). Att jag oftare skrek REVOLUTION och sedan revolutionerade. Att jag följde alla mina nycker och infall: typ skrek jävla fitta och sedan slog ner henne, typ försvann in i dimman onsdag, torsdag, fredag och lördag (kanske också tisdag, för snart börjar det nog kallas för lillfredag). Jag önskar att jag var lite mer helcrazy, lite mer dum i huvudet, lite mer superegoistisk. Lite mindre om-jag-vill-bli-psykolog-är-det-ju-faktiskt-av-yttersta-vikt-att-jag-inte-får-lägre-betyg-än-MVG-i-alla-mina-kurser, lite mindre mån om alla andras känslor, lite mindre kontrollfreak, lite mindre ångestande, lite mindre ser-jag-tjock-ut-i-den-här-tröjan. Jag önskar att jag var lite mer och lite mindre, mest mycket annorlunda. Åtminstone nu, för alla känslor dödar mig.

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Jag lider med dig <3


Moa

känner precis likadant. jag önskar att jag hade skrikit och slagit till honom när jag såg min allra jävla finaste person stå där i hörnet av köket med en helt annan jävla blond tjej med sina läppar tryckta mot hennes. jag önskar att jag hade slagit till, skrikit ut och sparkat ner honom på golvet, henne med för den delen...


Caisa

alla borden; skrivborden, matborden, tvborden... så tänkte jag först :3



din blogg är iallafall den av tre jag läser allrahelst. och jävlar vad jag känner igen mig. jämt.


snara

kramar på dig!


Lisa

på fredag ska vi minsann revolutionera tycker jag. Iallafall så ska vi tro att vi gör det.

puss på dig, (du får ringa när du vill vet du väl? Och komma hit när du vill och dricka minna-te och göra maränger)


bells

Haha jasså. Ja, annars hade du ju kunnat köpa min lilla D60.. men jag känner att det är dags att gå vidare. Vill utvecklas lite mer osv. Ja, men du fattar :)


Camilla Andersson

men åh. jag också. allting


gabbi

herrejöstanes vad jag känner igen mig!


hedda

jag tycker att dina texter är super duper nödvändiga. De är dom för mig iallafall. Jag skulle föreslå att alla som är tonåringar och har tonårsångest också skulle läsa, för att förstå att man inte är ensam, det skulle nästan vara lag på det. Du har liksom inte hamnat i det där "blogg-faket" där allt är underbart och minsta lilla nedförsbacke i livet inte får synas. Du skiter i det, vilket betyder så otroligt mycket för mig och jag VET för många många andra också. Tack! och grattis att du fyllt arton!


-frida

herregud så mycket jag känner igen mig i din text! jag önskar att jag verkligen kunde skita i saker utan att få någon ångest alls. håller verkligen med om ALLT. Jag har också funderat på att bli psykolog. Men jag kom inte in i höstas. Så på ett sätt är det ju värt o plugga så man får bra betyg så man kan bli det man vill. Men jag vet ju hur jävla mycket tid och ork det krävs, och det är fan inte kul. Det känns ju som att det är nu, i den här åldern man måste passa på att göra massa helknäppa grejer, nu när man kan liksom.



Livet är bra kenpigt alltså.


Camilla Andersson

Ibland, Julia, ibland under sådana här små glimtar av skrift, undrar jag om vi är samma person på något plan. Ytterst perfekt skrivet och jag identifierar mig med varenda ord. :)


izzie

Upp