respons på några kommentarer (från er allra ödmjukaste julia)


åh snälla kan du inte börja turnera? please? en liten sverigeturnering?
Gärna! Finansierar du så kommer jag garanterat. Jag vill ha iskall perrier, kallrökt lax och never stop i min minst tjugo kvadratmeter stora loge. Dessutom vill jag ha ett bra mikrofonstativ, de brukar alltid vara urusla när jag ska läsa. Fixar du allt detta kan jag skriva en dikt till dig personligen raring, vad vill du att den ska handla om?

skulle du inte kunna berätta hur du redigerar dina bilder? himla fint.
När fotona är fint redigerade, typ som fotona i detta inlägg, har jag lyckats låna min brors betydligt snabbare och betydligt mer välfungerande dator. Där har jag möjligheten att pilla i photoshop. Ganska ofta använder jag mig då av olika typer av actions (googla photoshop actions + den känsla du eftersträvar, till exempel vintage) för att mina kunskaper är väldigt begränsade och jag aldrig kan öva på min egen dator som tar ungefär 10 minuter att få igång och aldrig skulle kunna klara av ett så avancerat program. Annars brukar jag mest använda mig av picnik.com för att ändra saker som kontrast, ljusstyrka, mättnad m.m. och addera vissa effekter.

jag spyr vad bra du är
Alltså, det är ju så obehagligt att spy. Så snälla, gör det inte.

Jag heter Claes-Göran Olofsson och jag måste skaffa fram pengar, så snälla snälla snälla...
skänk en valfri summa pengar till detta kontonummer 8169-5,914 844 158-8
Eller så gör jag inte det Claes-Göran. INTE. Du kan ju alltid skänka några tusenlappar till en fattig gymnasieelev som inte riktigt har råd att ta körkort och dessutom inte tycks få ett jobb. Sen är jag sugen på Sydamerika också. Tack på förhand Classe.

Jag var i jönköping i helgen och spelade innebandy. Jag kollade runt i alla hörn av mataffärer och torg för att där kanske du skulle befinna dig. Men det gjorde du inte. I vanliga fall håller jag till i småstaden Kungsbacka. Och jag tycker du verkar cool.
Jag är cool, hur cool som helst faktiskt. Jag rekommenderar att du letar efter mig på hemköp, på parkeringshustak, på per brahegymnasiet, på café more coffee eller på bongo. Det är bara där jag befinner mig. Ah, uppmuntran till stalkerbeteende.

Din blogg känns så vintrig nu. Kan du inte snälla rara skriva lite om hur våren läker sår och obesvarad kärlek?
Läker våren sår då? Blommar kärleken när trädkronorna gör det? Jag skulle skriva om det om jag verkligen trodde på det, och ibland gör jag ju det, och då märks det i mina texter. När solen dyker upp i mars/april så blir alla människor helt plötsligt så mycket vackrare och så mycket snällare och så mycket gladare och så mycket mer tillmötesgående. Det tror jag verkligen på. Och då finns det så mycket som börjar blomma. Verkligen. Och obesvarad kärlek är just precis vad uttrycket försöker förmedla: inte besvarad, inte ömsesidig. Och det klarar inte ens sköra hjärta av hur länge som helst och till slut måste det därför bli bättre. En dag blir det bättre. Och mitt i allt det där vidriga och obesvarade som bara skaver sönder måste man komma ihåg hur mycket fint man förtjänar och att en person som inte fattar hur magiskt man är ändå inte är någonting att ha. Djupa sår läks och gamla sår rivs upp och vissa sår försvinner och nya sår skapas. Så kommer det att fortsätta hela livet. Och visst vill man bara känna att man är fullkomligt hel, men jag tror aldrig att man gör det, och det är såren som får oss att känna att vi lever.

vad fint Julia. Det gör verkligen ont att tänka så.
Jag tror att varje dag som gått saknar oss. För vi var aldrig riktigt där.
Den här kommentaren skrev en vän till mig. Jag vet inget bättre än alla hennes poetiska citat när saker och ting känns obotligt grå. När jag mådde dåligt och satt jämte henne i skolans bibliotek sa hon "den här, Julia, den här ska du lyssna på" och tryckte på play. Det var Bruno K Öijer som läste att väggen stirrade tillbaks. En annan dag satt vi också i skolans bibliotek. Alla människor runt omkring oss var tysta och vi kommunicerade genom att skriva varannan mening i ett worddokument på en laptop. "Julia för i helvete, han sökte en kvinna och fann en själ, han är besviken."
text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Tycker du om Edith Södergran? Undrade bara för att "han sökte en kvinna och fann en själ, han är besviken" kommer väl från en dikt av henne.


Sara

Sara: Ohja! Kanske är det lite småtrist att tycka så mycket om Dagen Svalnar... när den är en av hennes mest kända, men varje rad är ju så träffande. Dessutom tycker jag att hon har skrivit mycket annat som är hemskt vackert.


julia

Claes-Göran Olofsson, ser han kommentarer överallt. man kan ju inte låta bli att undra vad han ska ha alla pengar till...

förresten är din blogg så bäst så bäst så bäst.


Clara

Hej Julia. Jag såg dig på UKM i Jönköping och tyckte du var fantastisk. Jag vågade mig till och med fram och säga det lite snabbt också, så kanske kanske känner du igen mig lite.



Iallafall, så var jag sedan tvungen att leta rätt på din blogg, (om du nu hade någon...) och lyckligtvis hittade jag den! Så nu sitter jag här och kan läsa dina underbara texter om igen. Tack och lycka till!


Miranda

vackert


julia

hittade precis hit. vilken tur!


Beatrix

Puss<3


Marty

Jag önskar jag fick sådana där underbara kommentarer. Fotona är superfina, för övrigt!


Melwa

fyfarao vad fina bilder.


inger helén

Upp