nattlig visdom

"Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt" tänker jag och börjar ifrågasätta. Igen.

Frågor
1)
Varför ville jag ha dig från första början?
2) Ville du någonsin ha mig?
3) Varför fungerar inte du som människor gör mest?
4) Varför kan jag inte bara en gång för alla upprepa att du har en ful näsa och är tafatt på ett dåligt vis?
5) Varför dras jag till störda människor (män i allmänhet, dig i synnerhet)?
6) Är det jag som gör er störda?

Svar
1)
För att jag var så fruktansvärt trött på precis allt och inbillade mig att du var något annat än allt det andra.
2) Förmodligen, men bara för natten. Den där fucking natten.
3) För att du är störd.
4) För att jag är störd.
5) Något slags sjukt Florence Nightingale-syndrom skulle jag gissa. Tror att allt går att fixa. Vill fixa dig. Vill ha dig. Vill att du ska vilja ha mig.
6) Förmodligen. Jag är ju störd.

Sammanfattning
Jag vill ha dig för jävla mycket hela tiden.

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

BRA


sofia

oerhört bra!!


Anonym

shit, känner igen mig helt galet i det där. alltså verkligen helt galet mycket.


agnes

Fantastiskt, fantastiskt inlägg.


Anna

du skriver så farligt bra.


lotta

Jag kommer inte på något annat att skriva än blurg, men jag tror att det är en positiv grej. Det kan nog betyda att du skriver så jävla bra och att jag känner igen mig så jävla mycket. Nåt ditåt.


w

Du är väl allt för bra Julia. Gaaahhh. Eller nåt.


Marie

känner igen mig i allt allt allt.

en god nyhet; det går över. du måste bara hitta en tillräckligt ful bild på honom, göra ett internt skämt om bilden med dina närmaste vänner och driva om det i en vecka innan du ser honom dygnrak igen. då går det över.

ps. du skriver bäst.


pamela

Du skriver så himla bra!! Och så himla rätt, precis som man ibland känner själv. Tack för att du aldrig slutar skriva! För det gör du inte, väl?


Sanne

Upp