alla drömmer om fåglar, även du, även jag








Drömmer om att odla vingar på ryggen och flaxa iväg långt bort härifrån, men trivs samtidigt fasligt bra. Just precis här. Just precis nu. Börjar dock känna nostalgin dunka i kroppen: minns känslan av att nyss ha fyllt sexton och bli bjuden på hemmafester i treors kök sena nätter. Minns känslan av att nyss ha fyllt sexton och sitta med Sophie i matsalen pratandes om BP och M och S och J och alla andra pojkar vi spanade in. Minns känslan av att nyss ha fyllt sexton och känna hur världen vidgades med hundratals nya personer, hundratals nya erfarenheter, hundratals nya intryck. Skriver om känslan i ett annat tempus än NU, för den är inte längre aktuell och jag är inte längre sexton och jag spanar inte längre in BP och M och S och J i matsalen. De går inte längre på skolan. Jag blir inte längre knäsvag vid mjölkmaskinen.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

åh, den känslan. jag är så med dig!


Lovis

vad fint Julia. Det gör verkligen ont att tänka så.

Jag tror att varje dag som gått saknar oss. För vi var aldrig riktigt där.


Marty

så himla bra text. hjälp. andra kommentaren samma dag men jag måste bara säga att jag älskade den sista meningen "jag blir inte längre knäsvag vid mjölkmaskinen". jag minns också hur det var att vara sexton med ben som spagetti, haha.

puss + pop!


pamela

oj oj oj vad fint alltså!


Lotta

åh gud, ouh, blev lite nervös och pirrig av detta. minnen. är också så himla med dig!


mimmi

fina fina bilder.


Hanna

så himla fint.


elin

åh, bli knäsvag vid mjölkmaskinen. BEEN THERE


sannis

Oh, fina bilder.


Josefine

åh ah aj. ont i hjärtat. <3



(facebook ljuger och jag får nattliga meddelanden med kramar och nattsvammel men ändå rätt broken)



kram


Anonym

gudars vilka snygga bilder


Sara

Din blogg känns så vintrig nu. Kan du inte snälla rara skriva lite om hur våren läker sår och obesvarad kärlek?



Puss


kamelen.

Så satans galet vackert. Och tack för ditt meddelande på den där andra sidan som börjar på F. Jag ska svara nununu. KRAM


Marie

åh, så fint.


emm

Otroligt fina och fångande bilder!


Anna

Upp