en tjänst och en puss

Hej. Jag ger uttryck för väldigt många känslor, tankar och åsikter här. Kanske är jag ibland för ärlig. Jag tappade bort begreppen personligt och allmänt någonstans längs vägen. Kanske vet ni att jag har blek hy och gröna ögon, att jag tycker om mina randiga lakan och att jag inte längre blir knäsvag vid mjölkmaskinen. Ni har sett utsikten från mitt fönster och läst berättelser om min högstadietid. Jag har skrivit om det svartaste av mörker och den rosamolnigaste av kärlek. Ni vet mycket om mig helt enkelt.

Så nu skulle jag vilja be ER om en sak. Jag vill lära känna ER en aning bättre, jag vill veta någonting om ER. Skriv vadsomhelst. Berätta vadsomhelst. Det kan räcka med ett hej och ett namn, ett kärt intresse eller ett ”jag bor i norrland”. Jag vill bara veta någonting, ett tecken på er existens. Vill man skriva en tre A4sidor lång berättelse får man givetvis göra det. Ni är så fasligt många som läser vad jag skriver här, men jag vet inte ens nästan vilka hälften är. Och ibland får jag så märkliga blickar i korridoren, heh, vilka är ni egentligen från Per Brahegymnasiet som läser?

Puss.

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Åh! Hej jag heter Alinde. Jag går inte på Per Brahegymnasiet men det är kanske inte så noga. Det finaste jag vet är morgonen om våren, hur det luktar i halsgropen, pojkar i brunt hår som pratar med brittisk dialekt, dimmblått, rymden och gamla böcker med massor av fina ord antecknade i marginalen. Näst mest tycker jag om klassisk musik och att sitta på tåg. Om jag bara fick dricka en sak resten av livet skulle det vara Russian earl grey te. När jag blir lite äldre vill jag helst av allt bli författare, kanske skriva lite som en blandning av Haruki Murakami, Tove Jansson och mig själv. Man finner mig oftast långt fram på fina konserter under sommarnätter eller på en bokhandel i Göteborg. Så, nu vet du.



Jag tycker du skriver fantastiskt fint.


Alinde Andersdotter

choklad. klänningar. mjölk. mig. gröna bananer. KÄRLEK. sommarkvällar. grey's anatomy. styva bröstvårtor. klackskor. musik. gullefjun. kuddar. jag kallas mattan och jag gillar din blogg.


kärlekshälsning

Matilda heter jag. Hittade din blogg ganska nyligt, tycker du verkar fin.


Matilda

hej jag är heter sofia och är rätt trött på allt som klassas som fint och duktigt. vill liksom bara sova och äta. och skratta lite. och jag vill sluta använda ord som "fint" och "vackert" just för att de överanvänds. lite därför tycker jag om din blogg tror jag, för att du inte lägger upp bilder på glada flickor och skriver "den var en sån fin dag". det finns för många sådana bloggar, men det vet du väl kanske. vill ta sönder min blogg, men den är fångad på spotlife. vilket gör mig arg. där vågar jag liksom inte skrika. ok låter som värsta emobruden, men det är jag inte. jag är bara arg och trött på allt som är perfekt. tror jag. men gillar dig. hejdå.


sofia

Jag heter Linnea och jag tycker om Håkan Hellström, randiga tröjor och att klä av mig mina strumpor när jag precis har krupit under mitt varma duntäcke och sen känna hur lent lakanet är under mina bara fötter.


Linnea

Jag har precis lagat omelett med massa goda saker i. Precis nu lyssnar jag på På Drift, Norbotten för att

1. den är bra och lite dansvänlig

2. mitt ex länkade den på facebooken och jag är fortfarande världssnurrande kär i honom



dessutom vill jag träffa dig någon gång för du verkar mysig och jag borde göra såna saker som jag inte brukar våga


.

Mitt namn är Josefine. Jag har femton år och är kär i en kille med randiga tröjor, i skolan kommer han alltid fram bakifrån och pussar mig i nacken. På fritiden läser jag gärna om rymden och blåvalar. Jag gillar coco pops och äpplen och vegetariska böngrytor. Du är fin.


Josefine

Jag gick ut gymnasiet för snart 13 år sen. Jag läser här sen länge för att du är så fantastisk på att sätta ord på känslor och livet.


Annelie

Hej. Jag bor i Stockholm men vill inget hellre än att flytta härifrån, bort från vinter ledsna ansikten och folk som tror de är så mycket etc. Jag läser väldigt mycket böcker och väldigt snabbt och lyssnar på väldigt mycket musik när jag sitter stilla. Favoriter är ananas, cigaretter om kvällarna, pojkvännen, saltlakrits, åka bil och se alla stjärnorna och att laga god mat som blir fin på bild. Har läst din blogg i kanske 10 månader nu och älskar den! (är även helt knäppt förtjust i rymden, klara färger, 1800tals kläder, gamla kameror och hur frisyrer kan vara det roligaste och bästa att leka med)<3


Emilia

jag är djävulen


djävulen

jag har pluggångest och skriver just nu på världens jobbigaste inlämning


Anonym

jag föräter mig på russinbröd och anser det mesta meningslöst, till och med den stundande våren.

det som är meningsfullt är russinbröd (och allt annat tänkbart frukostmaterial), cyberrymdsord, håkans aprilhimmel och giftiga drycker.


sofia

jag heter elin, lever i en småstad som jag mer än allt annat vill komma bort ifrån, vill vara galen och brinna upp i natten ungefär och sen vill jag mer än gärna ha en pojke att pussa på och sen drömmer jag om att frilansa som skribent, det är typ jag.


elin

Hej, heter Ina och är snart 19 jordsnurr. Jag följer sjukt många bloggar och har aldrig en aning om hur jag ramla in på någon av dem. (Samma fenomen här)

Min favoritsmak på allt är mango och jag har framtidsångest. Bor just nu i norrlands huvustad Umeå (om vi får säga det själva) men kommer från en alldeles för liten håla högre upp i inlandet. Springer just nu mest omkring i min vårjacka från barnavdelningen på Lindex, saknar han som ger sockerdricka i blodet och dubbla hjärtslag och dagdrömmer om större äventyr. Älskar Håkan, att åka bil, dansa och hänga på café i timmar men avskyr lakris. Har ett läskberoende större än månen själv och kommer aldrig bli bra på matte eller logik som min lillebror. Är livrädd för fåglar.

Har läst din blogg i all evighet och tycker om dig.

Du är fin.


Ina

älskar att djävulen kommenterar


julia

hatar att julia kommenterar att djävulen kommenterar


djävulen

älskar att djävulen sitter och läser mina kommentarer

hatar att inte komma på vem djävulen är


julia

hatar att människor inte ens vet vem mörkrets herre är; http://4.bp.blogspot.com/_gnjSZFqxncU/TReg3LTqOzI/AAAAAAAAA1g/O4bIOerzyfE/s1600/The+Devil.jpg


djävulen

Jag känner mig gammal och tycker om en pojke som inte tycker om mig. Tycker om att dansa och skriva.


melodramatisk

Jag har träffat dig!

Lyssnade på en bandspelare, åt chips, drack läsk. På en festival. Kände mig liten, men allt var fint ändå



Jag älskar Glee. Älskar nya dunderfina vänner. Älskar alla former av pojke-pojke-par. Jag skriver mest hela tiden. Vill jobba på DN. Vill skriva romaner. Vill upptäcka någonting nytt.

Jag oroar mig för mycket och har en hyfsat väl dold paranoia. Jag har ganska rött hår, tycker om det.

Lykke Li är magisk. Michael Pitt är förjävla snygg trots att halva klassen äcklades(?). Jag gör mycket små impulsiva saker för att liva upp skoldagarna.

Jag sade till min vän att vi skulle göra underland konkreta istället för att låta dem sväva omkring i skallen. Hoppas vi lyckas.

Och istället för att avsluta som många andra;

Du är kalas!


saraerika

Jag känner mig ung och tycker om en flicka som tycker om mig. Tycker inte om att dansa och skriva.


djävulen

Jag heter Olga, bor i staden Malmö och stressar alldeles för mycket nu sista terminen i trean. Men idag vi jag i alla fall min studentmössa och trycket över bröstet har lättat något.

Annars kan jag berätta att jag tycker om Håkan Hellström, varma vårdagar med håltimmar som kan spenderas utomhus, de första söta jordgubbarna, Midsommar, jeansshorts och din grymma blogg. x


Olga

http://www.lekohobby.com/bilder/oboy.gif


djävulen

Bea heter jag, egentligen Beatrice. Min bästa vän heter samma sak. Jag går på peset, brukar se dig. Du och jag har en gemensam vän, nämligen Cornelia. Det var kanske allt, för ikväll iallafall. Ha det fint tjejen!


Bea

Jag tycker mest om böcker, har lite svårt för att ta kontakt med nya personer, tänker alldeles för mycket, blir glad när jag ser selleri och kattungar, styrs för mycket av ögonblickskänslor och samlar på silverfärgade spargrisar.


Tessla

såhär står det i fliken "om mig" på min tumblr:



Emma Nilsson, 18 år, Boden, Norrbotten, Sverige.



Realist, samhällsvetare, bildtokig. Ganska tokig rent allmänt också faktiskt, beroende på hur man ser det.



Använder för många småord i alla sorters texter.

Älskar att drömma mig bort till platser långt borta.

Analyserar alltid allting ett steg för långt.

Är expert på olika sorters djur, vilda som tama.

Överarbetar alltid, har svårt att nöja mig med “nästan bäst”.



Tycker dessutom att livet är för kort för att orka bry sig om småsaker.

Älskar det okomplicerade men fascineras av det komplicerade.

Önskar att alla människor tog livet lite mer med en klackspark och att alla hade vett att förstå värdet av självironi och sarkasm.

Längtar till studenten, men är oerhört rädd för tiden, för svårigheten i att kontrollera den.



När jag blir stor vill jag hålla på med kommunikaton i något slag. Gjorde egna tidningar redan som nioåring, så kanske något på den vägen. Eller reklam. Eller fotografi. Försöker intala mig själv att det fortfarande finns tid att bestämma sig.




emma

Jag heter sofie, men alla jag känner och inte känner lyckas jämt kalla mig för sofia och josefin, faktiskt så mycket så att jag reagerar även på de namnen. Jag har ofta att sätta fingret på mig själv och mina känslor och lever nog i illusionen av att jag är en svår och komplicerad människa som folk borde bli nyfiken på. Just nu vill jag bara att framtiden ska komma så att jag kan möta nya människor som förändrar mitt liv, för jag tror att alla människor gör det, antingen mycket eller lite. Helst av allt vill jag bli kär, sådär knäsvagskär, det har jag inte varit på ett och halvt år. Jag älskar lyckliga stunder som ger än magpirr, och jag älskar nostalgi ännu mer. Och dimmiga nätter med okända läppar som tillhör vackra pojkar. Jag önskar att jag var mer spontan, men mest av allt är jag metodisk och realistisk, vilket många gånger blir tråkigt. Snart tar jag studenten och då börjar livet säger dom, jag undrar hur mitt liv kommer se ut. Föresten tycker jag att du är himla fin, och dessutom skriver du de vackraste texterna som får både hjärta och mage att knipas. Jag tror att det här blev en mindre roman.


sofie

Godkväll! Mitt namn är Amanda. Men jag kallas för Parnassus (ibland pingvin av en pojke som tycker om mig). Jag är nitton år och ganska ny läsare av din blogg. Jag älskar sommaren och vinylskivor. Jag älskar film mer än något annat (förutom min lillebror för honom kommer aldrig någonsin något kunna toppa). Jag tycker om att åka omkring på min longboard och att sjunga när ingen hör. Jag tycker om att äventyra och att drömma. Jag har så mycket i min skalle som jag vill hitta på i mitt liv. Kan knappt vänta på att det ska ske. Jag kanske tycker om den där pojken som tycker om mig cch jag har alldeles för många strumpor i omaka par. Fast det gör liksom inget. Jag tycker om att ibland gå med en grön och en orange.


amanda.

Jag heter Hanna.

Vi är lika gamla och jag längtar alltid till din stad. Jönköping är nog min favoritstad, varför vet jag inte riktigt. Men min far bor där och förhoppningsvis även jag snart. Fast i ett eget boende.

Jag har läst din blogg länge länge. Det känns som det, i varje fall. Och jag tycker hemskt mycket om den och dig och allt du skriver om och hur du skriver det.



Annars jag mest glad över att jag idag har vunnit en biljett till Popadelica!




Hanna

Först tänkte jag att jag skulle skriva något sockersött, typ "jag älskar pojknackar, dansiga kvällar, kragar, te", sådär som man önskar att verkligheten faktiskt var och kändes, men sen tänkte jag att what the heck, det är ju ändå anonymt lika bra att skriva något ärligt. Eller, äsch. Det här räcker ju för att förklara mig: bitter och flyktbenägen.


lena

Hej julia. Jag går i tvåan på peset. Det är få gånger vi ser varandra du och jag men när vi fastnar i varandras blickar för en sekund, sådär som det brukar bli så är jag alltid lika nära på att säga hej. Och sen kommer jag på att du vet ju inte alls vem jag är, och jag låter det förbli så. Iallafall så tycker jag väldigt mycket om att kedjeröka på piren med en förstående kompis, prata obesvarad kärlek och drömmar om sommaren. Jag är olyckligt kär i en kille som går i trean på Peset så jag vet vilka mjölkmaskiner du blev knäsvag vid för nu är det jag som har tagit den ställningen. Jag älskar asiatisk mat, morgnar och att sitta på ett flygplan mot varmare bredder.

Jag tycker absolut inte om att bli sviken av killar, men det verkar jag bli mest hela tiden. Och det är ju synd eftersom jag har svårt för att förtränga saker.


ett litet djur.

hej julia. Jag tänker berätta allt för dig idag istället. Puss.


fanny

tjii,



Har ingen som helst aning hur jag hittade till din blogg men på något sätt fastnade jag för ditt sätt att skriva. ( Du skriver otroligt vackert!) Jag är iaf snart 19 år, bor längst ner i Sverige och väldigt trött på skolan. Oj, det lät lite dystert, men jag är faktiskt en ganska glad typ egentligen :)


Matilda

jag heter emma och är från skåne men bor nu i örebro. idag har jag spelat ukelele, druckit te och gjort smoothie eftersom jag är ledig idag. snart ska jag ut i vårsolen och cykla in till stan till myrorna och sen kanske till finaste hjälmaren.



jag är läst din blogg i 1-2 år. ganska länge i alla fall och jag tycker om den himla mycket!


emma

Hej Julia. Jag är en sån där som läser sjukligt många bloggar (har inget att göra på jobbet, har en iphone osv.) men jag kommenterar aldrig. Nu ska jag göra det då. Bor i stockholm, är snart 22 år, har lite åldersångest och livsångest fast jag har det så himla bra ändå. jag vet inte hur jag hittade hit, men jag har läst till och från i två år nu tror jag. På senare tiden har det blivit allt oftare. Tycker att du skriver så bra. Önskar nog att jag också kunde få lite mer ord på mina känslor och så. Får väl nästan säga tack här va? Tack tack.


Johanna

Jag tycker att livet är för stort och konstigt för sitt eget bästa (för mitt bästa också). Jag hade hellre varit en katt. Fast sedan får man hångla. Då vill man inte vara en katt längre, då vill man bara hångla andan ur sig. Lite så känns allt just nu. Din blogg är fin. Tjipptjopp.


Anonym

När jag var liten kallades jag jussan, jag har skickat ett bokmanus till dig och nu ska jag börja fylla en resväska med ägodelar för att på söndag åker jag som utbytesstudent till Tyskland i en vecka. Jag är lite nervös.


Josefine

Hej Julia. Jag heter Alma Lindström, tråkigt nog. Tycker det är ett fint namn och så, men det har länge irriterat mig att det inte rimmar på något. Alma Palma Lingonskog liksom, det är ju inte kul. Jag har drygt ett år kvar till arton, och på sommaren får jag fräknar över hela näsan och kinderna.

Jag har läst din blogg i vad som känns som evigheter, trots att det nog egentligen bara gått tolv månader. Hittade hit på något okänt sätt och fastnade först för din header, no lie. Sen när jag väl börjat läsa dina texter kunde jag ju inte slita mig, och nu klickar jag in här varje dag. Ibland flera gånger om dagen.

Har själv försökt starta ett antal bloggar, men alla har floppat, jag har tröttnat. Och så finns det himla lite att skriva om när man bor i Stockholm. Det tycker åtminstone jag. Det händer inte ofta något kul, och när det väl gör det, finns oroliga föräldrar som tvingar en att vara hemma innan midnatt. Men det är bra ibland, för då håller jag mig oftast nykter, och kan titta på stjärnorna när jag promenerar hem. Jag har försökt lära mig stjärnbilder, men den enda jag kommer ihåg och orkar leta efter är lilla björn. Den är så fin och glittrig.

Jag vill flytta till en annan stad, en mindre eller en större. Skulle nog föredra en mindre. Har länge önskat att jag kunde få flytta till Boliden, där min mamma växte upp. Men hon flydde snabbt till farligare platser.

För ett tag sedan skrev jag en kommentar om att jag brukar citera dina texter på facebook. Det började med det där du skrev om att bo i höghus och om att man bor närmre stjärnorna. Det citerade jag och fick ungefär hela 40 likes. Du är allt bra duktig du. Tycker om att du kan beskriva allt så bra och perfekt så att man blir lite varm i hjärtat.

Jag vill typ verkligen vara din bästa vän.


en jättelång text om ingenting

Oj, så många kommentarer du fått. Vad fina de är! Jag är en person som blir jätteglad av att läsa fina kommentarer. På andras bloggar och på min egen. Du skrev en jättefin kommentar på min blogg förut, om när du var i Egypten.



På tal om resor, kan jag berätta att jag ska till Frankrike i tre veckor i sommar på feriepraktik. Jag och en vän ska jobba på en vingård i Loiredalen. Jag är så sjukt lycklig och nervös inför det. (Hur ska jag kunna kommunicera liksom? Jag kommer att glömma all franska så fort någon hälsar på mig och svara "hola".)


Isabelle

puss förresten!


Isabelle

jag är din isbjörn och jag tycker så fasligt mycket om dig!


c

Jag var i jönköping i helgen och spelade innebandy. Jag kollade runt i alla hörn av mataffärer och torg för att där kanske du skulle befinna dig. Men det gjorde du inte. I vanliga fall håller jag till i småstaden Kungsbacka. Och jag tycker du verkar cool.


Frida

Du gav mig ett av mina favoritord, kalasjnikov, mitt andra favoritord är sammelsurium. Har läst din blogg i några månader och tycker att du är modig som skriver om saker som sådana som jag behöver höra t.ex. när Stockholm känns himla stort, grått och ensamt. Jag älskar mat. Jag är lat. Jag blir alltid löjligt lycklig när det regnar. Jag skulle vilja ha dig som vän. Bland det bästa som finns är att se snöflingor slungas mot bilens vindruta en mörk kväll. Har saknat mina dreads varje dag sedan jag klippte av dem. Kram!


Johanna

19 år, bor i oslo i vår, har det superbra där. Är hemma i norrland för att träffa familj och vänner. Och gå på umeå open. Sen har min allra bästa farmor just dött. Jag har saknat min hund som bor hos föräldrarna. Sen saknar jag min syrra som jag delar säng med varje natt i Oslo. Jag undrar hur det blir att sova i natt. Utan syster, med hund.


ellen

Jag har också träffat dig där och då på arvikafestivalen.

Det var sommaren med alla hopp om att gymnasiet skulle bli så mycket bättre och så mycket finare med nya vänner och upptäckten utav livet någonstans mellan allt som skulle hända.

Jag hade fel, jag går i en skola med tegelkorridorer och människor som jag inte känner, pojkar med så fina dreads att jag dör lite lite mer varje gång som jag ens kan uppfatta den minsta tillstymmelse utav ögonkontakt med någon utav dem.

Nu drömmer jag om samma saker som den där sommaren, men nu vet jag att det inte kommer att hända något. Jag bruker ha som motto att aldrig förvänta mig något och jag ska inte bryta mot det igen. Jag är inte fullt så här deppig hela tiden.

Jag brukar drömma att jag är i något slags tidlöst djuriskt stadie där vi alla slipper tänka och bara kan göra saker på impuls helt utan hinder från sociala normer. Jag är tacksam över att mina vänner tycker om mig och tar mina händer när jag är ledsen. Jag vill veta vad kärlek är för något och blir alltid glad när jag ser den lysa äkta i pars ögon som ett bevis på sin existens. Jag cykar gärna och drömmer att musiken i mina öron är soundtracket till en film, för livet blir trots allt lite bättre om man inbillar sig att det är en film. Jag tänker mig andras liv som små filmer, särskilt bloggares liv. Ditt liv är en film för mig och den är vacker.


Rebecca

BARA DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR TIOTUSEN GÅNGER OM FÖR ATT NI KOMMENTERAR SÅ FINT!!!



(och du, mörkrets herre, jag vet att du inte är bells, haha, jag kan kolla upp ip-adresser och fråga den damen förstår du. mitt intresse och min nyfikenhet kvarstår dock med tanke på att jag inte riktigt tror på att du är djävulen i egen hög person. hade dock älskat om djävulen läste min blogg. nej, ska nu försöka ägna mig åt stasiliknande verksamhet och ta reda på vem du är. haha. älskar bilderna förresten.)


julia

Jag läser mediekommunikation på högskolan dalarna och har nu kommit på att det är helt fel vilket är synd för jag har världens finaste, sötaste och flummigaste lägenhetskompis/kombo som jag vill bo ihop med flera år framöver.

Jag heter Maria och är redan lite nervös och superglad för att jag ska se bob hund imorgon som jag inte har sett på två år ungefär. Sen ska jag hem till min hemstad och pussa på min pojkvän som jag fick till slut efter flera månaders tvekande för att vi då gick i samma klass. Jag har aldrig rökt och har bestämt mig för att det vore väldigt dåligt i och med att jag försöker få min pappa att sluta.


Maria

Hej. Jag heter Hedvig. Din blogg är fin.


H.

Hej. Jag heter Emma, men kallas för Håkan. Jag gillar kameler, åska, Öland, att åka buss, våfflor, och människor som är varma och ärliga. Jag fotograferar, dricker kaffe och skriver dagbok nästan varje dag. Jag är kristen och det finns inget som betyder så mycket som det. Jag älskar att dansa när ingen och alla ser på. Min mamma är min bästa vän. Jag vill göra någonting stort i livet, och jag vet att jag klarar det.

Kram, du skrivet otroligt bra.



(p.s. jag skulle ge mycket för att bli förälskad i någon)


Håkan

Jag bor i stockholm, på södermalm. I höstas började jag på ett gymnasium där jag egentligen inte alls passar in. De flesta här är snobbar. Min klass är lyckligtvis helt okej. Jag älskar Italien, framför allt Rom. Glassen där är den godaste jag någonsin har smakat. Jag gillar även bara ben och tjocka mjuka koftor. brun hud och fräknar. jag tycker om att åka tunnelbana.

Den värsta tiden hittils i mitt liv var högstadiet. Det var en pina.

Jag tycker att du verkar vara en fantastisk människa och jag kan inget annat än älska dina texter.

Kram!


Paulina

Jag bor i stockholm, på södermalm. I höstas började jag på ett gymnasium där jag egentligen inte alls passar in. De flesta här är snobbar. Min klass är lyckligtvis helt okej. Jag älskar Italien, framför allt Rom. Glassen där är den godaste jag någonsin har smakat. Jag gillar även bara ben och tjocka mjuka koftor. brun hud och fräknar. jag tycker om att åka tunnelbana.

Den värsta tiden hittils i mitt liv var högstadiet. Det var en pina.

Jag tycker att du verkar vara en fantastisk människa och jag kan inget annat än älska dina texter.

Kram!


Anonym

Jag bor i Karlskrona och är 19 år och jag tycker du skriver så hemskt fint och du berör mig verkligen. Jag tycker om att spela teater och pussas med min pojkvän och så vill jag ut i världen nu nu nu!!!


Emilia

tro mig, jag är mörkrets herre. är det det här du menar med "stasiliknande verksamhet"? http://robot-camera.de/ROBOT_GEHEIM/Stasi-Rolf2.jpg


djävulen

Hejsan Julia!

Jag heter Isabell, kallas Issa och bor i Norra Norrland. Vi har fortfarande en meter snö och minusgrader ute. Det bästa jag vet är min häst som är brun och min pojkvän som varit min i 2,5 år på tisdag. Jag är lagom lång, lagom smal, lagom normal och väldigt lagom. Jag gillar min nikon d90 och mina katter. Min ena katt fick 4 kattungar igår, de ligger i en kartong i min säng. Imorgon ska jag dansa tills fötterna gör ont och på söndag ska jag spendera hela dagen med filmer i sängen. kram på dig.


Issa:)

Jag är en flicka som nästsista dagen på året 1993, har alldeles för dålig självkänsla och är kanske för naiv. Eventuellt krossad över att det snygga människor har vissa fördelar. Tänker alldeles för mycket på att få utsidan polerad men med jämna mellanrum så vill jag bara skrika: Fan ta skönhetsidealen. Vet inte vart jag vill men insåg i mina tidiga tonår att jag vill bort därifrån jag bord och det är 1½ år kvar. Planerade då att klippa av all kontakt eftersom de tränger ner mig mer än lyfter men nu vet jag inte längre. Är trött på att tävla, trött på materia, trött på att förlora men hänger kvar och försöker andas.

När jag blir kär blir jag någon som jag föraktar, förlorar min värdighet, tappar självkontrollen och jag har varit kär en gång, vilket räcker.

Annars fryser jag för ofta och vill ha vinter när det är sommar och sommar när det är vinter.


S

hej! jag heter emma, jag tycker om katter och te och festivaler och att promenera barfota, just nu håller jag på att spara ut mitt (en gång) pagelånga hår till någon sorts längre längd, men än så länge har det bara blivit axellångt och rätt vilt.. och jag tycker om en pojke som inte tycker om mig. eller så gör han det. jag vet faktiskt inte längre..

och jag tycker att din blogg är ungefär en av dom finaste som finns, puss!


emma

Jag går på Peset och ser dig ganska ofta i korridorerna. Ibland när jag läser din blogg får jag lite ångest för att jag i jämförelse med dig verkar ha upplevt så himla lite. Jag har aldrig upplevt riktig hjärtesorg och aldrig varit sådär upp över öronen förälskad. Jag aldrig blivit bjuden på hemmafester i treors kök och aldrig rakat av mig håret. Jag har ingen aning om vad jag vill göra efter gymnasiet, och när jag tänker på studenten får jag svindel. Jag gillar färgen röd och fina konserter. Jag gillar att skriva och har en blogg i ett worddokument som bara jag vet om. Den bästa känsla som finns är att känna sig älskad och behövd.

Ser fram emot att höra dig på UKM förresten!


rotmos

Jag bor flera landskap ifrån dig, men har en vän som är vän med din vän (om jag har förstått det hela rätt). Jag kom precis hem från London och är redan uttårkad och jag lagade nyss den kanske godaste köttfärsåsen jag ätit.



Tycker om dina texter.


Anonym

Mitt liv är inte för tillfället lika fint och sockersött som många andras.

Jag är en flicka som bor i staden Åbo vid den finländska kusten. Har nyss gått ut gymnasiet och fällt tårar över orättvisa betyg. Mitt sommarlov har redan börjat. Jag fördriver tiden genom att sova till klockan 2 på dagen utan orsak, strosa längs ån, sparka på snödrivorna och dansa bort alla tankar till David Guetta, Britney Spears och alla de andra artisterna jag egentligen hatar. Men indieklubben är öppen en gång i månaden, då är det bättre än födelsedag.

Mina vänner försvinner, jag vet inte vad jag vill studera och jag har ingen pojkvän mera. Men snart flyttar jag till Helsingfors och då hoppas ja kunna beskriva mitt liv med ord som "härligt" och "fint".


Murmelin

Kommer från en småstad som jag hela tiden längtat ifrån, nu har jag flyttat till "storstan" och får ibland småstadsångest här också, när tankarna blir för trånga i hjärnan och man känner sig inte hemma där man kommer ifrån och inte där man flyttat till. men ibland är att komma hem till lilla fina hemstaden det bästa som finns och ibland är nya staden uppsala det bästa som hänt mig


Evelina

hej jag heter josefine och jag lyssnar just nu på "a sunday smile" med beirut och tycker att det är en så flott låt. den är fin pga flera olika anledningar. främst för att en natt för några veckor sedan låg jag och han jag är kär i hans säng och lyssnade på fina låtar innan vi skulle sova och då valde jag denna. jag tänker på honom när jag hör den och sedan passar den ju bra eftersom det är söndag idag också.


josefine

Hej, ja som skrivet så heter jag Cecilia. Lind, också. Senaste jag hörde var att jag måste ha en far som älskar Vreeswijk och den versionen har jag faktiskt aldrig hört förut och jag blev så förvånad att jag stirrar på mannen som sa det och till slut får jag fram ett högt, jättekonstigt skratt. Fast jag har ganska lusigt skratt vanligtvis. Jag bor i en liten håla och väntar på det som ska ta mig härifrån! Men blir orolig för den trygghetskänsla jag har, som gör ont i magen ibland och får sådan ångest varje gång jag nämner att jag skall stanna på skolan lite till efter studenten som jag tar i sommar. Blir så himlans orolig för att jag aldrig ska tas härifrån. Fast nej, det är ju jag som skall åka härifrån såklart, på egen hand ska jag gör det!



Jag har blivit mer positiv och mår så himla mycket bättre än vad jag gjorde för något år sen. Vet inte riktigt vad som hände om det bara är jag eller om det var någon annan som fixade det.



Alltså åh, jag svamlar så.

Du är så himla fin och skriver fantastiskt. Puss!


cecilia

Du är så himla duktig.


Anonym

Jag har aldrig brutit ett ben eller ett finger, dock har jag haft ungefär 10 hjärnskakningar. Jag fick en liten spricka i näsan på gympan i åttan, efter det har jag en liten knöl på näsan som bara känns. Mitt bästa är morgonen, precis innan alla vaknar, och allt är inbäddat i en mjuk tystnad. Jag dagdrömmer alldeles för mycket, och är en väldigt rastlös själ egentligen. Jag tycker din blogg är så himla bra. Det var ungefär allt. Hejdå.


jennifer

Jag gillar mystisk! därför är mitt namn bara H, så länge i alla fall. Jag lever mitt liv på gränsen till vansinne och gapskratt. Konst är ett av mina största intressen, konst och Min märkliga hjärna. Jag gillar att tala i citat från olika filmer och gör det ofta. hm när jag tänker efter så har jag jäkligt många intressen, det gör mig lite galen.



well, vi går på samma skola så om du vill ha en ledtråd om vem jag kan vara så säger jag ofta detta citat; Pain has a face. allow me to show it to you, gentlemen. I AM PAIN. så om du läser detta eller så kan du ju lyssna efter det haha.


H

just nu blandar sig funderingar om pojkar sig med utseendetankar (septum och sidecut, fast jag är inte en sådandär hård tjej, jag gillar second hand och fina mönster).


Märta

jag heter matilda och tycker om att få paket och brev på posten. jag hatar potatismos och höns. annars är jag ganska positiv till det mesta. puss!


matilda

Mitt favoritord på engelska är "linger". Min favoritfärg är orange, och det faktum att det är en sådan ovanlig favoritfärg gör att jag tycker om den ännu mer. Jag tycker om svaga människor, för de påminner mig om mig själv. Jag tycker om att skriva om pulserande hjärtan, våta kinder och gåshud. Min favoritkänsla i hela världen är att känna harmoni med sin omgivning. Det händer inte så ofta, men det händer. Jag drömmer mig alldeles för ofta bort, men när jag kommer bort så vantrivs jag. Jag tror inte på spöken, aliens eller övernaturliga saker. Däremot tror jag på kärlekens, rädslans, naturens och hatets krafter.



Jag är en obotlig romantiker. Men tänker mig att romantik är lite som aids - det har bara inte forskats tillräckligt mycket på det än. Läkemedlet kommer.


Josefin

Lina. 18 år. kommer för alltid att vara 17 inuti. Leker mest "vi mot världen" med min pojkvän och skriver poesi. Eller vänta lite, vad då leker? det är på dödligt allvar faktiskt. just det ja. nästan iallafall.


wire

Hej du. Jag skulle vilja skriva nåt överpretentiöst och fint egentligen, men jag ska inte se Håkan Hellström på lördag för biljetterna är slut och så vill jag ha massa sex och va kär, men har ingen att vara det i.

Jag tycker om din blogg för den inte är sådär tillrättalagd, älskar dina texter för de är melankoliska ibland och bara så himla glädjande ibland. Älskar hur du skriver.

är oftast lite gladare än nu. Idag kom jag nästan ner i spagat. Puss.


Maja

Upp