det här är att komma hem



När Ostkreuzstationen brinner i kvällssolen och man trippar fram längs gatorna hållandes i en plastpåse med två kilo apelsiner och en flaska rödvin. Nu ska jag iväg på hemmafest hos fem herrar som jag delade sovvagn med på tåget till Berlin. Då var vi alla väldigt nervösa och svenska och oroliga och uppspelta och allt däremellan, nu har vi bott här i två månader och elva dagar.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

åh, jag vill också till berlin, nununu!


Julia

Alltså, sista bilden! Hur fin som helst.


Melwa

Fin blogg! Följa varandra på bloglovin? :)


alexandra

JULIA! åh. du är vacker som vintern när den glittrar haha. vad fin du är. blev helt glad och pepp av din kommentar, och snart kommer du hem! kommer bli hur bra som helst. hoppas allt är väl med dig, vi får prata om allt när vi ses. PUSS


din cornelia

min bästa vän är helt ute ur mitt liv och jag saknar henne så jävlajävla mycket. vet inte vad jag vill med det här. puss.


Maja

Julia. ( det sa jag med ett småleende på läpparna, hur du vill tolka det är upp till dig )


Sandra

Bilderna talar för sig själva, och i de allra flesta fall borde man låta de få göra det ensamma och självständiga, inte förstöra med förklaringsord. Men dina texter är sådana som reducerar det vackra i dem och placerar dem stadigt på den vita bakgrunden. Och de är så rena. Tack.


rebecka

Upp