bild och text från morgonen den tredje april

Skrynkliga underlakan, ryggont och dregelblöt huvudkudde den tredje morgonen i april. Smutsgråvit är den enda himmelsfärgen som Berlin känner sig trygg i för tillfället, och det kunde inte göra mig nöjdare. Alla borden och måsten som behöver avverkas trivs nämligen inte i solsken, då glömmer jag bort dem i förmån för parksittande och öldrickande. Vi pratar inte om någon rejäl kvantitet av borden och måsten, i fredags gick jag på min allra sista språkskolelektion och arbetar gör jag inte förrän på torsdag. Men det jag måste och det jag borde är sådant som verkligen spelar roll för mig. Jag försöker skriva färdigt mina personliga brev, välja okejbra texter, klappa mig själv på axeln, radera och börja om. Det är onsdag imorgon och då är det mer än dags att jag köper färgglada kuvert, frankerar frikostigt och skickar iväg till det där landet i norr. Och i mitten av juni kommer jag att få reda på om jag har kommit in på någon folkhögskola.


I mitt fönster bor en halvvissen magnolia i en gammal sillburk. En något DDR-ig läskflaska agerar ljusstake och bredvid ligger två tändsticksaskar. Läsken Wostok ska smaka granskog men smakar mest bara Coca-cola. Det tyska ordet för tändstickor är förresten ganska vackert, och eftersom vackra ord på tyska inte existerar i överflöd tycker jag nu därför att vi alla lär oss att säga streichhölzer. Annars kan ni lära er att säga schwanzlutscher, men det betyder någonting helt annat.


Stilleben i soluppgången för att min plånbok äntligen tillät mig att återigen investera i favoritdoften SheWood från dsquared2. Prisa gudarna, jag luktar skog igen! Herrparfymen är ännu mer pur magi, men tyvärr är den så mustig att jag får ont i huvudet.


Efter en liten stunds drunknande och intvålande i min opålitliga tyska dusch tog jag på mig min nyinköpta kjol. Weekday har väldigt mycket rea för tillfället och jag har spanat in den här typ hur länge som helst och egentligen är det ju bara en kvälls drickspengar. Försöker försvara mitt eget konsumerande, för egentligen är det ju hemskt onödigt att köpa nyproducerat. Men jag känner mig som en flippin sagofigur i den ju.



Gullegullkjol, gullegullfrukost och gullegullzombies. En oslagbar kombination. The Walking Dead är väldigt underhållande när jag inte sitter och stör ihjäl mig på könsrollerna som är artonhundrataldeluxe. Och på tal om någonting helt annat, jag försöker lära mig att tycka om paprika, men hur tusan gör man det? Kan ju inte vara en treåring och pilla bort paprika ur allt jag äter resten av livet.


Spillde kakao på fingrarna, det matchade guldlacket schnyggt.


Sedan var jag helt plötsligt såhär julialicious och hemskt tvungen att sluta prokrastinera och istället skriva färdigt mina folkhögskoleansökningar. BLÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖH. Bara ett avsnitt till av The Walking Dead först?

ps1. förslag på vilka texter jag bör skicka med i mina ansökningar mottages fortfarande tacksamt.
ps2. jag har varit jääääätteupptagen det senaste och därför bloggat väldigt lite, förlåt. någonting annat jag inte alls har hunnit med är att svara på kommentarer, så var det så att ni undrade någonting speciellt kan ni kanske skriva det igen i det här inläggets kommentarsfält så lovar jag att svara?
ps3. ahhhhhhhh jag kan inte sluta tänka på honom aaaaaaaaaaaahhhh bara skjut mig.

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

blir himla glad när du skriver ibland, ska leta mig tillbaka i ditt arkiv och hitta någonting fint du har skrivit! kommer inte bli svårt, desto svårare att välja ut en...


sara

Jean Claude-texten kanske! inklusive inledning och så :)


sara

Det känns alltid så bra att läsa din blogg, för då känner jag att jag kanske inte är så himla konstig och dum som går runt och tänker på han varje sekund av min vakna tid, som får mig att underprestera på prov för att han sitter på bänkraden nedanför mig och för att han kanske är den mest perfekta människan som finns. Så himla jobbigt att han ska vara det.


hanna

den där du skrev om obesvarad kärlek en gång, vet inte var den hette men den gick något i stil med något med en pojke i rött hår som längtat efter flickan i flera månader men hon ser honom som något temporärt för vi kan inte vara allt i allas universum? Det är det jag minns starkast ialla fall. jag älskar hur du skriver, det har jag sagt innan och jag säger det igen, men jag minns just att den texten slog så himla hårt i mina revben. Ta med den, sikta mot stjärhimlarna och glöm aldrig att du är bäst! /puss+pop från ditt fanz


pamela

heh. bloggadressen kom inte mä.


pamela

Så himla fint inlägg! Och så himla fina foton. Du beskriver allt på ett så närgånget och inkännande sätt.


Melwa

http://ohhboy.blogg.se/2012/february/jag-var-inte-en-av-dem-som-blev-kvar.html#comment



Den tycker jag nog är bäst av dom som jag har läst. Kanske är det bara för att jag känner igen mig så bra i den men jag ryser hela jag varje gång jag läser den. Okej, jag har inte flyttat till ett annat land, inte än i alla fall. Men 80 mil är ganska långt för en 16-åring det med, speciell när ingenting blir som man hade tänkt sig.



Fortsätt skriva dina underbara texter! :D


abbe

Vill ba dricka öl med dig i parker, fläta ditt hår i magiska frisyrer och lära dig äta paprika, lite så känner jag nu.



Ps. Återkommer med vilka texter jag tycker är mest fabolösa av alla fabulösa texter du skrivit.



PUSSPUSSPUSS


L

Jag älskar riktigt långa inlägg, det har var ju ren magi! Jag har inte varit på din blogg tillräckligt länge för att ge Dig förslag på vad du skall skriva i dina ansökningar men något säger mig att det inte är så viktigt, du är ju skitduktig! :D


heebs

Vad ska du söka för utbildning?^^


Filippa

sara: texten om allas vår jean-claude blev en av dem som jag skickade med. puss.



hanna: åh. det hela känns liksom plågsamt fint och fint plågsamt.



pamela: åh, tack som tusan för komplimangerna, allt värmer ska du veta! och ja, även den texten skickade jag med. puss.



Melwa: puss till dig också!



abbe: ahh, jag satt länge och funderade fram och tillbaka kring huruvida jag skulle skicka med den eller inte. till slut gjorde jag inte det. jag vet inte om det blev rätt eller fel, men det känns liksom som att så mycket i den texten handlar om att förmedla en känsla, och det kan ju ibland bli magiskt, men mitt finaste språkbruk hängde inte riktigt med i svängarna.



L: VILL HA DIG HÄR! KOM HIT! OCH JAG VILL BESÖKA DIG I GÖTEBORG! AHHHHH!



heebs: merci gracias danke, för tusan. puss.



filippa: jag ska söka olika skrivarlinjer på svenska folkhögskolor. vill hamna någonstans i stockholmstrakten till hösten allra helst.


julia

åh jag AVSKYR också paprika! jag kan inte äta paprika! igår var vi på 70-årskalas hos grannen och salladen var överfull av paprika. rå paprika och jag do not mix. tillagad paprika kan jag äta däremot, då smakar den inte lika mycket. har ingen aning om hur man lär sig äta det. jag älskar alla andra grönsaker. men paprika, nope.



fint att du unnar dig saker tycker jag. jag önskar dig verkligen lycka till med folkhögskoleansökningarna. och wostokflaskan är skitsnygg.


isabelle

åh den där kjolen är jag så himla mycket kär i!


Linda

vilka krispiga och vackra bilder. speciellt mackbilden.


Vicky

du är så vacker min julogoshogoshia


bells

Upp