I CAME TO BERLIN TO HAVE SOME FUN // dag två och dag tre

Upptagen med att komma hem ifrån Berlin, packa upp, tvätta, städa, packa ner, kritisera texter, fira rebeccas nittonårsdag, hinna med tåg, komma hem till min barndomsstad Jönköping, koka knäck, baka lussekatter, göra polkagristryfflar och lakritstryfflar har jag inte hunnit med att skriva någonting alls här. Men nu kommer dag två och dag tre av min berlinresa.


Torsdag förmiddag och jag tog S-bahntåget hem till Matilda och Petra som flyttat in i en ny lägenhet. Promenerade förbi ett väldigt tråkigt och oberlinigt radhusområde.

Hamnade på Rewe där jag köpte brunchingredienser tillsammans med Mirjam, Bea och Maja (de två sistnämnda hade landat i Berlin kvällen innan).

En liten julgran och fyra ölflaskor som borde användas som adventsljusstake.

Matilda, Maja och Bea.

Bea poserandes med en frukt.

Ett alldeles nyinförskaffat nagellack i nyansen Marshmallow.

Såg väldigt sammanbiten ut, var egentligen fasligt nöjd.

Hos Matilda satt vi länge och pratade om allting och ingenting. Förmiddag blev till eftermiddag blev till kväll. Och sen åkte jag hem till Mimmi, på översta bilden syns även en av hennes två Mitbewohners, nämligen Alfonso. Tillsammans lagade vi en helt perfekt paj med spinat, kallrökt lax och citron. Åh, den blev så god! Resten av kvällen glömde jag totalt bort att fotografera. Då drack jag öl på en fin bar tillsammans med Max och Sofia som också kommer från Jönköping men nu bor i Berlin. Supertrevligt!
Det blev fredagsmorgon och till frukost åt vi turkisk yoghurt med jättemycket nötter och bär. Mina halsmandlar var en aning för stora och jag behövde därför vila. Vi hängde hemma i ruskigt många timmar. Utanför fönstret var det deppigt töväder och inne i lägenheten var det mysigt teväder.


Alfonso var hippetihipp som vanligt, själv befann jag mig mest bara i ett konstant tillstånd av nyvakenhet.

Mimmi visade någonting roligt på datorn innan jag äntligen lyckades ta mig ut för att promenera omkring inne i stan, besöka bokhandlar och få hela Lush sortiment beskrivet för mig på tyska. När jag kom hem igen var det kväll och dags att äta falafel med jordnötssås på Sahara. Sen råkade jag kanske göra hela lägenhetsgolvet glittrigt då det var dags att glitterspraya håret och ta på sig glitterbyxorna. Blingetiblingetibling!

Efter långa S-bahnväntetider och ännu längre U-bahnväntetider kom jag äntligen hem till Mirjams kollektiv i Wedding. Där fanns en Maja, en Matilda, en Bea och en Mirjam. Glitter var temat för kvällen.

Philipp och jag drack fikonlikör.

Suzi och Paul var inte helt villiga att vara med på bild. Fick några "scheiße" och "mann, mann, mann" kastade i min riktning. Men sen så!

Felix och Philipp och den fina glasväggen med ditklistrade Sternburgmärken (billigaste ölen som går att finna). Snygg utsmyckning, eller kanske inte.

Plötsligt befann vi oss i en märklig lokal vid Spree. Där anordnades det något festligt klubbliknande av Humboldtuniversitet. Bobby åt pizza och agerade bartender. Eftersom han och några andra tyska vänner pluggar på Humboldt kunde även vi komma. Inträdet var en euro, och givetvis ingick då en shot i priset. Sen drack vi rom och cola till samma trevliga pris.

Och det skulle ju va tanzen, tanzen, tanzen!

Mimmi, Matilda och Anna.


Badrumsposerande á la Mimmi.

Någon från Humboldtuniversitet tog bilder under kvällen. Kanske var det så att jag kände mig tvungen att samförståndskyssa en tysk person som tyckte om Lars Von Trier och Roy Andersson. Typisch Schwedisch und so weiter.

Och det var dag två och dag tre.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

vad roligt och guu vad mysigt!

Svar: mmmmmåh, precis!
ohhboy.blogg.se


felicia-

så många härliga bilder

Svar: tack så mycket!
ohhboy.blogg.se


Ninni - Vimsiga mamman

Hahah later som en trevlig tur till Berlin! Har basta vannen i Frankfurt som ar en mindre mysig stad... haha. Mest kontor och finansjattar overallt. Fina bilder och jag hoppas att halsmandlarna mar battre nu.

Svar: Åh, jag har fortfarande inte besökt Frankfurt am Main! Men Koblenz och Neuwied som ligger ganska nära är två förträffligt fina städer, eller kanske är det mest flodlandskapet, vinodlingarna och slotten jag älskade, haha. Men ja, det var en fasligt trevlig tur till Berlin! Och halsmandlarna är fortsatt halvokej, lite småproblematiska bara.
ohhboy.blogg.se


Malin

Ser inte ut att ha gått någon nöd på dig I Berlin :)

Svar: heheh, nejdå! :)
ohhboy.blogg.se


Jeanette

så himla fina bilder.

Svar: tack så hjärtligt!
ohhboy.blogg.se


sandra.

vad mysigt! :)

Svar: åhja! :)
ohhboy.blogg.se


Cindy

snygg tjej med frukten, skulle gärna tap that

Svar: tapetitaptaptap! ich auch baby, ich auch.
ohhboy.blogg.se


bea

samförståndskyssa bra ord!

Svar: bra grej att göra! :)
ohhboy.blogg.se


oroshjärta

såå fina bilder!!
älskar berlin, förresten. så bra stad. och tysk-tyska <3 är i österrike nu och alla pratar med så knäpp dialekt att jag knappt fattar nåt.

Svar: ååååh, tack!så så så så bra stad. och tysk-tyskan också, haha. men jag är en sucker för olika dialekter, njuter av berlinskan och älskar människor som snackar schweizisk tyska. min gamla mitbewohner kom dock ifrån freiburgtrakten, himla knepigt.
ohhboy.blogg.se


rainbowtrout.

Andra förslag på vad Paul antagligen hävde ur sig: MANN EYY, alter!, bist du bescheuert!?, verrückt dich!(=dislokalisera dig själv/akta dig..tror det är en av hans halvt påhittade uttryck)
Saknar honom lite. Samt saknar redan Berra! OCH DIG!! Ligger här hemma hos pappa i feber och känner mig lite snopen. ett halvår utan sjukdom för att anlända i sverige och ba pangbom!

Önskar dig en jävla god jul nere i Jönköping! Ha det enbart bäst så ses vi i vår. PUSSSSPUSSPUSS

(Kan även avslöja att en FET födelsedagsfest kommer hållas i en våning på sisådär 250 Kvadratmeter för fem personer mig själv inkluderad i slutet av februari! Håll det i minnet!)


Svar: Dislokalisera dig själv, haha, bästa förklaringen. Och ahh, saknar redan tyskan och Berlin och dig och hela gänget. MANN MANN MANN! Jag hoppas att du har tillfrisknat nu och att julen behandlade dig väl. Snartsnartsnart kommer jag upp till Sthlm igen, bestämde mig för att åka upp lite tidigare, nyår i Jkpg är inte en väldigt party grej att delta i. Och JAAA, hoppas så att jag har råd med två små ryanair-biljetter till slutet av februari, det MÅSTE ju funka. Pusspusspusspusspuss.
ohhboy.blogg.se


mirre

Bara älskar bilderna på Mimmi! Och de andra också för den delen. Blir superpepp på Berlin -nästa gång får vi tajma gemensam resa.

Puss!

Svar: <3<3<3 åh, finingrid, ja, vi måste få ha berlin tillsammans! PUSS.
ohhboy.blogg.se


Ingrid

åh så himla fint!! blir så himla sugen på att bara åka någonstans och vara full ungefär. så fint

Svar: hahaha. precis så. det var nog vad jag behövde, försvinna in i nätterna alltså.
ohhboy.blogg.se


matilda

Upp