?

Det blir kväll ännu en gång och jag bryr mig alldeles för mycket om fel saker ännu en gång och jag sätter i mitt svenska sim-kort i telefonen ännu en gång för att se om du kanske har skickat mig ett långt och välformulerat meddelande. Det har du inte gjort den här gången heller.

Jag hade nöjt mig med någonting kort och slarvigt.

SAKER JAG VILL SLUTA BRY MIG OM EN GÅNG FÖR ALLA
dig
idén av oss
allt i hela fucking universum egentligen för just nu tänker jag varenda vaken sekund på allt som är fel i mig med mig av mig och det smärtar så förbannat och jag hoppas verkligen att det är vintern som får mig att känna såhär för våren kommer väl tidigt till berlin?

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

uuäh, känner verkligen igen mig i det där.


Camilla Andersson

allting blir lite bättre när det blir vår, ljusare, varmare. solen är en vän man saknar mer än man förstår :) you'll do it!


sara

Jag kan ju inte känna precis som dig, men någon liknande känsla kulminerade i mig i början av veckan vilket du nog förstår inte alls var speciellt trevligt. Igår började dock solen skina här i Stockholm, knaster från grus på torr asfalt hördes plötsligt mycket skarpare från innergården och innan jag visste ordet av hade jag städat hela lägenheten och joggat. Det bör tilläggas att jag tycker att både städning och löpning är bland det tråkigaste som finns. Ändå blev jag lite gladare. Vad jag vill säga är att solen nog gör mer än vad man tror, liksom får en att andas lite lättare fast man inte insett att just det var svårare stunden innan. Klart som korvspad är att den inte lagar allt, men den hjälper till en aning när den väl lyser. Skickar ut en kram i cyberspace, hoppas du får fatt på den!


johanna

Jag har följt med ett tag och jag undrar om det är alltid samma DU?


Sara

TACK FÖR ATT DU SKREV DET HÄR. jag väntar med på sms. och man övertygar sig själv om att nu väntar man bara utan att förvänta men det är så enormt utmattande med den där ständigt gnagande jävla horfittkuktanken av honom. och ändå, jag kan vänta hur länge som helst på det där smset, och den pojken.


elin

musiktips. satt o lyssnade på den o kom att tänka på dig o din blogg, vet inte varför. har aldrig kommenterat här tidigare.

Känner du till Alice b ? Låten jag vill tipsa om heter iaf "Vi har ingenstans att ta vägen". Stämningen som jag får av den påminner om känslan jag får av din blogg :)

Ha det fint


Jeanne

Hej fina, tänkte bara säga att jag såg dig på tunnelbanan i Berlin igår. Fint var det, du är fin. Älskar hur du skriver.

Förresten är du skitsnygg.


Maja

Camilla Andersson: jag önskar verkligen att du inte gjorde det, kram.



sara: så mycket pepp i kommentarsform, åh!



johanna: din kram nådde hela vägen fram och långt in i mig ska du veta, det är verkligen magiskt när man plötsligt får hur mycket energi som helst och bara klarar av. wow.



sara: ohohoho, väljer att vara lite mystisk och skilja på personligt och privat. skriver du ett mail till mig så svarar jag dock gärna ([email protected]).



elin: det är just det där, att man tillåter sig själv att vänta hur länge som helst, varför gör man det? varför är det som att allt plötsligt är förlåtet när det där smset till slut kommer? jag hatar att gripa efter halmstrån, och nästan aldrig gör jag det. hm.



jeanne: du, låten var verkligen helt fantastisk! känner mig ärad att någonting så vackert påminde dig lite smått om min blogg, även om det kanske mest handlar om att jag förmedlar vemod och förvirring, haha.



Maja: Va? Så himla roligt ju! Kanske såg jag dig också? Hörde så förbaskat mycket svenska vart jag än gick igår att jag blev alldeles förvirrad. Det var inte på U1-linjen runt klockan tolv mellan typ görlitzer bahnhof och hallesches tor? Satt länge och tjuvlyssnade på ett gäng svenskar, hoho. Och, förresten: tack och bock för alla dina ljuva ord. Puss.


julia

Ja, det var precis då, U1! Åh, häftigt. Vi sa senare att du var snygg förresten. Känns tufft att se en bloggare vars blogg jag läser, har inte gjort det förut. Tufft.


Maja igen

Så himla bra och sant och ärligt och bra igen.


Melwa

alltså. detta är ju precis så det är. fan vad du äger. åh. alltid bäst. TÄNK INTE ILLA OM DIG SJÄLV FÖR DU ÄGER SÅ MYCKET. kramar från långt borta.


Emma

Upp