om tyskar och sydafrikaner och andra som inte kan uttala ordet köttbullar

om någonting känns alldeles för bra för att vara sant så är det definitivt alldeles för bra för att vara sant, skrikviskar jag i min väns öra innan jag springer bort och hem. det är en kväll precis som alla andra eller kanske inte och det enda jag vill ha är ospänning i vardagen och långa skogspromenader och en kattunge att ge ett fult tyskt namn.

han bor i kreuzberg, ja, du vet han vars namn påminner om ketchup, han som bär för tighta jeans från cheap monday och säger att hipster inte är ett ord som man ska skämta om. jag skämtade och skrattade och det enda han sa var att jag hade en fin fjaeeellrejvenrocksaeck. ställde mig två steg högre upp i trappan för att kunna kyssa i jämnhöjd och skaffa rivsår från brunt skägg på kinderna och känna att livet hade en mening. en tillfällig mening som smakade sternburg och marijuana och var borta nästa morgon.

han bor bara tre hus bort, du vet han som i april lämnade handformade kratrar vid mitt ryggslut och talade varmt i futurum men käftsmällade oss rakt in i imperfekt. vi skulle aldrig träffas igen, tänkte jag. han betedde sig som ett jävla svin, tänkte jag. det blir julimitten och bara två veckor och två dagar kvar av berlin och visst är det då dags för honom att höra av sig och vara sval och charmig och svår och fin. vill hitta vägen tillbaka till min tidigare insikt: han förtjänar bara att stryka sin hand längs min kind om han gör det i dagsljus medan han stadigt stirrar rakt in i min ögon och mumlar någonting om hur jävla magnifik jag är.

för det är jag.






(men egentligen vill jag ingenting hellre än att få höra hans röst igen)

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Är så himla fast i dina texter. Den här var underbar. Precis som alla andra iofs. Puss!

Svar: Åh, tack så hjärtligt. Verkligen. Pusspuss.
ohhboy.blogg.se


S.

Det här har egentligen inget alls med ovanstående blogginlägg att göra, men:

Det fanns en gång en som hette Emilia och som jag tyckte orimligt mycket om för att vara en person jag knappt kände. Hon flyttade/flydde till Berlin, och när jag läser din blogg tänker jag på henne och hoppas att hon har det ungefär som du. Det är en fin tanke.

För övrigt är din blogg en av endast tre bloggar som jag har i min bokmärkeslista med rubriken "På riktigt bra bloggar".

Svar: Min första tanke är givetvis: "åh, hm, är det den Emilia som jag hängde en del med i Berlin i vintras?", min andra tanke är "kanske spelar det ingen roll, kanske är det dina tankar om en Emilia som är det viktigaste". Ungefär så, eh. Att ha det ungefär som mig är kanske någonting fint, jo, definitivt, men just nu börjar jag bli så himla mittemellanalltingjagbehöverlugnochrojagbehöversverigeahhhjagvillaldriglämnaberlin. Jag gillar att du gillar min blogg förresten, haha, ska inte ens försöka vara sval och svår och säga att jag inte behöver den bekräftelsen. Kram.
ohhboy.blogg.se


Grävling

Du är himla begåvad, kvinna!

Har förresten läst nästan alla inlägg (på några timmar) sedan du flyttade till Berlin, och det har gjort mig ännu mer säker på att jag vill dit, och det har gjort mig lite mindre rädd. När jag tagit studenten blir det enkelbiljett för mig också, hur rädd jag än kommer att vara. Förbered dig på frågor, dock.

Svar: Åh, strålande ju, att jag på något vis kan hjälpa till att göra din framtid lite mindre förvirrad! Du kommer definitivt inte att ångra dig, det är så himla nyttigt att känna luften under vingarna och knytnävarna rakt i magen. Jag förbereder mig på frågor, haha. Kram.
ohhboy.blogg.se


Erika

Förresten, har du varit på White Noise Club? I så fall, är det något du rekommenderar?

Svar: Ah, det är en klubb på White Trash Fast Food va? Har faktiskt aldrig hängt där, brukar liksom inte klubba i Prenzlauer Berg, haha. Vet inte om jag rekommenderar eller ej, folk säger så himla olika saker om White Trash.
ohhboy.blogg.se


Erika

Bara så jävla bra och så himla fint. Jag ser fram emot att köpa din debutroman!

Svar: Gah, bästa kommentaren. Jag ser fram emot att skriva min debutroman, haha.
ohhboy.blogg.se


Melwa

åh men alltså orkarinteee. du skriver så himlahimla fint!

Svar: oshogoshogosho, taaack!
ohhboy.blogg.se


isabelle

"...talade varmt i futurum men käftsmällade oss rakt in i imperfekt."

Suck, hände mig häromdan. Gör sjukt förjävla ont. Underbart skrivet förövrigt, du vet verkligen hur man ska uttrycka sig så att det känns i varenda liten del utav mitt numera lite mer trasiga hjärta.

Svar: usch, önskar verkligen att du inte behövde känna igen dig. <3
ohhboy.blogg.se


Louise

Upp