Utkast: Mars 26, 2012

Orden finns i mig varenda jäkla sekund, jag lovar, men vart hittar man egentligen tiden till att kasta ut dem i rätt ordning? Vårsommarsolvärmen har ju dundrat rakt in i mig och varje liten körsbärsträdsmillimeter är så smärtsamt vacker att jag blir alldeles matt i mina ben och redan svettas i strumpbyxorna. Fattningen är tappad och när vi balanserar längs tågrälsen och du fångar mig som om jag vore en damsel in distress smulas jag i bitar ännu en gång utan att ha gett min tillåtelse. BAM! Augustineröl dricks i solnedgångarna och fulvin på parkbänkarna under stjärnhimlarna. Nästan dubbelvikning av panikångest vid diskbänken innan en kragryckning, käftsmäll och långpromenad. Och jag förstår inte ens nästan hur jag mellan alla fantabulösa kast och skittvära kast hinner med både tyskastudier, servitrisarbetande, barnpassande, myndighetsbesökande och folkhögskoleansökningsskrivande. Kanske försöker jag springa rakt in i väggen. Men mest drömmer jag ju bara om att grovhångla med fel person. Allt är precis som vanligt alltså. Bara att du ändras och jag alltid har en fattning kvar hur många jag än tappar. Borde kanske bli helcrazy på riktigt någon gång.

ger er tusen bilder:


BISOUS!
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

alltså din blogg är fantastisk. så himla glad att jag hittade hit!


idaawe

Alltså, sista bilden. Typ det finaste jag sett.


Melwa

Så vackra bilder!!


Emma

nice shots!!


nadine

Julia! hur är det att bara åka iväg och bo i en helt ny stad? Eller det vet jag egentligen för jag jobbar som au pair i new york, men det känns inte riktigt som samma sak. Hur är det att åka iväg utan att riktigt veta vad som ska hända? Klarar man det även om man inte är jättemodig och jättebra och jätteallting? Har såklart läst allt du redan skrivit om ditt nya liv men är det något du tycker att man ska göra?



kram


Anonym

Gillar Melwas kommentar.


fanny

Klickar mig fram till bloggen, läser, kollar, tänker: mer!


Bea

ahh vilka bilder. <3


Vicky

Hej kompis!



Vad gör du i berlin? är det svårt att finna sig ett lvi där? är det dyrt? hur gör man?



/jätteintresserad cecilia

obs. ej ironi


cecilia

vackert du. hoppas att allting spinner vidare. glad andra april! (bara sådär ändå, man måste väl vara lite uppåt och fira vardagen ibland.)


isabelle

tusen väldigt fina bilder. (dog lite av avund när jag såg origamifågelhalsbandet. (konstigt långt ord det blev))


inger helén

Gillar Inger Heléns kommentar.


Fanny

Åh så fint!

Jag ska åka till Berlin om två veckor på studentresa.

Kan du inte slänga upp lite snabba tips på vad man inte får missa?

käk, klubb, 2nd hander! Puss


Julia

Upp