mitt liv stavas i superlativ // ytterligare ett försök att säga någonting med bilder

låt mig uppleva en stockholmsnatt på lilla essingen.


låt mig älska sophie tills jag dör.


låt mig dricka kaffe med ett stormförälskat par.


låt mig klubba med mirrelicious till tidig morgon och sedan inte äta frukost förrän klockan halv fyra på eftermiddagen.


låt mig gå längs en gata där rosorna blommar och sedan ramla rakt in i en superbillig italiensk restaurang med min finkusin och där äta en gudomlig risotto för 4,90 och bli ledd ner i en mörk källare, genom flera dörrar, till kundtoaletten.



låt mig promenera över warschauer brücke tusen gånger om och låt mig tänka "här hör jag kanske hemma".


låt mig och anna lära varandra om varandra och allting annat medan vi äter på ryska restauranger, tittar på dramatiska himlar, häller sand på mitt golv och sover över.


låt mig ha en bombastisk oroshimmel utanför fönstret och låt mig vakna upp mitt i natten av dundrande åska.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

åh så himla himla fint.


idaawe

på något vis krymper mitt liv i betydelse när jag ser hur fint man kan ha det. men det är bara för tillfället. hoppas jag. åh.


sara

idaawe: puss!



sara: försök att aldrig någonsin tänka så. du är centrum i ditt eget universum och ditt liv är det viktigaste du har. dessutom är det du ser här en tillrättalagd bild av hur ett liv kan se ut när man fotograferar det från rätt vinklar. det du ser här är vad jag väljer att visa här. alla liv är åt helvete ibland och alla liv är fantastiska ibland, och jag kan lova dig att det här bara är en bråkdel av allt vad mitt liv innebär. en spya kan vara hur vacker som helst om du fotograferar den från rätt vinkel och sedan cross processar den, glöm aldrig det. och mitt liv är fint. jättefint. ibland är det tvärtom. jag hatar vissa delar av det. och mitt i allt det där fina mår jag ibland som att jorden håller på att gå under. hm. önskar dig en en lagomvarm lagomhård kram.


julia

oj vilket fantastiskt blommigt plagg du har på dig på nån av bilderna! vad är det och var har du hittat det?


josefine

josefine: åh, jag bär två olika blusar från indiska (hade lite ehe indiska- och monkiabstinens när jag besökte sverige i början av maj och spenderade därför lite mer pengar än vad jag borde ha gjort). puss.


julia

Men alltså, åh, vilket fint porträtt av Stockholm! Underbart! <3


Melwa

alltså detta <3


m.

Jag älskar din blogg! Jag blir så himla Berlin-nostalgisk varje gång och det är fantastiskt. Att ett foto med en utsikt över tyska fönster kan kännas så mycket i hjärtat.


Britta

shit vad du är fin

Svar: men ååh!
ohhboy.blogg.se


Anonym

Upp