ett stockholmsliv // en märklig bildblandning // har egentligen inte tid att blogga

Flippzta och jag genomtrötta och genomglada på hennes inflyttningsfest för några veckor sedan.


Releasefest är det enda rätta jämt jämt jämt och gärna ännu oftare. Hade ingen aning om att så många människor frivilligt skulle åka ut till Rågsved för att lyssna på uppläsningar, svepa öl, dansa spasmiskt. Och finast var kanske ändå stenarna som vi skapade guldstig av.


Och på min byrå blommar de vita liljorna över. Begravningsblommor är den enda rätta gåvan när en antologi döps till ”En gång ska du också dö. Har du tänkt på det?”


Svartklubb i Sickla av och med fantastiska personer och det var så roligt att få medarrangera om så bara en liten aning och jisses vad människor tar en på allvar när en sitter i entrén och ber om legitimation. Kunde ju inte direkt säga "heh, alla ni är äldre än mig, chilla".


Köper en kimono för pengar jag inte har för att fira att Anna och jag om fyra dagar flyttar in i en 77 kvadratmeter stor lägenhet i Hägerstensåsen. Krypavstånd till tunnelbanestationen och Snöflingebacken är vår nya adress och alldeles snart röda linjen istället för gröna och alldeles snart väldigt slitet originalkök ifrån femtiotalet istället för hemsk åttiotalsrenovering.


Anna och jag. Om fyra dagar är det hon och jag och Hägerstensåsen. Just nu är det en Sturebyiansk lägenhet fylld med flyttkartonger och jag har inte packat ner en enda pinal. Heh. Tänkte börja packa om två dagar.


Och nu ska jag iväg på studiebesök på ett bokförlag. Sedan blir det Matildakramar och Karinkramar och Valborgshäng i Uppsala. Såhär fina var Matilda och Karin när vi åt pannkakor i deras Berlinlägenhet förra året.

PUSSHEJ!
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

åh det låter jättemysigt! & tjejen på den svartvita, sjätte bilden ser ut som mary margaret från once upon a time <3. mycket fint!

Svar: haha, fint att jag ser ut som henne, om än bara på långt håll. <3
ohhboy.blogg.se


fanny darling

blir alltid så glad för dina livtecken!

Svar: finfinfint! <3
ohhboy.blogg.se


driva

men nä julia ska du till uppsala!?!?! hoppas jag får se dig då!! och kanske våga säga hej och en kram!

Svar: åh, jag såg inte dig. såg du kanske mig? :) hängde på smålands nation på måndagskvällen och i economicum stora delar av tisdagen. hoppas att du hade en fin valborg<3
ohhboy.blogg.se


evelina

Nej, vad fint! Sista bilden är guld!! Galet vacker. Får kramp.

Svar: Tackar, verkligen fint att du tycker så! Svårt att misslyckas med ett fotografi när Matilda är objektet, mmmm. <3
ohhboy.blogg.se


Alice

Men jisses vad fin den första bilden är! Älskar förövrigt när du uppdaterar med bildbomber.

Svar: Åh, vi ser så svettigt lyckliga ut:) Och fint att du älskar!
ohhboy.blogg.se


Annelie

men vad fint det verkar ha varit! du har ingen aning om vart tjejen på sista bilden har införskaffat sina shorts? så underbara!

Svar: Ohja, mycket underbart alltihop faktiskt. Och angående shortsen: jag skulle gissa att de är köpta för en euro på en loppis i Berlin någonstans, Matilda är fyndaren nummer ett.
ohhboy.blogg.se


olivia

Elsker din tatovering! Jeg er norsk men jeg liker Trubbel veldig veldig godt. Har du sett den norske tv-serien Dag? Den har gått på svensk tv. Sinnsykt bra serie, du må faktisk se den. I alle fall spiller de Trubbel der.

Ps, takk for tipset om å gå på Datscha i november. Åh, for en frokost! Savner Berlin hver dag. Tror jeg må flytte tilbake en dag.

God kveld :)

Svar: Tackar(: Nej, jag har nog inte sett tv-serien Dag, men borde verkligen se till att göra det. Fett att du gillade Datscha, det gör mig så glad. Jag saknar Datschas frukost varje dag, ahhhh. Och flytta till Berra i höst vetja, då kan vi ju hänga!
ohhboy.blogg.se


Kaja

Upp