FRÅGESTUND! JA! JIPPI!


Plötsligt sitter jag vid mitt skrivbord på Snöflingebacken igen. Tio dagar i Jönköping som har ägnats åt allt annat än axelryckningar och klacksparkar. Men kanske finns det lösningar, ändå. Kanske är det så att kroppen känns lite lättare nu, sakerna som tynger ner är kanske några färre. Det råkar dock vara så att jag har ägnat en hel sommar åt att rättprioritera, alltså har jag struntat ganska totalt i mina heltidsstudier: sommarkurserna. Utanför fönstret övergår sommarlöv till höstlöv och jag tvingas strunta i allt vad pridefestival och skogsvalsfestival heter för att istället hinna läsa sida efter sida efter sida och skriva uppsats efter uppsats efter uppsats. Kanske är jag tillbaka här innan ni hinner säga sozialversicherungsausweis, eller kanske dröjer det ett litet tag till.


Jag tänkte att vi kunde göra någonting tills dess, eller snarare att ni kunde göra någonting tills dess. Frågestund! Ja! Jippi! Vad bloggigt! Fråga mig vad som helst, jag svarar på nästan allt (oavsett om det handlar om navelludd, berliniteter, mardrömmar, favoritfärger, kärleksproblem, gryffindor, feminism eller chips). Puss så länge, sommarnjut lite åt mig.

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

1. Hur många gånger har du varit kär?
2. Vad är de bästa anledningarna till att bo i Stockholm? Jag vet att du flyttar därifrån. Men vad skulle kunna hålla dig kvar?
3. Bästa tipset när man inte orkar plugga men absolut måste och bör bli motiverad ögonaböj?


Melwa

Vad gör man när man är trött på att vara den osäkra person man ofta känner att man är och bara vill vara lite starkare, självsäkrare och förhoppningsvis i detta gladare?


Anonym

Om jag förstått rätt har du gått en skrivarlinje på Jakobsbergs folkhögskola? Funderar på att söka ditt nästa höst då jag gått ut gymnasiet - hur upplevde du den? Kände du att det var utvecklande och allt sånt där som en önskar sig att det ska vara? Berätta gärna det du orkar!

P.S. Du skriver väldans bra måste jag säga när jag väl kommenterar här!


Louise

hur kom du över din första kärlek (snälla hjälp)?


j

Vad kostar det att leva i Tyskland jämfört med Sverige? (vad är hyrorna, hur mycket tjänar man på ett vanligt jobb, osv)


Hanna

Vilka är dina närmsta vänner och varför?
Kan du inte tipsa om lite fantastiska filmer och böcker igen?
Tror du att folk upplever dig som pretentiös? Har nämligen en fördom om att det coola kreativa bloggfolket är såna, men det är ju en charm i det också haha.
Ger dig i uppgift att beskriva vår och Jönköpingsfolkets lokala mekka - Bongo.


anonym

Bästa fyllechipsen?
Bästa bakischipsen?
Bästa 24/7-chipsen?


adna

1. Varför ska jag flytta till Berlin? Har alltid varit ett ämne som fått mitt hjärta att slå snabbare, men nu när jag har chansen så känner jag bara "meh...", behöver någon slags motivation.
2. När flyttar du dit igen?
3. Hur går det med boendeletandet?
4. Vad ska du göra där denna gången?


E

Hallo, ich bin Svenja und komme aus Köln. Ich bin gerade dabei mein Abitur zu machen und überlege, danach nach Berlin zu ziehen. In welcher Ecke von Berlin hast du gelebt? Was hast du an Berlin am meisten gemocht, was am meisten gehasst? Gibt es ein Lieblingscafé oder einen lieblingsort?
Was verstehst du unter Feminismus?
Was hältst du von Massentierhaltung und dem Fleischkonsum der westlichen Welt?
In welches asiatische Land würdest du am liebsten einmal reisen?

Ich hoffe du verstehst alle Fragen! Wenn nicht, schreib mich an und ich übersetze sie in Englisch. Leider kann ich kein schwedisch.. außer jag älskar deinen blog ;)


Svenja

jag blir glad av din blogg! kram


miriam

Vilka är dina absoluta favoritböcker? Typ topp fem.
Och jag hänger inte riiiiktigt med, ska du flytta tillbaka till Berlin strax och isf ska du bara leva livet eller har du någon långsiktig plan? Och tack för alla svinbra texter du skriver!


Olivia

Jag hittade precis just hit och det skulle vara så väldans roligt om du beskrev dig själv med fem tycken korta ord!


rebeccajohnnysdotter

jo jag undrar hur du skaffade ett förstahands kontrakt på lägenhet i Berlin?
Vet du om man kan hyra ut i andra hand sedan?
Undrar även om du fixat jobb där?
Ska också flytta dit, och peppar mig själv med allt praktiskt innan det kommer till konkret verklighet.
Så himla, himla fin blogg föresten och begåvad du är på att skriva. Blir berörd.
Allt det bästa :-)


idun

lyssnar du på någon tysk musik? isåfall vad?
vad är det som gör tyskland så himla bra? (vill veta vad du tycker för jag vet aldrig vad jag ska svara på den frågan, haha)

tack för bästa bloggen, puss!


fanny

Upp