think of all the stories that we could have told

1. Min bror Jonatan pluggar konst på KV Konstskola i Göteborg. Där trivs han som vithajen i världshaven och knåpar ihop olika magiska grejer (typ epileptiska valrossar och enorma strutsar). Gråter blod över att vi inte bor i samma stad, men det kommer det förhoppningsvis att bli ändring på till hösten.

Jonatan har en vän som heter Karl-Joel, och nu har nyss nämnda man knåpat ihop ett konstmagasin som heter YAP (Young Art Paper). Det första numret går bara att finna på nätet, men sedan kommer det även att börja säljas i pappersformat. Medverkar gör min bror, Moa Romanova, Tim Karlsson, Josefin Hardinger och Ellen Subraian. Så jäkla duktiga allihop! Läsa konstmagasinet kan ni göra här. Och gilla gärna YAP på Facebook.


Young Art Paper

Några av Jonatans grejer.

2. Dagens tips! Dagens tips! Dagens tips! Vet någon vad jag brukade göra varje torsdag när jag bodde i Jönköping? Gå på bio. Det hela kostade 160 kronor för tio biobesök. Och som namnet antyder är Sveriges Förenade Filmstudios inte geografiskt begränsat till Jönköping, utan finns även i övriga Sverige. Ikväll ska jag åka till biografen Reflexen i Skarpnäck och hoppas att det är lika magiskt med filmstudio i Stockholm. Givetvis är priserna lite Stockholmianskt förhöjda, men ändå. En får se massa kvalitativa filmer till ett fördelaktigt pris, filmer som sällan ges sitt rättmätiga utrymme för att SF är tråktråktråk.

3. Som vanligt publicerar jag saker väldigt sällan här. Nu finns det ytterligare en anledning till det, nämligen att jag inte riktigt kan publicera vad jag skriver för att texterna är reserverade till olika projekt. Och så kommer det nog att fortsätta vara ett tag framöver, men jag borde verkligen skriva mer om hur universum känns i mig, sådana texter är också viktiga att skriva så att jag inte tappar bort mig själv någonstans på vägen.

4. Måndagar är bra dagar när måndagar är den tjugofemte i månaden. P P P P P E N G A R. Givetvis är kassan lite skral efter nödvändiga inköp av diskmedel, tandkräm, quinoa, extern hårddisk, guldstrumpor och glaspärlkrage. Men ändå. Måndagar är faktiskt jättebra dagar när en går på folkhögskola och har sportlov. Såhär såg min måndag ut i fem bilder:

Vaknade klockan kvart över sju och kunde inte tänka någonting annat än "jag måste hitta senaste GIRLS-avsnittet NU NU NU!"


Och såhär såg jag ut två timmar senare när jag hade tittat på Girls (så bra avsnitt, ahhhh!!!), ätit frukost, duschat och utfodrat enhörningarna.


Här sitter jag på tunnelbanan hem klockan ett efter att ha gjort av med för mycket pengar, fast egentligen inte särskilt mycket alls. Hela världen var överexponerad.


Kanske var det så att jag blev förälskad i någonting på Indiska. Visst blev jag 249 kronor fattigare, men visst var jag i enormt behov av ett bombastiskt smycke. Efter att ha ätit quinoa, körsbärstomater, solroskärnor och halloumi (mmmmm) tog jag mig in till finaste stadsbiblioteket. Där satt jag sedan i timme efter timme efter timme och ryckte mig i håret, skrev en formulering, lyssnade på en enda låt på repeat, skrev en mening till. För tredje dagen i rad satt jag i jättemånga timmar och skrev. Yes.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

saknar ihjäl mig efter dig och skrattade högt åt "(...) och utfodrat enhörningarna"

Svar: Menar du att jag borde ha låtit enhörningarna svälta?
ohhboy.blogg.se


Fanny

alltså what would lena dunham do? <3<3<3
och just det, glömde förresten svara på ditt mejl heh... men ja, du vet, det är bara att höra av dig osv.

Svar: WHAT WOULD SHE DO? MOST DEFINITELY SOMETHING A TO THE MAZING. Och ja, vi måste fika snart!!! Har bara så jäkla mycket att stå i hela tiden!!!
ohhboy.blogg.se


rainbowtrout.

Det bombastiska smycket! Åh. Jag skulle vilja knåpa ihop något sånt själv, samla pärlor från alla världens hörn i ett halvt liv och sen bara veva ihop dem helt ostyrigt. Färgställningen är så himla bra i det där - känns som nåt Ariel skulle bära (= bra).

Svar: Eller hur! Det där får helt enkelt bli nästa plan, måste först bara besöka världens alla hörn, haha. Så länge får jag bära denna skönhet, det är så tungt att det lämnar märken runt halsen, efter att jag har burit det en hel dag ser det ut som att jag har råkat ut för ett strypförsök, eh.
ohhboy.blogg.se


Alicia

Fy fan för att köpa tandkräm.

Svar: hahaha, jag känner mest "fy för att köpa tvättmedel och diskmedel och handtvål och toalettpapper". trista jävla pengar.
ohhboy.blogg.se


Frida

Upp