november på nogatstraße

Det är en tisdag i november och jag sitter vid vårt egenbyggda köksbord, läser texter, stryker under vissa meningar, stryker över andra. Himlen formar ett tak över innergården och det är aldrig särskilt blått, bara evigt himmelsgrått. Lägenheten luktar chaite och clementiner och vi vrider upp värmen bara en liten aning till, snörvlar ändå. På våra mintgröna köksväggar hänger två affischer, en från en utställning som vi inte har besökt och en från en klubb som vi inte har dansat på. I fönstret vissnar en basilikaplanta och brevet från Naturstrom vrålar om att jag måste rycka mig i alla mina kragar och ringa viktiga, tyska samtal. Min bror låter en väggmålning växa fram över sin ena sovrumsvägg och jag läser lite till.


Berlin är att gå förbi Netto på väg ut i natten och köpa ännu en flaska Chardonnay för 1,79. Berlin är att försöka komma människor nära men samtidigt veta att relationerna har ett utgångsdatum och att ingen bor här särskilt länge och att vi alla bor här i otakt. Berlin är att bli uppraggad av en gammal man som påstår att han kommer ifrån Saturnus och att du är den ängel från en annan planet som han har väntat på och att ni måste gifta er i Zehlendorfs rådhus på lördag klockan tre. Berlin är hemmafesterna där människorna kommer ifrån 1) Nya Zeeland 2) Australien 3) Schillerska gymnasiet i Göteborg. Berlin är att försöka skriva någonting alls men bara klara av att gå långa promenader över Tempelhof. Berlin är Berlin är Berlin och jag börjar lugna ner mig nu.

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Kolla gärna in min blogg. Om du vill. Eller tipsa någon du känner om har tinnitus. Ha en fin dag.


livetmedtinnitus.blogg.se

Åh vad fint! Väggmålningen är fantastisk. Jag längtar efter Berlin och jag längtar efter dig!!

Svar: och jag längtar efter dig dig dig!!!! och jaaa, så himla fint har han ritat och målat!
ohhboy.blogg.se


Anonym

ALLTSÅ JONATHANS VÄGG ÄR SÅ!!!!! (Ja och alla synonymer till jättefin). Ska vi äta soppa med råvaror från turkiska marknaden på det golvet i samma rum som den jättefina väggen är i? Kanske på Fredag eller Lördag?

Svar: <3!
ohhboy.blogg.se


Vende

Alltså eran lägenhet!!!! Får hjärtsnörp, ju.

Svar: Åhh, tack! (: Det är inte så komplicerat i en stad där takhöjd, trägolv och stora fönster ingår.
ohhboy.blogg.se


Annelie

Himla mysiga bilder :-)

Svar: tackar! :)
ohhboy.blogg.se


Sofia

Så himla fina lägga ni byggt tillsammans. Skulle gärna besöka den någon gång ju.

Svar: JAAAA, KOM HIIIIIIT! <3
ohhboy.blogg.se


Lisa

AHH shit vare i fint!!! Väggmålningen alltså :OOOO wowi. Jag måste komma förbi ju.

Svar: mysigt att du hann komma förbi åtminstone en gång innan du lämnade oss. vi gråter, både jag och staden. <3
ohhboy.blogg.se


Hanna

"otakt" strålande du!

Svar: <3!
ohhboy.blogg.se


oroshjärta

Haha "Schillerska gymnasiet i Göteborg". Ja, i februari-mars kommer jag med till Berlin. Fast jag gick iofs på en grannskola till Schillerska, men ändå.

Svar: Haha, finfint ju! Du får höra av dig när du kommer till staden så får vi dricka vin! :)
ohhboy.blogg.se


Adna

Men åh!! Vad fint ni har det!

Svar: Jag tackar och niger och bockar!
ohhboy.blogg.se


Jennifer

Upp