en krönika och världens bästa sophie

 
Hej. Jag tycker att ni borde läsa det senaste numret av Metro Student. En av mina allra mest magiska personer gör nämligen ett grymt jobb som chefredaktör för tidningen, och på sida 73 har jag fått en krönika publicerad. Den väldigt magiska personen heter Sophie. Vi föll för varandra precis innan gymnasiet och har sedan dess hunnit göra väldigt mycket knäppt och fantastiskt tillsammans. Igår satt jag och tittade igenom gamla bilder av oss och började storgråta för att jag blir så blödig av vår vänskap och hur mycket den betyder för mig. Tillsammans har vi skapat kodnamn för alla vackra män i trean, fikat i hundratals timmar på Johans och Bernards, dansat på Emmabodafestivalen tre år i rad, gråtit över första kärlekar, suttit igenom väldigt långa samhällskunskapslektioner, besökt slott i Moseldalen, druckit oss berusade ur pluntor på Bongos toalett, tagit studenten, kickat allt. Åh. Nu börjar jag nästan gråta igen. Äsch, läs min krönika om ni känner för det, och skriv jättegärna vad ni tycker och tänker om den. Puss.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Den är asbra! Så snygga metaforer och ännu bättre slutkläm.

Svar: Tackar, fint att höra!
ohhboy.blogg.se


Frida

Du skriver så otroligt bra och den här var inget undantag. Tyckte jättemycket om den!

Svar: Tack så väldigt! :))
ohhboy.blogg.se


Maria

Men alltså. LIPAR PÅ REDAKTIONEN NU. Blir helt nostalgisk. Herrejävlar. Du är min finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste. Skillnaden från den första vänstra bilden till den sista längst ner till höger - känner mig helt mammig över oss två, haha. ÅH <3!

Svar: finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste, finaste ungefär. <3<3<3
ohhboy.blogg.se


sophie

Hej, alltså jag var ju tvungen att kolla en extra gång när jag satt och slöbläddrade i ett ex av Metro student här om dagen. "Det är ju Julia!" Sa jag typ rätt ut, superglatt, fastän jag satt ensam vid bordet (derp). Så glad för dig, vad roligt med en krönika!!! Kram! :D jag hoppas att du mår fint!

Svar: Åhåhå, helt strålande ju! Tusen kramar och tusen pussar och tusen typ enhörningar, haha :))
ohhboy.blogg.se


Izzie

SÅ soft krönika!

Svar: Julialicious gillar att Bealicious gillar.
ohhboy.blogg.se


Bea

Julia! är du i Berlin nu? Vet ej riktigt hur vi ska arrangera vår meet-up (här? på facebook?) men jag förslår oavsett tisdag, runt halvfem, lucia, kottuburger tor? (hehe, antar att vi tar det här). Vad sägs?

Svar: Jag skriker JA till ditt förslag, Luzia på tisdag klockan halv fem alltså! Har varit så himla offline sedan jag kom hit, och har därför inte kunnat kontakta dig ordentligt. Jag lägger till dig som vän på Facebook och skickar mitt tyska nummer där. Det här blir strålande. Från och med imorgon har jag förhoppningsvis ett internetabonnemang, yes.
ohhboy.blogg.se


Julia M

Heter förresten Julia Lovisa Melin på facebook in case du hellre vill skriva där!

Svar: Tror att mitt facebookmeddelande hamnade i din övrigt-inkorg, kolla där!
ohhboy.blogg.se


Julia M

Alltså yay! Peppen!


Julia M

Upp