moseldalen versus smålands jerusalem

För ett år sedan var jag på utbytesresa i sydvästra Tyskland, där finns det vinodlingar och slott mest överallt. Jag och fem andra personer från min skola hade en väldigt fin och väldigt varm vecka boendes hos några tyska ungdomar. Om fyrtiofem minuter anländer dessa tyska ungdomar i Jönköping, då ska de få bo hos oss i en vecka och se hur vi har det här. Jag hoppas att gruvvisningen i Taberg, lektionerna på Per Brahegymnasiet, promenaderna längs Vättern och polkagrisprovningen i Gränna lever upp till deras förväntningar.














KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

åh, gud så fin tredje bilden nedifrån är! aaah



s: Ja, visst gör det? Den var himla mysig i alla fall. Så den får du kika på någon gång!


Camilla Andersson

åh, jag var bara tvungen o blogga om den fina bilden jag kommenterade här ovan. Är det okej? har självklart länkat till dig!


camilla Andersson

åh vad härliga bilder. Och Ryanair är bäst haha


Lotta

Underbara exempel på hur fint Tyskland kan vara :)


johanna

Ditt hår är så himla fint på de där bilderna, fast det är himla fint som kortkort också! Jag har sett dig i förbifarten på festival x2 men jag har inte lyckats ta mig i kragen och säga att du skriver så fint och bra och oj och igenkännande känsloleende av varje rad ungefär. kram!


Hanna

Oj det var en av de finaste bild-tagen-från-flygplan jag har sett! Den med molnen.


Astrid

vad heter det där slottet med byggnadsställningar? är inte det som ett sagoslott? jag menar till utseéndet. för min klass kanske ska åka till tyskland och det skulle vara magiskt att besöka det! svara gärna i bloggen. kramkalas


Lotta

underbara bilder!


Lisa

Camilla Andersson: tacktacktack, och självklart får du låna mina bilder om du skriver källan. puss.

Lotta: Ryan air är onekligen väldigt bra (jag är smålänning, då är billigt bäst).

johanna: åh, tack så mycket (och det var verkligen hur fint som helst).

Hanna: jag vill klippa och färga om min stackars kalufs mest hela tiden, det kan då rakt inte vara nyttigt, men vi får se vad som händer härnäst. och åh. jag dör lite smått när du skriver så fint till mig, tror att du ger komplimanger till någon annan och blir lite röd om kinderna. puss&tack (och våga hälsa på mig, jag skulle bli både superglad och överväldigad och fånig).

Astrid: åh, tack så hjärtligt.

Lotta: svarat i din blogg, kramelikram.

Lisa: tackelitacktack.


julia

Herrejävlar, vad länge sedan. Imorgon kickar vi ass i gruvan. LUV U.


Sophie

tack du!

åh okej det låter helt fantastiskt. har för mig att jag sett det på någon bild tidigare men visste inte riktigt vad det hette! det är egentligen helt fantastiskt att det faktiskt finns slott som verkligen ser ut att vara tagna ur filmer. och vad magiskt att det fortfarande bor folk där. helt otroligt. ja det är definitivt två ställen jag ska försöka ta mig till. tack så mycket! kramkalas


Lotta

jag har vart i moseldalen :D wow!

ett av de få ställen utanför sverige jag faktiskt besökt. vi bodde i ett märklig hyreshhus med dörr som låste sig jämt, hittade en vän från england som jag sade en enda sak till(do you speek swedish?), åt samma supergoda glass varje dag och fick plastdjur och godispåsar till maten på en resturang. gud vad roligt att minnas, hade nästan glömt bort det. vi åkte bil dit ner också, och sen fortsatte vi till Espana.

Förresten, jag har snart gått min andra vecka på gymnasiet. Och..jag trivs rätt bra. Det är skönt.

Puss och kram! / sara


SaraErika

tack fina du. jag tycker att dina bilder är helt magiska! ska bli bättre på att berätta det. för oftast är jag här utan att säga något.


josefine

Fint fint fint. Blir så himla sugen på att resa!



..men på fredag är det simhallen som gäller. Nytt uppdrag (ångest)


Juno n´Junior

wow, vackra bilder där. speciellt de med molnen.


elin ohre

flygplansbilderna är helt fantastiska.


amanda

Så fina bilder, speciellt de från flygplanet!


Emma

några av de här fotografierna är helt galet häftiga


Malin

Upp