Jag behöver värme utifrån


Nu är stunden då jag verkligen inte borde sitta ned på stolen med halvt uttappad stoppning och trilla-ihopiga-träben. Jag borde inte sitta ned framför datorn, utan istället rita kråksparkar vid mina ögon och klä mig i randiga strumpbyxor. Min vän fyllde arton förra veckan, och detta skall givetvis firas. Utanför mitt fönster vilar mörkret tryggt och tungt och döljer allt som är deprimerande, grått, blött och kallt. Svart slår grått alla gånger. Jag vill ha på mig mina röda sammetsskor eller svartvita brogues. Jag vill färga håret snö(absolut inte slask)vitt och gå högt upp till berget vid dammen i skogen. Där vill jag äta medhavda pannkakor. Jag vill ha ljusa kvällar utan deppiga slaskvidder framför fötterna. Jag vill ha solstrålar på vit hy. Jag vill ha torr asfalt med vinterns grus ännu inte bortsopat. Jag vill ha värme utifrån. Jag behöver värme utifrån. Jag behöver verkligen det. Men det kommer att dröja ännu ett tag innan vi köper en Twister för att svalka oss i hettan, än på ett tag kommer vi inte att sitta högst upp i ett parkeringshus drickandes hallonsoda ur glas med hög fot. Och ibland frågar jag mig om det är värt det, om den här kollektiva jävla vinterkoman egentligen är okej. Det finns glesbebodda varmare trakter, outforskade djungelområden, kanske borde vi flytta alla 9,2 miljoner svenskar dit.

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Vilken fin blogg du har, och mycket fina bilder !


Linda

så vackert.


Lisa

Du skriver fruktansvärt bra och verkar tänka fruktansvärt bra också.


Chibi

Hej. då är vi två som behöver värme utifrån, men egentligen är vi nog fler. egentligen är det fullt möjligt att göra saker för att höja värmen utifrån men jag kommer på mig själv att vara för bekväm för det. egentligen kanske vi trivs med att vara bekväma och drömmande än att faktiskt göra något åt saken.


Marie

Du måste fortsätta blogga. Jag har ju precis hittat hit. Lagom tills att du verkar börja tröttna på bloggen. Din blogg gör mig så glad, att se på dina fotografier är som att få drömma sig bort en stund. Och du skriver väldigt fint. Hoppas du fortsätter att dela med dig av din kreativitet för den är väldigt uppskattad av oss! Ha det underbart, njut av vardagen, kram!


Britta

Nej men, vad hände med projekt sommar?????? Jag såg så fram emot det.


Elin

åh. jag klarar inte det här mer. det bara snöar och snöar. tack för att din blogg finns och ger mig hopp. det är så himla bra


bella

Upp