mis preciosos

Jag aaaaaaavlider. Ja. Precis så känns det just nu. Inatt ska jag inte sova. Inatt ska jag klunka earl of organic, tugga marabou helnöt och skriva tills mina fingrar går av. Så jag behöver peppas. Jag behöver titta in här varannan minut och se att någon har berättat sin livshistoria eller länkat sin favoritlåt på spotify eller skrivit ett peppande ”heja superjulia!”. Snälla. Jag ber er. Sen, alldeles snart, alldeles när som helst, kommer jag att kasta ut somriga fotografier åt höger och vänster och publicera inlägg om allt det där som sprängs under huden. Ja. Precis så. Skriv vadsomhelst. Tack. Puss.

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

KÖR BAH! Puss!


Rebecka

Ack, jag har också genomlidit många sådana där pluggkvällar. Mitt tips är att göra så mycket du kan innan klockan blir tolv, verkligen kör på som fan fram till dess, var effektiv och tänk Hermione Granger, för sedan kommer du att vara så trött att du kommer vilja döda dig själv för att du inte fick det mesta gjort innan klockan blev tolv...


Melwa

julia. just nu sitter jag pa ett hostel i Belgrad, Serbien. Ah, serbien, tanker man da. Fan va varmt det ar. Men serbien ba NE, det regnar har... och i sverige ar det superduperfint vader hela tiden. var det liksom inte det jag akte ifran, daligt vader? Men vem fan bryr sig om vadret egentligen, jag ar inte i jonnet!! vi flydde lite smatt, jag och annie, fran rumanien. Vi blev valdigt val omhandertagna till en borjan, det slutade med att vi bestamde oss hastigt och lustigt for att ta ett nattag hit, efter att vi literally broke up a couple.. heh.. lang historia. vi traffade iaf tva 18 year old canadians pa nattaget som vi holl vakna med diverse knasiga historier fran var resa och vara liv, vi kande oss gamla och visa och very experienced vilket var kul. idag tog dom med oss till the military museum har i Belgrad......... det enda som var kul med det var att dom oversatt fel, dom skrev eiffeltornet under en bild som forestallde triumfbagen. Gunnel hade varit dissapointed. men men. jag ska gora mig i ordning ikvall. det var langesen jag och annie drack oss fulla, typ inte en enda gang sen i lordags! vi ahr var brittiske van Martin har ocksa som vi traffade forsta gangen i Wien. han cyklar fran London till Beirut for charity. han ska vi supa ner minsann. kanske blir det zitt for nan av oss. haha. skriv klart din javla projektrapport nu. Kort och koncist, kom ihag det. Inget onodigt. Puss pa dig! Vi ses pa studenten om inte innan :)


sanna

hejhej!jag kommer skriva med dig, ska nu ta och koka min första kopp te och hoppas på att jag blir klar med den där jävla rapporten någon gång!


irma

befinner mig i lite samma situation som dig (tror jag).

projektrapporten.

... samt för många andra ogjorda skoluppgifter. och mitt upp i allt studenten, barcelona(åker om en vecka. har tusen saker att göra tills dess), livet, KAOSET.

det blir inte bättre av att jag inte sover om nätterna heller. (vrider och vänder och det går en timma två tre fyra ...) rrrring rrring väckarklockan ringer efter bara tre sömnfyllda timmar.



hm. imorgon bitti ska jag göra smörgåsar och koka kaffe, cykla till biblioteket och plugga. förhoppningsvis får jag något gjort då.



HEJA DIG!!!



hm. just nu är ron i harry potter här och spelar in film. är inget harry potter-fan direkt men jag tror att det är rätt, hm, häftigt.

för att fortsätta på filmstjärnespåret glömde nicole kidman sin baddräkt på ett badhus 50 meter ifrån mig för några år sen. och lite sånt. min vän jobbar på ett hotell där hon, i somras, råkade se alexander skarsgård tappa handduken.

och jag bor i världens världens håla. går inte riktigt ihop.



(KOM IGEN JULIAAAA! tänk att det är håkan som sjunger så där i ditt öra medan du skriver i natten. eller någon annan)



är rastlös och borde gå och lägga mig så att inte klockan blir för mycket men när jag är rastlös bara mina fingrar skriver utan att jag riktigt kan hindra dem.



kom på att man nog får brödlimpebröst i den rosa klänningen. blir nog grön. även fast jag inte gillar den gröna färgen, den är lite för mörk. men äsch.



http://www.youtube.com/watch?v=3mHYlmQN1Ys

det där kan du alltid titta på så att du kan klämma in ett litet skratt i pluggandet också. (den är bara några sekunder så det blir ingen större paus vilket nog är bra egentligen)



NU SKA JAG AVSLUTA DET HÄR PUSS PUSS HEJA KRAM NATTI


sofia

bästa låten just nu; http://open.spotify.com/track/56CRJKP8crugOU0K9Cd045

en liten historia; pojken jag haft på näthinnan vargavintern igenom och som jag träffade genom en bloodbank-aktig söndag på järntorget, besökte min stad och festen jag bjöd honom på i fredags, vi hamnade i soffan, han lade armen om mig och sedan duckade vi för poliserna som undrade vad ett kravallstaket gjorde i vardagsrummet. Kanske årets bästa fredag. heja heja skrivandet julia!

puss + pop!


pamela

http://www.youtube.com/watch?v=0_6Ufb3DH0M



det är ett klipp som jag tittar på då och då när jag vill ha sjuttiofem sekunder som är så vackra och vemodiga att jag nästan börjar gråta. jag hoppas att du snart får en sommar och ett sommarlov som är lika vackert som charles och sebastians.


elin-alice

JAG ÄLSKAR DIG! NU KICKAR VI DET HÄR! IMORGON GÖR VI DET FÖRBJUDNA. IMORGON BRÄNNER VI UPP VÅRA ÄCKLIGA RAPPORTER I EN MASSIV VALBORGSELD. IMORGON ÄTER VI MIDDAG! IMORGON DANSAR VI FÖTTERNA AV OSS OCH SKEDAR NATTEN UT, TYCKER JAG.



Vi är bäst, du och jag. Vi klarar av det här, du och jag. En satans projektrapport. Ett hundrameterslopp och vi är snart i mål. Så satans nära mållinjen. Vinden i håret och stans snabbaste skor.



Grovhångel. Tänk på grovhångel. Då löser sig allt.


Sophie

Idag så gick jag in på McDonalds och köpte en glass iförd Darth Vader dräkt. Det blev ganska tyst när jag kom in och han i kassan skrattade högt. Sen gick jag ut i solen, satte mig i parken och kände mig glad.




Linnea

hahahahaha, jag trodde först att glassen var iförd darth vaderdräkt. åh. gjorde min kväll.


julia

HOLA CHICA!

Tänker ge dig jordens bästa pepplista till att börja med, (som du kan peppa sönder till imorgon när....wait for it... PROJEKT ARBETET ÄR ÖVER OCH DU ANTAGLIGEN SKA ERÖVRA BONGO!) So here you go: http://open.spotify.com/user/fannyjonssons/playlist/5Xo3DxbmTNmUnqX8WiyChJ



(Alltså åh, haha, Jag har nog tittat sönder på how i met your mother. Vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det faktumet.)



För att återgå till kommentaren; DU KLARAR DET HÄR JULIA!! Med din kick-ass bok kan inte din rapport bli annat än magnifik. Så det så. Sen har du ditt stora vokabulär vilket du kan utnyttja och bara spy ut lite långa ord.

Om nu modet svackar så tänk på picknicken på lördag! Citronmarängpaj i mängder. Ouioui, mademoiselle, här ska det picknickas! Jag hade faktiskt lördagsförmiddagen ledig, så ditt sällskap blir ypperligt för att peppa igång valborgskvällen.

(Har redan värmt upp ugnen genom att baka lite brownies)

Så fortsätt nu. Andas rytmiskt och om du behöver finna lite sinnesfrid har jag en till spellista: http://open.spotify.com/user/fannyjonssons/playlist/566Nq8IOT38Btp9k5M9VL4 .



PUSS <3


fanny

Detta peppar dig förhoppningsvis! Typiska svenska pankakor at it's best

http://www.youtube.com/watch?v=y463g76MFRw&feature=channel_video_title



Kaffe är ju annars otroligt peppande! kaffe har hjälpt mig bygga upp några idéer jag har för tillfället. Dessa idéer inkluderar följande: Att skriva mina katters dagböcker, Göra en liten bildserie jag kallar "people who would simply walk into mordor" och även att skriva ner mänder av detaljer och måla upp saker och varelser som jag grejat med i flera år till min Fantasyvärld som är mitt livsprojekt!



Gött gött! HEJA JULIA! Med lite fantasi kan inget stoppa dig.



Med vänlig hälsning H



PS: Jag gillar att kalla mig H, bara H


H

jag brukar inte alls kommentera din blogg men läser den nästan varje dag, brukar se dig på gatan ibland också, så himla lustigt det där att man kan veta så mycket om en annan människa när den andra inte har den blekaste om vem man själv är. (hoppas du inte tar mig för en stalker nu, inte så att jag förföljer dig, bara att vi ibland råkar befinna oss på samma ställe vid samma tidpunkt)

iallafall, här har du en väldigt fin låt som jag mår bra av iallafall: http://open.spotify.com/track/19RKuCdPh68WknFtjG9BJN och sen JOBBA PÅ NU JULIA, sitter själv i precis samma situation så när du inatt fortfarande håller på att skriver, kollar på klockan och hon visar 2.36, tänk då att du iallafall inte är ensam. jag sitter då också där med extra koffeinladdat kaffe bredvid mig och skriver så det nästan gör ont i fingararna, om det nu hjälper


vilsen tonåring

Man tycker ju att det inte borde ta såå lång tid för dig att skriva den där rapporten, du som är så bra på att skriva! men du kanske är precis som jag och så många andra i vår värld, korkade som väntar tills det inte alls är så lång tid kvar. Jag har ramlat ner i det hålet nu, igen. Men nu när du väl tänker sitta så KÄMPA PÅ NU FANTASTISKA-SKRIVAR-JULIA!!!!!!!!!!!


Paulina

började läsa din blogg för cirka en månad sedan och jag har kollar igenom exakt hela arkivet.

tycker din blogg har en väldigt stark känsla. en fin känsla. FORTSÄTT VARA SÅ GRYM


sara

du är himla himla bra, heja heja heja heja (!!!) (helt säker på att det kommer vara helt lövly när du är klar, som allt du skriver! men pepp är aldrig fel jö) och shit nu skulle jag vilja länka typ all sittauppehelanattenochplugga-pepp-musik jag har men här får du iallafall;

http://open.spotify.com/track/7rWS1umX04r7zzWnGNDu8w

lycka till!!


emma

saknar! och snart ses vi nog. någonstans. fina fina människa. åh. vill talas vid ett slag. någon annanstans än här. men HEJ julia och HEJA julia.


björk

saknar! och snart ses vi nog. någonstans. fina fina människa. åh. vill talas vid ett slag. någon annanstans än här. men HEJ julia och HEJA julia.


björk

DÖÖÖR OCH TRILLAR OMKULL RAKT NER I SÄNGEN OCH ÄR SÅ JÄVLA FÄRDIG OCH SÅ JÄVLA LYCKLIG OCH SKA IMORGON FIRA MED NÅGOT MAGISKT.


julia

This evening, sir, you did it! You did it! You did it!

You said that you would do it And indeed you did.

This evening, sir, you did it! You did it! You did it!

We know that we have said it,

But-you did it and the credit

For it all belongs to you



http://www.youtube.com/watch?v=-RT3cx1b9ZM



Och det är såhär I hope you feel;



http://www.youtube.com/watch?v=LOrqDx5dOp4&feature=related



Kraft i dina armar, glitter i dina ögon!


Anonym

sunday smile



http://www.youtube.com/watch?v=kQ4qXMzpH-Y



le julia, som om inget gjorde ont, le le le för YOU DID IT


oh just det, jorunn var det och jag önskar dig också ett stort fett brett

åh jag kan säga till dig att jag precis satt och tänkte på att jag liksom känner att jag vill träffa dig igen någon gång snart. min magkänsla säger att vi är rätt lika. jag lyssnar alltid på min magkänsla.

lycka till med projektet, jag har också skrivit en bok i projektarbete. så vet precis hur det känns.

puss


wire

Jag tyckte jag var duktig som efter en grillkväll i rålis satt uppe till ett och jobbade. Så läser jag detta. DU är duktig.



Jag kanske inte kan berätta hela min livshistoria, det är ett vindlande äventyr med många öden, men jag kan berätta att jag igår avslutade kvällen med att åka skateboard och plötsligt kände mig som fjorton år gammal igen. Sen vandrade jag mot tunnelbanan med min bästa vän, han jag älskar mest och mannen i mitt liv bredvid mig. Min lilla hand i hans stora och hans pussar på mitt blonda, yviga hår. Det var så fint. Enkelt okomplicerat och fint.


kajsa

hej superjulia!


saraerika

jag vet att du är klar redan (grattis, grattis!) men jag tänkte att jag kan skriva något litet i alla fall. bara för att berätta för dig att dina texter och din blogg överhuvudtaget gör mig lite gladare och lite lugnare och lite tryggare. därför är det så fint att besöka den och se den som en liten tillflyktsort vid en strand där vågorna är skummigt vita och det ständigt luktar grillade marshmallows och månen ser ut som en ostkrok. (ja, det blev fredagsmys igår...)


Isabelle

åh, detta kanske är för seeent. men det är ju alltid skoj att skicka lite internetkärlek. sitter och planerar en massa sommarplaner med min fina klasskompis just nu. björkarna blommar uppe i norr nu och det är himla fint trots all pollen. gråter av lycka och sorg typ. lyssnar på belle & sebastian och läser just kids av patti smith. dör över att jag inte är ung konstnär i en lägenhet i new york på sextio/sjuttiotalet och å. vad jättespretigt osammanhängade och inte alls trevligt detta inlägg blev. NÅVÄL. tycker att du är så himla fin och duktig och ja, din blogg är fantastisk. du är så himla begåvad. tack och hej


denise

http://open.spotify.com/track/7HxtgGdZKK3FMuMyO6DHl5

hur grymt bra som helts. upptäkte den idag via skins.

barasåattduvet


julia

Upp