en kvinnosymbol och två lästips // en måndagskväll i en hemstad // ta mig till berlin nu

Titta, jag har skaffat mig en ringfingertatuering! För att feminism är något av det vackraste och mest välbehövliga som finns. För att tatuerarna från Skäggiga Damen i lördags hängde på Kafé 44 och tatuerade folk i förmån för Ingen människa är illegal. Är det någon gång en ska betala 800 kronor för lite svart bläck på fingret så är det då.

Tänkte dessutom tipsa er om att läsa augustinumret av YAP som går att hitta här. Stilig design, intressanta kreatörer, välskrivna texter. Om ni bläddrar fram några sidor hittar ni en text som jag har skrivit, den handlar om förutsättningar, drömmar, skrivande och bloggande.

40 Days of Dating är ett experiment utfört av Jessica Walsh och Timothy Goodman. Mycket mer än så vill jag inte berätta. BARA LÄS ALLTALLTALLT. För det känns så nära och avklätt och ärligt och sorgligt och fint och mänskligt på en och samma gång. Börja med dag ett och läs sedan vidare, ännu har inte alla dagar publicerats på den grafiskt fulländade hemsidan.

I den där verkligheten som existerar utanför bloggen har jag varit ganska rejält sjuk, det är därför jag inte har funnits här. Istället har jag hängt en sväng på Södersjukhuset, köpt receptbelagda och receptfria mediciner för mina sista pengar, vridit och vänt på mig i sängen i över en vecka, blivit nästanfrisk, packat ner alla mina tillhörigheter i flyttkartonger, sagt farväl till Stockholm och inte ångrat alls, hamnat i min mammas lägenhet i Jönköping. Nu ska jag bo här i en månad. På onsdag morgon sätter jag mig på ett tåg och far ännu djupare in i de småländska skogarna för några introduktionsdagar på folkhögskolan som jag ska läsa en distanskurs på i höst. Snart kommer jag att skriva här oftare än någon gång i månaden, snart ska jag få bygga mig en vardag. Men först har jag sommarkursrester och flyttkartonger att ta mig igenom. Önska mig lycka till.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Alltså sjukhet som inte går över! feel u <3 hade halsfluss nästan hela sommaren själv... sämst. Såg dig i Ivar Los för ett tag sedan tror jag! Du var fin.

Svar: Åh, visst var det du i Ivar Los? Haha, jag såg ju dig också, och du var också så fin. (:
ohhboy.blogg.se


Maja

Jag önskar dig all lycka till i världen!
Blir så glad varje gång du uppdaterar, och tack för 40 days-tipset.

Svar: Tacktacktack! Och jaaa, visst är 40 days helt magiskt? (:
ohhboy.blogg.se


Melwa

Vilken oerhört fin tatuering! Älskar små sådana med en mening bakom <3

Svar: Mmm, fint att du tycker så, tack! (:
ohhboy.blogg.se


Fanny

åhhhh tatueringen <3 <3 blev precis tipsad att jag borde läsa din blogg och hitills är den u.n.d.e.r.b.a.r

Svar: <3! tack! och din blogg är SÅ HIMLA UNDERHÅLLANDE! (borde börja använda mig lika mycket av gifar som du gör, det skulle muntra upp det här stället en aning)
ohhboy.blogg.se


Henrietta

omg tatoon<33

Svar: mhm! <3
ohhboy.blogg.se


julia

Upp