undantagstillstånd: kär

När jag försöker beskriva det hela blir meningarna sliskigare än avslagen coca-cola. Jag är kär i någon, en någon som är kär i mig. Vi går runt och är kära. Typ pussas i mataffärer fånigt och ler fånigt och fnittrar fånigt och deltar bristfälligt i resten av verkligheten. Det här är smäktande powerballader och på dödligt allvar och ett faktiskt sjukdomstillstånd. Låt mig bara lukta på hela dig lite till och hålla i din hand ännu hårdare.


MEN DET ÄR JU SAMTIDIGT EN GASTKRAMANDE THRILLER DET HÄR MED ATT VARA KÄR!!! Är så rädd för att du ska sluta tycka om, för att jag ska sluta tycka om, för att du egentligen önskar att jag vore någon annan, någon lite roligare lite snyggare lite ballare lite smartare lite mer rätt, för att komma för långt ifrån mig själv, för att råka hamna så långt in i det här att jag glömmer bort allt annat som också är viktigt, för att det här ska gå käpprätt åt helvete, för att det inte ska göra det. På fullaste allvar är jag livrädd för att det här inte ska gå åt helvete. Mina kunskaper är begränsade, sträcker sig knappt bortom att förhålla sig till kärlek på avstånd, förälska sig i fel personer, gå sönder. Jag är van vid att vilja ha men inte få fullt ut, gå på glittriga dejter då hela världspolitiken avhandlas över två flaskor bubbel och det hånglas i timmar, längta och sakna, bryta ihop, sörja och gå vidare. Jag kan inte regniga tisdagar och regniga onsdagar och regniga torsdagar och varför bråkar vi om det här jag är väl inte en person som bryr sig om sådana här småsaker och hur kan du inte komma ihåg berättelsen om katten jag hade när jag var liten den har jag ju berättat trettiosju gånger minst och vem är egentligen skyldig vem pengar efter det gemensamma matinköpet och du fattar väl att du inte kan strunta i att vrida ur disktrasan när du vet att det irriterar mig så jävla mycket.


Allt det där vet jag nästan ingenting om. Men alltså, för mig är du kattungar och dillchips och en panda som får leka i snö för första gången någonsin.
Och då gör det ingenting om kaos kanske kommer att följa. I'm all in.

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Amen duuuuuu. Haru överträffat dig själv igen? Sista stycket maghaaaad.

Och alltså, puss. Hoppar högt i luften av lycka. Få förtjänar fånigt mataffärspussande lika mycket.


Elzzzzza

Din blogg, och texter som denna (S.Å H.Ö.G I.G.E.N.K.Ä.N.N.I.N.G.!.!.! förutom det där med insikten att det kanske skulle kunna vara värt det...) ligger högt på listan av dom finaste sakerna i mitt liv. Ett Tack känns alldeles för litet och mesigt men jag vet fan inte vad jag ska göra annars, Så TACK! & bamsekramar på det.


Emilia

JULLAN <3


superduperfanny

jajaja <3<3<3


martina

alltså!!!!!! <3 <3 <3


evelina

det här är så fint och ger så mycket hopp!!!!!!!! tack<3


oroshjärta

Älskar´t. Texten och att du mår bra.


Annelie

åh så glad för din skull att du har det så fint men du kan du inte va kär i bloggen lite? behöver dina ord. puss från en girig och självisk person


betraktaren

Upp