vi har en dag tillsammans! just idag, just ni och just jag ♥

hej ♥
ja, som tidigare nämnt känns mitt liv för tillfället som en fin dröm. visst finns det fortfarande grå stunder, trista läxor, borden, måsten och trötta morgnar i sterila klassrum, men trasigheten, likgiltigheten och deppigheten är inte alls lika påtaglig som vanligt. jag lever verkligen, och njuter verkligen av att leva. men trots min vackra tillvaro önskar jag att min dag, just precis idag, var lite mer så här (och jag vill att ni följer med, det här blir något av ett äventyr).

Vi befinner oss högt, högt ovan molnen. Där politik är överflödig, världssvälten botad och människor som Saddam Hussein är sympatiska och vänliga, och absolut inte hängda. En värld där George Bush inte existerar och små lurviga kaniner gömmer sig bakom varje molntuss.


Att gå omkring på allt det vita och mjukt fluffiga kan kännas lite märkligt när man inte är van, men ni vänjer er, jag lovar, ni vänjer er. Ovan molnen är det sommar, sådan sommar som jag gillar, varken för kall eller för varm och med en alldeles ypperlig badtemperatur i Vättern. Om Vättern hade funnits ovan molnen menar jag.

Mellan molnkullarna döljer sig spindelfria sommarängar med högt gräs, vallmoblommor och ett och annat perfekt klätterträd med tillhörande trädkoja. Sommarängarna liksom böljar, de tycks aldrig vara riktigt stilla.

Trots att vi är högt ovan molnen har vi moln ovan oss. Moln som bildar figurer, djur och flygfarkoster om man kisar och har lite fantasi.



Vi sitter utspridda i det gröna gräset. Runt omkring oss flyger små pastellfärgade miniatyrfåglar och i de omgivande oerhört höga träden bor det trädkossor och bergsgetter. Solen håller på att gå ner och allt känns på ett ungefär så här:



Vi pratar om lockiga hår, fräkniga pojkansikten, fingrar som vandrar över naken hud, festivalnätter, stjärnhimlar och trasiga hjärtan medan vi dricker glas efter glas efter glas till bredden fyllda av hallonsoda eller vin. Jag tror att vi äter lite vegetarisk sushi, kanske en macka med jordnötssmör och sylt, sallad bestående av ruccola, chevre, rödbetor och valnötter, fudgekaka, kex och ost (typ cambozola, camembert, brie och gorgonzola), ugnsbakad avocado med ädelost, ugnsbakad banan med choklad, krämig citrontårta, färska jordgubbar och hinkvis med välsmakande glass. För att det är något av det godaste jag vet.

Givetvis vill vi inte att kvällen ska ta slut, allra helst vill vi sitta där i sommargräset för alltid. Men när kylan börjar krypa längs våra sommarben och får oss att rysa innanför den tunna ljusgula koftan känner vi att det nog är dags att gå vidare. I utkanten av det magiska molnland vi befinner oss i finns det djupa, mörka skogar som ligger alldeles dimtäckta och döljer allehanda skuggdjur och stenar. Där är det vinter. Träden är täckta av rimfrost och granarnas grenar är nedtyngda av tjock, kall snö.

Vid skogsbrynet ligger det ett alldeles fantastiskt slott.

Vi dansar fötterna av oss i slottets glittrande balsal där det spelas boys noize mest hela natten. Pojkar med skarpa käkben och flickor med långt, lockigt rött hår finns det gott om. Alla dansar som om ingen tittar och vi tänker att det är så här, precis så här, som livet ska kännas.

Morgonen kommer, precis som den alltid gör. Vi hittar en vacker strand högt ovan molnen där vi sätter oss ner för att andas in den friska morgonluften. Och så har ännu en dag i våra liv passerat.


pssst! de fyra sista bilderna har inte jag tagit, utan googlat mig fram till.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

du gjorde min dag.



har annars spenderat dagen men att leta fel på tv, my super sweet sixteen var nog skräckexemplet idag. annars har jag lagat fel mat jag fick slänga för att sedan knapra på kalla fiskpinnar. så du förstår, att du gjorde verkligen min dag.


Lisa den visa

jag fullkomligt ÄLSKAR det här inlägget!


pamela

Åh, det här var verkligen exakt vad jag behövde idag. En verklighetsflykt långt bort. Där ensamhet och nyanser av grått inte existerar. Tack.


Sofia

ååååååååh jag smälter dör och avlider! himla vackert, julia. jag är alldeles varm inombords nu!


marie

Det där var alldeles för bra skrivet!


lina

åh!


Anonym

Underbart, Julia!


Ramona

finastefinaste julia

Jag älskar dina inlägg julia, att få någonting annat att tänka på varje gång. det livar upp min vardag lite. jag läste inlägget igår, och idag mår jag bättre än på länge. Idag orkade jag gå upp, göra mig iordning. Till och med sminka mig, fixa ordning håret. Det var första gången 2010 jag orkade det, jag har nog heller inte orkat på sista tiden på 2009 heller om jag ska vara ärlig.



Din kommentar var fin, men jag saknar fortfarande mailet. Jag har letat och letat i min inkorg men den finns där inte. Jag hoppas det är lite försenat bara och kommer in senare under dagen.



Jag hoppas du har en fin fredag! För det ska jag ha, för du har gett mig glädje denna dagen! <3

Kram Ilona


Ilona

nej idag vet jag inte vad jag ska skriva för det där var för bra. hoppas du blir frisk snart för korridorerna är tomma utan dig


Marie

asså åh. fan vad bra skrivet. kändes så levande, så sant & så bra. kändes verkligen som jag var med i varenda ord.


fanny

Underbart inlägg!


Natasha

Tack för att jag fick följa med till molnen. Nu kan jag återvända till den hårda marken med ett leende.


Elin

det är helt galet. jag börjar nästan gråta för det här inlägget. och jag ser upp till dig så himla mycket.


my

dröööömskt. jag älskar drömmar, du är finffffffffiiiiinnnnnnnnnn


bells

Lisa den visa: Åh, vad fint att jag lyckades göra din dag lite bättre, det gör mig så glad. Och jag saknar dig alldeles fasligt mycket.

Pamela: Åh, tack, fint.

Sofia: Vilken tur att jag då kunde bidra med det, ibland känns verkligheten verkligen otroligt undermålig.

Marie: haha, åh, nu fick du mig verkligen att le inifrån och ut, tack.

lina: åh, tack.

anonym: åh!

Ramona: tack finis.

Ilona: åh ilona, du skriver verkligen alltid så oerhört vackra ord till mig. jag blir helt till mig och får svårt att formulera ett vettigt svar. tack för det du ger mig.

marie: gullet, nu kan vi stöta på varandra i korridorerna som vanligt igen. kramas och sprida glädje och sånt, för det är du så bra på.

fanny: ah, vilken komplimang, verkligen tack!

Natasha: mina allra hjärtligaste tack.

Elin: det är så man får göra, ta vardagen med ett leende, allt tycks bli så mycket enklare då.

my: oj. oj. oj. jag blir alldeles till mig. tack. eller något i den stilen. tack.

bells: beeelllsigaste bellsibells, drömmar rule!


julia

Upp