And I followed you into the party/That no one invited me to/But alone I made love to my 40/And played make-believe it was you



Detta ständiga urvräkande av innerligheter, suck. Det känns som att jag för varje dag river ner ännu fler väggar mellan det där jaget och den där omvärlden och någonstans på vägen har glömt bort hur många ni är som faktiskt läser vartenda ord. Men nog om det, jag kommer ju ändå inte att sluta skriva. När jag har haft feber har det förresten blivit påriktighöst i Berlin. Luften luktar löv så mycket att den nästan smakar löv och idag köpte jag mig en fantastisk tavla i spegelglas med världskartan anno 1651 som motiv. Jag prutade med den mycket stiliga (och säkerligen inkorrekta) frasen "Aber Ich möchte mit mein Geld Lebensmittel kaufen", vilket betyder ungefär "Men jag vill köpa livsmedel för mina pengar".
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Ååh andra bilden är mycket fin. <3


Alexandra

Åh, jag önskar jag befann mig i höstberlin. Ångrar ibland mitt beslut att skjuta på min utbytestermin tills nästa höst, och det blir ej bättre av att läsa din blogg nu.

Och frasen är ju korrekt, så när som på adjektivböjningen ("mit" styr dativ --> "meinem Geld")!

/die zukünftige Deutschlehrerin


sofia

fy vad vackra bilder


Julia

hej, du tar typ världens finaste bilder! kram


Julia

och oj vilken bra grammatiklärare jag inte är. det handlar ju om en artikel och ej ett adjektiv. men, eh, ja. dativ-kasus likväl!


sofia

haha, underbar prutningsfras, och underbara foton!


melwa

"Mein" osv brukar nog oftast kallas pronomen om något. Artiklar är ju "der/die/das" mfl.


irrelevant

Avslutningen var bland det mest underhållande jag läst i bloggväg den här månaden. Fan vet om det var meningen. Ett annat underhållande inlägg tillhör Paul Krugman, och ser ut så här: http://krugman.blogs.nytimes.com/2011/10/25/say-anything/



Bara sådär bara. Hej.



Jag kan ingenting om tyska. Eller jo. Tyskarna pratar tyska. Tror jag.




Prettot ''Anti-prettot'' Johann

Nu ligger det mer löv på marken än vad det hänger i trädet här. Häromdagen sparkade jag i en lövhög med han den där, förresten.



saknar dig.


fanny

JULIA. jag saknar dig så oerhört extremt och jobbigt mycket nu att jag snart bryter ihop. låt oss ha en skypedate inom kortare än kortast. puss på dig.



/ditt skabbiga halvdankna rådjur i morgontimmen.


bells

jag läser dina ord och skådar dina bilder! älskar höstbilder, dessa är fantastiska


fanny

haha! perfektion!


julia.

Härliga bilder!


Alexandra Kjellman

Tror att jag just lade till "att pruta på tyska" på min att-göra-innan-jag-dör-lista. Finfint.


Sara

vilka härliga bilder!!


emma

tycker om dina bilder! kram


Julia

så himla fina bilder!


Lovis

känns som igår.. hösten alltså


Hejregina

Upp