krukväxter och snöflingor och trasmattor

Såhär ser det ut hos mig klockan halv tre den sista fredagen i november. Det snöar på min griffeltavla och på krokarna hänger bara vinterkappor. I fruktskålen ligger sex stycken apelsiner och utanför fönstret finns vinter och Liljeholmsbron. Nu är klockan lite mer och om ett tag kommer Britta hem till mig så att vi ska hinna laga och äta middag innan klockan sju då världens bästa grej händer. Klockan sju kommer nämligen Liv Strömquist, Sara Granér och Nanna Johansson till bokhandeln Hallongrottan som ligger två kvarter bort. Ja. Alla tre. Det som brukade vara min kropp ligger nu i slamsor på mina trasmattor. Blodfläckarna går inte att tvätta bort från kylskåpet och tavlorna och väggarna. Hela jag har redan exploderat av överpepp.

Nej! Fy fan vad du är morbid Julia! Lägg av!

Okej. Jag lägger av. Det är helgen vecka fyrtioåtta (vi bob hund-fans applåderar hysteriskt) och ikväll kommer flera fina släktingar till stan. Imorgon ska jag bjudas med på hemlig aktivitet och på söndag fyller jag tjugo. Aldrig mer ska jag behöva sjunga ”Vem får inte komma in på Systemet? Hunden! Katten! Glassen! Julia!” innan en vän köper ut en flaska vin till mig. Aldrig mer kommer jag kunna skylla känslosvallningar på tonår.

Au revoir!
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

det ser fiint ut!! god helg :)

Svar: taaaack detsamma, ha en fin första advent!
ohhboy.blogg.se


maria

Håhå, jag såg dig utanför Hallongrottan! Själv fick jag sitta ute i bokhandeln och titta på en skärm men det var fint ändå. <3

Svar: Och jag såg dig!!! Men jag kopplade sisådär en millisekund för sent för att vara artig och fin och bocka ordentligt, haha. Och ja, jag hoppas att ni ändå hörde lite där ute i andra rummet? Helt galet hur mycket folk som kom, jag köade för tusan redan klockan sex. KRAM!
ohhboy.blogg.se


Maja

Du har det himlans fint!

Svar: Åh, danke danke danke!
ohhboy.blogg.se


Ellen Lindberg

hej! hur hittar/hittade du boende i stockholm? vad är dina bästa boende-letar-tips? är nämligen i desperat behov med det känns så deppigt när det är så svårt att få lite tak över huvudet. hyr du i andrahand?

ha en strålande helg! stor internetkram

Svar: Hej! Det är brutalsvårt att hitta boende i Stockholm, b r u t a l s v å r t. Efter många om och och men fick jag i ett halvår hyra lägenheten som jag bor i av min kusin. Och sedan flyttar jag in med en vän som i sin tur får hyra sin lägenhet i andra hand av en annan kontakt. Så jäkla mycket handlar helt enkelt om kontakter, jag har ännu inte behövt hyra på något annat sätt så jag kan ärligt talat inte säga hur en borde gå tillväga för att uppnå bästa möjliga resultat. Jag har tyvärr ingen koll. Ett sätt som flera vänner har använt sig av är att lägga upp en annons på blocket, helt enkelt en trevlig presentation om sig själv där en förklarar vad en söker för typ av boende och varför. Att hitta en egen lägenhet antar jag är mycket svårare än att hitta något slags kollektiv eller ett rum där en kan få vara inneboende. Och glöm inte bort hur många väldigt fina Stockholmsförorter det finns, att åka pendeln in till stan är inte skitjobbigt, men kanske har du redan tittat efter ett ställe att bo överallt. Förlåt för att jag inte alls kan hjälpa dig, kramkram.
ohhboy.blogg.se


sofia

alla va, vilken sjuk dröm, alla tre liksom!!

Svar: jaaaaaaaaaaa, sjukaste drömmen som plötsligt blev sjuk sanning. njöööööööt.
ohhboy.blogg.se


anna

ÅH 20 ....då var jag som lyckligast. Nästinpå odödlig.

Svar: Nästinpå odödlig. Bästa sättet att må på. <3
ohhboy.blogg.se


oroshjärta

HERZLICHEN GLÜCKWUNSCH!!!!!!!

Svar: OH, VIELEN DANK!
ohhboy.blogg.se


svea

du bor så himla fint! och hipp hipp hurra grattis!

Svar: jag tackar! och hipp hippeli taackeli!
ohhboy.blogg.se


Josefine

vad fint du har det. och grattis så mycket!!

Svar: stort tack och ännu större tack :)
ohhboy.blogg.se


frida

Gud vad fint du bor! Och STORT STORT STORT att fylla tjugo! Eller nu har du gjort det redan! MEGAGRATTIS JULIA!

Svar: Åh, först tack! OCH SEN TACK IGEN I VERSALER! Är jättestor nu, kan knappt förstå det, haha.
ohhboy.blogg.se


Isabelle

Upp