ÖNSKELISTA (önskeinlägg den sextonde december)

(denna bild härifrån och resten från min pinterest)


VAD ÖNSKAR DU DIG I JULKLAPP ALLRA HELIGASTE OHHBOYJULIA?

♥ en totalstörtning av patriarkatet.

♥ världsfred (vilket känns betydligt mer troligt om vi först störtar patriarkatet).

♥ F! rakt in i riksdagen (ut med rasisterna & in med feministerna, ni vet).



♥ ett fullkomligt strålande immunförsvar.

♥ ett kreativt extrajobb.

♥ ett friskt och lyckligt tvåtusenfjorton för alla jag tycker om och alla jag inte tycker om.

 

♥ färska pioner i lägenheten varje dag. 

 

♥ tillräckligt mycket pengar för att ha råd att betala av diverse skulder.

♥ en kattunge eller femton (fast inte egentligen, sådana filurer behöver ju guld och gröna ängar, eller åtminstone skogar att springa omkring i).

 

♥ jättemycket snö som sakta dalar ner över Götgatan i Stockholm där jag ska fira jul.

♥ Lotta Lundgrens bok Tio lektioner i matlagning.

♥ en februariresa till typ Bali (för där blir en ju lycklig har jag hört).


♥ en sådan här klocka:

 

♥ ett bokkontrakt.

♥ fri tillgång till Bio Companys utbud (bästa ekologiska matbutiken i Berlin).

♥ ett badrum som känns mer så här:

 

♥ en helt ny garderob från COS.

♥ ringar som ser ut ungefär så här:

 

♥ en sommarstuga vid en idyllisk sjö i en idyllisk skog (alternativt ett tyskt slott, typ Neuschwanstein).

 
♥ lite inre frid
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Upp