!

 
Men Julia, vad gör du i ditt liv då? Jag vet inte, jag kanske lever. Kanske är det så. Kanske är det så att någonting för en gång skull faktiskt spelar roll. Kanske är det så att sommarväxternas skönhet för en gång skull inte spelar roll. Allt skulle liksom kännas magiskt även om det ösregnade. Byter möjligtvis ut ensamheten mot tvåsamheten och saknar då ensamheten och när den väl är tillbaka saknar jag tvåsamheten igen och ahhhhhh vem är jag och hur är det meningen att det här himla livet ska kännas egentligen?

Eller:
Det är så vackert hur dina fräknar, hur dina händer, hur ditt skratt.

Men samtidigt:
Det är så sorgligt hur jag alltid är mig själv närmre, hur det där lilla glappet ständigt kommer att finnas kvar.

Och för att förenkla:
Det är så förtrollande hur det mousserande vinet glittrar i de svagt rosa plastglasen.

ELLER BARA IDENTITETSKRIS OCH SNÄLLA SKRIK NÅGONTING RAKT IN I MINA HÖRSELGÅNGAR VAD SOM HELST FÖR JAG VET INTE VEM JAG ÄR ELLER VART JAG ÄR PÅ VÄG.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

"Hur jag alltid är mig själv närmre" just så.

Svar: just precis så, tyvärr. eller kanske är det någonting fint.
ohhboy.blogg.se


oroshjärta

ja SÅ kan DET BLI <3

Svar: ja!
ohhboy.blogg.se


KNULLA MIG

Fin blogg :)

Svar: spamelispam.
ohhboy.blogg.se


Annika

du och ditt skriv <3

Svar: <3 <3 <3 du och ditt skriv ju!
ohhboy.blogg.se


evelina

Många funderingar :)

Svar: spamelispam.
ohhboy.blogg.se


Fantasy Realm ~ en fantasyblogg

Dina inlägg är så fina

Svar: åh, tack.
ohhboy.blogg.se


Linnea

du listar ut det snart. om inte imon så om ett par veckor, månader eller ett år. eller två år. eller tre. hur som helst listar du ut det. det är jag helt helt säker på. för du är ju så smart som bara en julia kan vara.

Svar: min finaste softmoonare, du är ju så smart som bara en lisa kan vara. så fantastisk.
ohhboy.blogg.se


softmoon

Men Julia! Hur du endast skriver ett inlägg per månad och hur jag vill veta varför. Vad gör du i sommar? Vad gjorde du i Juni och Juli och ska du till way out west i Augusti eller tycker du likt många andra piercade att det är alldeles för kommersiellt? Snälla en Stockholmsguide, ska dit i Augusti eftersom att jag är piercad och snälla, sluta aldrig dela med dig av ditt fantastiske skrivande och bilder på dina oho-så-gosiga kinder! Nyp, ha ett fint Juli

Svar: Hahaha, alltså, bästa kommentaren. VAD GÖR JAG I SOMMAR? Jag gick på Jakobsbergs folkhögskola till mitten av juni, sedan dess pluggar jag två sommarkurser (Latinamerikas historia, Harry Potter och hans världar). Men allt det där är ju bara fakta och bokstäver och sysselsättningar. Jag önskar att jag hade haft råd att följa med några vänner på den polska festivalen OFF i augusti, men det har jag tyvärr inte. Och Way Out West har jag inte heller råd med, dessutom skulle jag nog tycka att det hela kändes för mycket som en enda stor modevisning. Så det är mest så att jag lever och mår här i Stockholm. Det äts goda potatissallader med kapris och hängs på olika ställen, dock inte särskilt många uteställen, tycker oftast att det är förbaskat tråkigt att gå ut i Stockholm. Jag har några småtips om du kommer hit i augusti: ät mexikansk, billig mat på la neta, drick öl på nada, bada på reimersholme, bada på friluftsbadet i saltsjöbaden (har bara hört att det ska vara magiskt, måste åka dit snarast), drick kaffe och ät bakelse på citykyrkans konditori, häng i valfri park (typ vitabergsparken om du vill se tusen hipsters), ät glass på stikki nikki. Ha det fint nu, kram.
ohhboy.blogg.se


Såklart jag gör

<3<3<3 dig och din blogg

Svar: <3!
ohhboy.blogg.se


Frida

jag är precis där. fast verkligen tillsammans med någon. och jag vet inte om det är fel på mig eller oss eller honom eller världen eller kanske bara min hjärna eller allting samtidigt. löser det hela med att flytta bort, byta stad, och vet inte om jag mår sämst av just skapa ytterligare avstånd mellan oss eller rädslan för att det är precis vad jag vill och vad som behövs. dina ord går alltid rakt in och jag blir alltid så inspirerad. tack grymmo.


sara

Upp