NE ME QUITTE PAS

Jag lagar sammetskappan bara en gång till, viker ihop min finaste klänning och lägger ner den i resväskan, stänger av lägenhetens element. Sedan kokar jag varm choklad och tittar på mitt favorityoutubeklipp. Kinderna blir salta och alldeles snart måste jag försvinna ut genom ytterdörren och vidare iväg till flygplatsen. På lördag ska jag och min bror gå på ett bröllop mitt inne i Smålands allra djupaste skogar. Vår faster Sarah ska gifta sig med sin Alex och jag har lovat dem båda att läsa en dikt under ceremonin och fotografera hela tillställningen. Den skräckblandade förtjusningen som jag känner inför det blir för varje sekund mer skräckfylld och mindre förtjust. Men jag ska åtminstone få krama om mina bästa släktingar, försvinna ner i en varm badtunna, äta semlor och andas skog. Och när jag är tillbaka om en vecka kommer det tyska språket och de nedklottrade klubbtoaletterna att kännas ännu mer magiska. Om någon sitter inne på ett gäng bröllopsfotografitips så tar jag mer än superdupergärna emot dem (HJÄLP MIG)!!!
 
 
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

STRESSA INTE!!! det är så lätt att bara stresspanika bort hela dagen. men låt bli för bilderna blir så mycket bättre om du tillåter dig att ta det lugnt. kika ner i kameran titt som tätt och se att allt inte är helt knas, och knäpp bilder på allt du ser.

Svar: tog ditt råd, att inte stressa alltså, på fullaste möjliga allvar, och tror verkligen att det hjälpte mig ordentligt. det hade så lätt kunnat bli så att jag totalt glömde bort att njuta av människorna, maten och festen och istället bara stressade omkring. puss och tack!
ohhboy.blogg.se


lovisa

Upp