don't you ever say i just walked away i will always want you osv.

ALLTSÅ, JA, JAG FUCKING SKRIVER!!!!! DET FUCKING FUNGERAR!!!!! Ursäkta, förlåt, det här var ju inte särskilt välartikulerat av mig. Men min lördag handlade mest om hur ångest kan fylla en hel bröstkorg och min söndag hade inte en väldigt mycket mjukare eftersmak, så just nu är jag bara oerhört nöjd. Ännu en kopp pepparmintste och ytterligare femtioelvatusen meningar kanske? Då skulle jag ju kunna lyckas skriva en hel bok på tio år eller så. P.S. lyssnar enbart på Taylor Swift, Miley Cyrus och One Direction för att komma i rätt stämning.

Hur går det för er idag? Överlever ni? Har ni något magiskt att berätta? Eller handlar er måndag kanske om hur ångest kan fylla en hel bröstkorg?
Tänk att vissa av er har läst ohhboy sedan jag var sexton, att andra helt enkelt har googlat "berlinguide" och hittat hit, att några av er har skrivit bröstkorgsuppbändande mejl till mig, att andra har skickat iväg ett enkelt <3 genom cyberspace när jag har mått dåligt. Ni är ju bäst.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

idag fick jag ett sms klockan nio om att min kompis var på väg till mig och sedan testade jag bästa nya vegohamburgarna!! bra dag så långt, men vad jag egentligen ville få sagt var väl att du har min favoritblogg ungefär! sånt sägs inte tillräckligt ofta! blir också sugen på att skriva igen trots att jag låtit det favoritintresset vila alldeles för länge vilket är guld värt <3

Svar: Åh, perfekt sysselsättning ju! Själv ska jag baka pannkakor om en liten stund, är det måndag så är det. Och tack så väldigt för bloggkomplimangen förresten, blir ju alldeles varm och luddig på insidan! <3!
ohhboy.blogg.se


anna

Hos mig skedde magi idag.
Jag har varit komplett hjärtekrossad hela sensommaren-hösten-vintern. Och så träffade jag en ung man en fredagsnatt för inte ens två veckor sedan. Hånglade. Sågs någon mer natt. Hånglade mer. Funderade inte så mycket mer på det, muren jag har byggt upp den här sensommaren-hösten-vintern tillåter mig inte att fundera så mycket.

Men imorses när jag kammade håret knackade han på mitt fönster med en kaffekopp i ena handen och en cigg i andra och sa "GODMORGON här får du den bästa kombinationen som start på dagen, jag måste springa till jobbet nu men ring mig sen". Och så fick jag en pappersmugg med kolsvart kaffe och en lucky strike innan han kilade iväg i blåsten.

Och DÄR kände jag en liten liten liten fjäril inuti som inte funnits där på väldigt länge. Magi.

Svar: AHHHHHHH, DET ÄR SOM ATT DU LEVER I EN ULTIMAT OCH JÄTTETACKY INDIEFILM, SÅ BORDE JU LIVET FÅ KÄNNAS MEST HELA TIDEN! <3!
ohhboy.blogg.se


Anonym

Heja heja Julia!!!!!!! Fan vad du är grym. Måste fråga. varför har du både blankrad och indrag? Är det någons specialare som jag har missat? Längtar så himla mycket tills jag får läsa dina ord. Puss från Svearike

Svar: HEJA HEJA FLORA!!! Hoppas att du kommer på besök till Berlin snart? Det är ju ändå regnigt, halt, kallt och grått här borta, det måste du ju längta efter. Och, alltså, egentligen har jag oerhört svårt för indrag, men jag har inte lyckats få bort den inställningen i skrivprogrammet som jag använder (Scrivener). Är med andra ord kass. Och därför använder jag för tillfället både blankrad och indrag, för mina älskade blankrader kan jag inte leva utan. PUSS FRÅN NOGATSTRAßE!
ohhboy.blogg.se


Flora

är intrasslad i lite för mycket skoluppgifter och kärleksfunderingar (haha klyschklysch) men jag tror jag överlever.
har väl läst din bloggis i drygt två år och den är alltid bäst! och skrivskrivskriv bara, allt du skriver blir ju liksom bra.

Svar: fint att livet blir lite klyschklysch ibland, ändå. och tack för alla fina kommentarer som du ständigt skriver, de värmer så väldigt mycket!
ohhboy.blogg.se


frida

Hej fina Julia. Helt fucking underbart att du skriver! <3
Mitt hjärta och liv har gått itu. Så himla ironiskt att börja ett nytt år på det viset, men jag peppar mig själv med att tänka på vårsolen och solrosor och så simmar jag så ofta jag orkar.

Svar: <3! önskar dig hopklistring av hjärta och liv inom snaraste möjliga framtid! fokusera på vårsolen och lugna simtag, förhoppningsvis känns allt snart lite lättare. mjukhård kram!
ohhboy.blogg.se


Lisa

Men hallååååååå, grattisgrattisgrattis till upplösningen av någon form av skrivkramp. Tänker på att en supersöt indiekille (obs, typexemplet; lång lockig lugg, stuprörsjeans och emilkeps) är lite förtjust i mig??????? När hände detta????? Hur hanterar man ens pojkar? Vad äter de?? Måste man gå ut med dem och i så fall hur ofta?????

PS. tycker du är jättebäst .D.S

Svar: "Hur hanterar man ens pojkar? Vad äter de?? Måste man gå ut med dem och i så fall hur ofta?????" Alltså. Hahaha. Bäst. Tycker för övrigt att du måste lyssna på "Pojken med inåtpekande fötter" av The Bernadottes, hoppas innerligt att det inte är en sådan indiekille. Lycka till med grovhånglet!
ohhboy.blogg.se


Josefine

Alltså lyssnade på taylor swift I knew you were trouble på tunnelbanan idag och SAKNADE DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Åhåhåhå, hur fint är det inte att vi båda ägnar oss åt det och tänker på varandra och saknar?
ohhboy.blogg.se


Julia

älskar din blogg, har läst den ett bra tag men aldrig kommenterat. men hade en fantastisk dag igår, blev väckt av min vän från norge på telefon som sa att jag har ett jobb igen från mars till september bland fjällen och fjordarna om jag vill ha det, världens bästa jobb <3

och du har en av världens bästa bloggar!!! :)

Svar: åhååhåhå, blir ju alldeles rödflammig i ansiktet av dina mjuka ord. tack!!! och åh, givetvis ska du försvinna iväg till fjällen och fjordarna, vilken dröm!
ohhboy.blogg.se


anonym

Åhhh grattis!!! Och tack!!! För att du skriver den här bloggen. Började skrivkurs på högskola den här veckan och man kan ju hoppas att man får ett slutresultat som liknar ditt alternativt har duktiga klasskompizar så man får njuta lite i vardagen

Svar: nu rodnar jag ju igen, komplimangerna är för mjuka och fluffiga! tack för att du läser och uppskattar, åh!
ohhboy.blogg.se


Sofia

Hej! Nu är det ju inte måndag längre utan tisdag, men jag kände ändå att jag ville säga två saker (kanske tre). Först, idag grät jag på ett tåg, jag läste Kristians Gidlunds bok och han har ett sätt att använda svenskan som skär rakt in i mig. Dessutom åkte jag förbi Borlänge så det blev extra känsligt. Har du läst den? Tycker du om den? Det andra jag vill säga är att jag tycker du verkar vara så himla härlig, skulle vilja att jag kände dig på riktigt och att relationen inte var så ensidig som den blir via dataskärmen, eeh. Och för det tredje, heja med orden!!!

Svar: Hej. Nu är det inte januari längre, istället mars, och jag undrar varför jag skjuter upp så mycket så länge. Här kommer i alla fall ett litet svar på din kommentar. Jag har faktiskt inte läst Kristian Gidlunds bok, är inte helt säker på att jag skulle klara av det, oceanerna jag gråter när jag läser hans gamla blogginlägg är alltför djupa. Men någon gång vill jag givetvis läsa boken, för hans språk skär även i mig. Och tack för det andra och det tredje, kanske är jag härlig, kanske är vissa delar av min personlighet härliga, kanske är alltihop bara en bloggillusion, på något vis är jag kanske mitt allra bästa jag här. Kram.
ohhboy.blogg.se


frida

Vad glad jag blir<3 Måndagen bjöd på min absoluta favoritperson i gulddjursnatten.Livet alltså.

Svar: <3 PUSS!
ohhboy.blogg.se


oroshjärta

å heja så grymt!

Svar: jippi!!! (lite sent jippi från mig kanske, heh)
ohhboy.blogg.se


freja

aja det är väl inte måndag nu längre utan onsdag men låt mig ändå berätta. hos mig är det mest den där ångesten i bröstkorgen som tar över allt. "hur kan det göra ont varje dag?" tänker jag för mig själv. men ja, det är väl vintern och den där inte så välkomnande arbetsmarknaden och obegripliga läsanvisningar och nån karl som kanske bara vill ha en halv två på nätterna när alkoholen är i blodet men som jag mest (MEST) av allt vill kyssa på öppen gata, allt det som gör mig tung och tvingar mig att äta tabletter för att ens kunna somna.

men så vill jag också säga HEJA DIG JULIA OCH DITT SKRIVANDE, det är sånt som får det att sjunga lite i bröstkorgen också. PUSS. (och ONE DIRECTION<3)

Svar: dina ord tar mig med orkan varje gång, evelina. och jag känner alltför väl igen mig själv i dina känslor, för vad ska en egentligen göra när en allra helst vill kyssa på öppen gata men bara får finnas nära mitt i natten bortom allt det verkliga? har misshandlat mig själv känslomässigt så många gånger att jag tappat räkningen. om du lovar att ta hand om dig så lovar jag att ta hand om mig, kram.
ohhboy.blogg.se


evelina

Jag har träffat mitt livs första stora kärlek på andra sidan jordklotet i sagan-om-ringen-landet. Att jag måste lämna landet om 8 månader har jag inte ens velat tänka på, för, vad sjutton händer då med oss? Häromdagen sa han att han är så jävla kär i mig att han är redo att åka vart som helst i världen för att få vara med mig. Det var min absolut bästa måndagsmagi någonsin.

Svar: Bättre fucking måndagsmagi måste en leta väldigt länge efter, blir så himla varm i kroppen av vad du skriver. <3
ohhboy.blogg.se


Anonym

Jag har äntligen flyttat till Berlin och trivs så himla bra! Fint att du peppade mig och nu när jag är här känns det så himla rätt. Förstår inte varför jag tvekade och är så himla glad att jag vågade. Har träffat otroligt många fina människor!
Älskar din blogg, älskar att läsa om hur du skriver och kämpar. Och Berlin är ju en sån bra stad att leva och kämpa i. Med sitt liv och sitt skapande. Puss på dig!

Svar: Åhåhååh, peppenpeppenpeppen! Jag hoppas att Berlin känns fortsatt bra i dig. Puss!
ohhboy.blogg.se


J

ja jag tror nästan att jag följt dig från och till sedan du var typ, sexton. helt otroligt. du skriver så fantastiskt bra. sjukt inspirerande. & himla fin :)

Svar: åhåhå! taccccccckkkkk! tänk att jag faktiskt var sexton en gång, och att du har funnits här sedan dess! kram :)
ohhboy.blogg.se


sara

gud vad inspirerande julia!!! och kanske framför allt sjukt imponerande. go you! <3

Svar: go me! go me! go me! ska hädanefter alltid upprepa det högt för mig själv när jag vaknar på morgonen. då kanske det kan bli en bok någon himla gång, om ett gäng år eller så. <3!
ohhboy.blogg.se


Isabelle

Upp