en torsdagslista // och hon tyckte att jag var gammal och alltför folklig

Hur ser din skrivbordsbakgrund ut?

 

En bild du tar med photobooth nu tack!

Här kommer den oredigerade sanningen. Jag hänger i min säng, bästa platsen i livet. Klippte förresten av tjugo centimeter hår en natt förra veckan, var så trött på trasslet.

Tre saker du har gjort idag:
1. Vaknat av en mardröm. Jag befann mig i ett turkost, minimalistiskt, pinterestdrömmigt designerhem, hade jätteont i magen, och upptäckte plötsligt att det berodde på att jag hade massa saker i min navel. Plockade ut två kletiga SIM-kort, ett bankkort, en sovmask och en Stabilopenna. Någon som vill tolka denna sjuka dröm?
2. Läst igenom krångliga tyska papper, löst problem med mitt elbolag, mitt internetbolag och min bank. Yes! Jippi!
3. Skickat kärleksfulla hälsningar till min mamma som fyller år. Puss mamma!


Det tråkigaste som hänt i år?
Att min bror för en vecka sedan lämnade Berlinmagin (och mig!!!) för Göteborgsmagin. Men alla kan ju inte förälska sig i den här staden, antar jag. Och nu har något jättebra hänt: finaste Adna har flyttat in hos mig. Om några år kommer hon för övrigt att vara känd över hela världen, lyssna bara på det här: 


Det bästa som hänt i år?

Det fantabulösa bröllopet i början av februari, och allt som hände där.


Tre senaste sms:
Möjligtvis ösregnade det en aning när jag vinglade hem från en bar tidigt i söndags. Vattenpölarna fanns överallt och min telefon var badsugen. Och nu har jag precis letat reda på en gammal Nokia som ingen har hunnit skicka sms till ännu.

Nuvarande besatthet:
musik: Orup - Indiedrottning (no comments needed, helt enkelt världens knäppaste låt)
tv: Försöker undvika tv-serier då jag har en tendens att bli alldeles för beroende (plöjde nyligen igenom alla säsonger av Game of Thrones på en vecka)
kläder: Ingen alls för tillfället. Har inte direkt råd/samvete att skaffa mig en ny och ärtig/piffig vårgarderob.
mat: Glasnudelsallad med vitlök, chili, soja, srirachasås, koriander, fetaost och råa grönsaker (typ morötter, broccoli och vårlök). Alltså, så galet gott!


Mest romantiska som hänt på senaste:
Ja, just det, givetvis svämmar mitt liv över av romantik. Men visst, i februari tittade jag in i ett par nya ögon och upplevde rosaglittrande enhörningsdiscon i magen.

Ett jobb du aldrig kommer kunna ha:
Sverigedemokratisk riksdagsledamot. Ha! Den chocken!


Tre saker i ditt skafferi:
1. Bertie Bott’s Every Flavour Beans (finpresent från finanna, men jag har fortfarande inte vågat smaka)
2. Bokstavspasta
3. Supertrist te (hej kära bloggläsare, om ni vill skicka te till mig är det bara att maila och fråga om min tyska adress MVH väldigt sugen på ICA:s ekologiska gröna te med smak av apelsin och svarta vinbär)


Något du inte gillar hos andra:
Total brist på självdistans. Trångsynthet. Människor i Berlin som enbart tycks kunna prata om hur mycket droger de tar och hur ofta de är på Berghain (kan knappt tänka mig ett mer ointressant samtalsämne).


En dålig sida hos dig själv:
Mitt långsamma (ibland obefintliga) besvarande av mail, sms och facebookmeddelanden, min brist på självdisciplin, hur jag ibland låser fast mig i min uppfattning i diskussioner, hur jag ibland kan kräva moraliskt riktigt beteende av andra men har överseende med om jag själv begår liknande misstag (vilket väl dock är en ganska klassisk grej att ägna sig åt).

En maträtt du är sugen på prick nu:
Jag går omkring och är sugen på kött mest hela tiden. Hur jobbigt som helst, onekligen. Drömmer för tillfället om carpaccio.

Helgplaner?
Brunch på Datscha för att fira Adnas tjugoårsdag, tårtätning, kanske ett sista besök i Renates helgalna labyrint innan den rivs i slutet av mars (om du är nyfiken, titta på det här klippet), långpromenad över Tempelhof om vädret tillåter, film i sängen, och möjligtvis en öl eller femton tillsammans med Richard och Andrew då det verkar som att båda har kommit hem till Berlin efter diverse eskapader.

(listan är brutalt stulen av elsa, vissa modifikationer har dock gjorts)

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

åh, låten <3

Svar: mhm, jag vet! <3!
ohhboy.blogg.se


Daniella 🌙

Men wow, vilken röst hon har! Spelar hon möjligtvis på någon festival i sommar? *hoppas*

Svar: Jag vet, hon är helt jäkla magisk! Det enklaste sättet att få info om hennes spelningar och släpp och liknande är nog att gå in på hennes Facebooksida här: https://www.facebook.com/Adna0?fref=ts Om jag inte missminner mig ska hon göra en festivalspelning i Danmark i sommar, vad festivalen heter vet jag dock inte. Och den tjugonionde mars spelar hon på Debaser i Stockholm till exempel.
ohhboy.blogg.se


Beatrice

åh! godmorgon! blir så glad när du uppdaterat! Happy fredag! LOVE

Svar: <3!
ohhboy.blogg.se


oroshjärta

Alltså denna labyrint! Would never, skulle dö där i mitten. Puss förresten, idag saknar jag dig, Berlin, uteserveringar och dagsfylla så himla himla mycket! <3

Svar: <3! Och jag saknar så så så att få ha uteserveringsdagsfyllor tillsammans med dig!!! Berlin är inte lika fint utan dig.
ohhboy.blogg.se


Julia M

snor denna <3

Svar: aber natürlich! :)
ohhboy.blogg.se


ensammatankar

Bönorna! Jag fick sånna av min syster. Vi bestämde oss för att blunda och ta varannan, äpple och melon fick jag mest hela tiden! Dock smakar alla goda likadant och inte alls som de ska. Men enligt min syster smakar de äckliga precis som de ska! Nom nom! >:D


Hanna

vilken lycka o hitta hit! tack för måndagsfint <3


rebecca

Upp