ett år // ett hår // tusen oredigerade photoboothbilder

juni tvåtusentretton, sa hej från min nya macbook // hälsade på min bror i göteborg, i köket bodde en pelikan som han hade byggt
 
hade orangerosarött hår i några veckor för att jag tröttnade på allt det mörkbruna

flyttade äntligen tillbaka till berlin, här överlycklig (dock gravt poserande) på favoritfiket leuchtstoff // jag, finbror & finkusin

allmänt övercool

superduperkort lugg // nyvaken

finaste bollfrisyren // kökshäng med bästa lenita, veronica och min finbror

allmänt cool // allmänt trött en skrivförmiddag på leuchstoff

klippte av hälften av håret, förevigade det på poseigaste möjliga vis

läste texter med adna i körnerpark // "lånade" adnas tulpaner när hon var i sverige och spelade

klippte av resten av håret // fick finbesök i form av en frans, en amanda, en ingrid, en india och tre dillchipspåsar (måste verkligen skaffa en till vän som heter frans så att jag kan referera till dem som "mina fransar")

var svår tillsammans med zeth på ett fik där nils jobbar // skickade för tjugo minuter sedan en bild av mig och en vinflaska till nils och felix som strax kommer hit för lite myshäng innan det blir freudenreich och rundpingis = bra torsdagstradition


MVH saknar mitt långa hår så jävla mycket att det gör ont och så känner jag ju varje gång jag klipper av det så varför kan jag inte bara lära mig av mina misstag/slippa bo i ett patriarkat där bilden av Den Naturliga Kvinnan sitter så djupt rotad i mig och många andra att min frisyr ofrivilligt blir ett politiskt statement och en del av min könsidentitet och sexualitet?
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Håller med dig sjukt mycket i det sista du skrev. You go girl, ditt hår will be back, jag lovar :)


Miranda

Mein schatz/hjärtegull/chipsboll (kom på det ordet nu, är det inte fantastiskt??tänk dig en chipsboll? kanske det godaste någonsin? chockladboll fast chipsboll istället!! meningen är att det ska vara den bästa komplimangen ever iaf) pusspusspuss


adna

åh, du är så vettig och kramvänlig. Vill till Berlin bums när jag ser dessa bilder.


superfanny

åå du är så himla fin <3


oroshjärta

Men kom igen, du är ju så jävla snygg. Är så jädrans sött med kort hår på tjejer!
Sista raderna i inlägget fick mig verkligen att tänka på den här: http://youtu.be/NOBRuv1QdaE


Melwa

Alltså, fattar verkligen! Jag älskar mitt kortkorta hår, men ibland blir jag bara SÅ TRÖTT på att folk bara; "JAHA, så du är en SÅDAN tjej?! Hatar du män också eller???" Det blir verkligen ett politiskt statement. Lägg av liksom, det är ju bara hår!!

p.s. tycker för övrigt att du rockar ditt korta hår!! Puss!


Jennifer

Upp