ungefär ett foto i timmen // en helt vanlig tisdag

Bloggfrånvaron förklaras ännu en gång av, hrm, fältstudier. Eller så har jag haft femtioelvatusen besökare och sovit alldeles för få timmar och skrattat tills jag har fått ont i magen och druckit en aning för mycket tequila och ständigt gått hem i soluppgången. Ja, fältstudier, alltså.

10.00 När jag vaknade idag var världen en annan. Min sista besökare hade åkt hem, jag var ensam. Kvällen innan hade jag skrivit en lista över allt som jag då ville ta tag i. Detta var vad som stod på den:
♥ ett foto i timmen
♥ städa
♥ sortera bland kläder & i badrumslådan
♥ svara på facebookmeddelanden
♥ rösta (glöm ej pass!!!)
♥ köp strumpbyxor & tusen andra grejer
♥ gör färdigt off-spellistan (ska åka på den här magiska festivalen i Polen i augusti, wopa!)
♥ blogga
♥ skriv ut texterna (skickade för några dagar sedan in min sista text i kursen som jag läser, och ska nu skriva respons på alla andras texter)

11.00 Jag hade kommit en bit in i Den Stora Lägenhetsstädningen.

12.00 Jag åt två knäckebröd med jordnötssmör och sylt. Sedan drack jag en kopp av mitt favoritte.

13.00 Den Stora Lägenhetsstädningen var helt avklarad och jag nyduschad. Firade tillvaron i allmänhet genom att fästa lilarosa paljetter i ögonvrårna. Kanske gjorde jag det för att jag alldeles snart skulle iväg och rösta in F! i Europaparlamentet.

14.00 Lagade lunch av vad jag hade hemma, alltså två olika pastasorter, lite vitlök och några champinjoner. Gjorde det hela bloggvänligt med hjälp av några basilikablad.

15.00 Och utanför köksfönstret fanns först ösregnet och sedan solskenet. Älskar för övrigt den knäppa väggen på vår innergård, det känns som att den borde tillhöra en riktigt pampig byggnad men har råkat hamna fel.

16.20 Adna (den magiska personen som jag bor ihop med) sjunger några rader ur nationalsången utanför ambassaden, eh. Fem minuter senare har vi båda röstat på F! i vårt allra första EU-val. Mmm. Den känslan.

16.40 Sedan promenerade vi genom Tiergarten. Lummigheten stängde nästan ute ljudet av alla bilar, små kaniner hoppade omkring på gräsmattorna, hela världen luktade regn, jag kunde bara fånle.

17.15 Och så var vi plötsligt framme vid Brandenburger Tor. Inte för att vi hade tänkt göra en utflykt dit, men ibland kan det kan ju vara skönt att påminna sig om att en är väldigt liten och bor i en väldigt stor stad.

18.15 Hemma i Neukölln igen stannade vi till vid ett falafelställe. Jag köpte en Halloumi im Brot, vilken även visade sig innehålla grillad aubergine, pommes och hamburgersås. Förvånansvärt gott för att vara så skumt.

19.30 Ett verk som jag skulle vilja kalla "babe på bro" alternativt "titta vad fint löken, broräcket och hustaken matchar".

19.35 Lite bombastisk skymning på det, yes.

Nu ska jag rycka mig i kragen/ta tag i mina sista listpunkter. Men misströsta icke, bloggpausen kommer inte att bli lika abnormt lång denna gång. Puss.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

När jag läser din blogg hatar jag att jag är fast i högstadiet, att jag sedan kommer vara fast i gymnasiet och förmodligenn inte tar mig till Berlin på ett bra tag, alltså jag älskar den staden och jag har ändå bara varit där en vecka sammanlagt...Du skriver så himla fint förresten, blir så glad varje gång jag ser ett nytt inlägg!


Saga

Herregud, vad jag saknar dig. Börjar nästan lipa. Så klart.


Sophie

Vill ju bara bo i Berlin när jag läser och ser detta.


kaneli

Upp