sometimes I feel so liminal I think I’m going to explode

(jag vet inte hur ni andra dricker öl, men jag föredrar att göra det liggande i en soffa som jag hittar på trottoaren mitt i natten. givetvis iförd min svarta fuskpäls. givetvis med vänsterhanden nonchalant vilande på soffkanten. givetvis med båda benen lite casual uppslängda på ryggstödet. givetvis med en jag-gör-vad-fan-jag-vill-blick och en antydan till ett finurligt leende. bilden tog förresten elsa förra veckan.)

I mina drömmars stad ägnar jag mig inte åt särskilt drömmiga aktiviteter alls. Trots att febern har bestämt sig för att överge min kropp (puss febern, jättesnällt av dig) är allt fortfarande ganska snörvligt och hostigt. Men idag har jag fått gå en solig promenad tillsammans med Adnis och lagat en strålande middag till mig och Elsa (OCH DESSUTOM KÄNT SMAKEN AV MIDDAGEN, YES, LUKTSINNET ÄR TILLBAKA!). Så jag ska nog överleva ändå. Och innan jag somnar till någon mjuk musikslinga tänkte jag ge er en puss och två strålande lästips och dela med mig av en rolig grej som precis har hänt mig.

♥ PUSS (som utlovat).

♥ ROLIG GREJ! JAG HAR FÅTT BOENDE I MALMÖ! JIPPI! Djäknegatan blir mitt nya hem i januari, då flyttar jag nämligen in i ett kollektiv med ett gäng personer som jag inte har träffat tidigare men förhoppningsvis kommer att komma finfint överens med. Dessutom har en av snubbsen en katt. Och det är ju en rosafluffig dream come true för mig. Så det blir nog strålande.

♥ ”The actuality of the spirit constantly shows itself as a form that tempts its possibility but disappears as soon as it seeks to grasp for it, and it is a nothing that can only bring anxiety.” Den här texten (klicka) om ångest och kreativitet och Kierkegaard. Mmmmm.

"The faceless body in my bed this morning had a name when we’d fallen into bed together, I was sure of it. Now she was nothing, less than nothing and more. I loved her and wanted her to leave. It felt Real in a meaningful way, full of meanings, truth-meanings." Den här texten (klicka) som måste vara något av det mest fulländade jag har läst? Jag menar, det räcker att läsa titeln för att förstå att det här är bra skit: "A Cool Book Review By A Hip Writer Who Has Definitely Had Sex"
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Yay kul att du ska flytta till malmö! jag bor i lund, hojta om du skulle va sugen på kompisar!

Svar: det låter som att du och jag borde dricka en öl ihop!!! :)
ohhboy.blogg.se


Amanda

ha ha älskade den texten!! brukar vara värdelös på nyanserna på engelska men här smalt jag-tack<3

Svar: Den är så klockers och beyond allt, ungefär.
ohhboy.blogg.se


oroshjärta

Najs med Malmö! Det är en grym kulturstad om man letar lite ^_^

Svar: jag peppar att börja leta bakom varenda gathörn!!!
ohhboy.blogg.se


Miranda

Den bokrecensionen var FANTASTISK herregud, vill bara läsa den igen och igen

Svar: jag veeeeet, den är så mördande och genomdryg och magisk och klyschig!!!!
ohhboy.blogg.se


Moa

Upp