kameleontbror & chardonnay & solnedgång

Torsdagen den andra oktober var min bror plötsligt här på besök och vi fick säga oshogoshogoshovadjagharsaknatdigochjagharsaknatdigockså och rufsa om varandra i frisyrerna. Tyvärr fotograferade jag nästan ingenting alls när han var här. Vi ägnade oss mest åt restaurangbesök (heh, jag lovar att bjuda tillbaka när jag har ett välbetalt jobb, till exempel som psykolog, heh) och häng med vänner och promenader och mojitodrickande och klubbdans. Jag ägnade mig även väldigt mycket åt dagen-efter-ångest, ett onödigt koncept som jag definitivt borde lägga av med, jag hade ju inte gjort någonting konstigt alls.

Vi hittade en soffa som hade exakt samma färg som Jonatans tröja. Gullet.

En dag fotograferade jag en aning. Här ser vi till exempel lite murknat trä i förgrunden och delar av en hipp lokal i bakgrunden. Det var en söndag och vi bestämde oss för att åka till Friedrichshain. Först promenerade vi runt en sväng på den överprissatta loppmarknaden på Boxhagener Platz. Luften var sommarhet och barbenta människor satt i parken med öl. Vi gick snart vidare till Neue Heimat, där det anordnas en grym matmarknad varje söndag. Priserna är definitivt comme ci comme ça och matportionerna ganska små, men det är fortfarande inte svindyrt om en jämför med svensk prisstandard. Dessutom är det förbaskat trevligt att cirkulera omkring i matångorna, höra något band spela, klappa på en gullig hund, kanske köpa en öl.

Min bror var givetvis supercute (heh, så roligt om jag fortfarande hade haft rosa hår, då hade vi definitivt sett töntiga ut ihop). Vi bestämde oss för att Chardonnay och ceviche var dagens melodi. Strålande vin, men jättetråkig ceviche, tyvärr.

Jag sa skål (givetvis iförd höstig sotarmössa som inte täcker öronen ordentligt).


Och så sprang vi plötsligt in i Malin, Elsa och Klara. Woho, peppen! Elsa har ju bott i Berlin ett gäng gånger nu, men Malin och Klara har precis flyttat hit. Tillsammans har de börjat skriva den här bloggen, som handlar om allmänt berliniga saker. Spana in den vetja! (heh, alltså, dör av bloggbeskrivningen: "Brudar, bärs & Berghain") Deras senaste inlägg beskriver förresten en grymt fint rundvandringsmiddag (♥) som jag önskar att jag hade varit med på, men då hade jag andra bra personer över på middag hos mig.

En göllig hund var iväg på egna små upptåg mest hela tiden. Den hade en liten lapp på halsbandet där det stod "Don´t feed, I fart".

bby ♥

Och så blev himlen klyschigt solnedgångsfin och vi lämnade Neue Heimat.

Vi bestämde oss för att billiga drinkar på Que Pasa var bästa möjliga söndagsplan, så det fick bli en promenad till Görlitzer Bahnhof.

Min bror berättade något fascinerande när vi gick över Warschauer Brücke.

Och så här stort log Malin och Elsa.

Ungefär här (när tv-tornet befann sig mellan två jättefula byggnader) borde jag ha kommit på idén att gå hem och plugga inför det grammatikprov som jag skulle ha dagen efter. Men istället tyckte jag att det var en helt briljant idé att dricka billiga mojitos, besöka finaste baren Vögelchen, ha tveksam högläsning av Sonja Åkessons dikter (grejer jag borde sluta göra när jag är lite salongsberusad, osv), söndagsdansa på Chalet, umgås med främlingar, titta morgonpendlarna rakt i ögonen, öppna min ytterdörr vid den exakta tidpunkt då mitt grammatikprov började (09:15 måndag morgon). Men ja. En borde ju passa på att vara ung och dum när en har chansen. Puss och sov så gott.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Va lika ni är<3

Svar: Hehhh, jo, vi har börjat inse det!
ohhboy.blogg.se


oroshjärta

Fy sjutton vad jag blir avundsjuk varje gång du lägger upp Berlin-bilder. Men samtidigt kollar jag alltid, för Berlin är ändå Berlin och bilder är ett utomordentligt sätt att odla sin reslust.

Svar: Berlin är ändå Berlin är ändå Berlin är ändå Berlin. Jag måste verkligen sluta överromantisera den här staden.
ohhboy.blogg.se


Emil

Upp