om att inte kunna somna

Ovädret i mig stormar allt vildsintare, men istället för att önska att allt bara kunde sluta kännas så jävla mycket hela tiden, försöker jag fokusera på att den trögflytande likgiltigheten är ännu outhärdligare. För visst är det för tillfället så att jag börjar gråta mitt i ett leende och skratta mitt i ett mörker, men jag är åtminstone vid liv, jag känner åtminstone någonting istället för ingenting.

Möjligtvis är jag en aning förälskad också. Mest i en bild av eller en föreställning om, men säg för vem är det väl inte så? Vad jag vet: det självklara i dina handrörelser och hur länge jag skulle kunna stirra på dig. Fast nej. Vad jag vet: allt det skrivna känns ständigt för skrivet, verkligheten slutar existera i samma ögonblick som den beskrivs. Ytterligare något jag vet: förälskelser är enkla att kultivera på en armlängds avstånd, längtan är enkel att känna när närheten ännu inte är för nära. Vad jag vet mest av allt: jag är så fantastiskt duktig på att överanalysera att ingenting någonsin hinner bli.

text
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

"Längtan är enkel att känna när närheten ännu inte är för nära" Jag är den som är för nära.alltid.

Svar: & frågan är väl om det finns något avstånd som är det rätta, om inte allt går åt helvete förr eller senare oavsett. MVH optimisten
ohhboy.blogg.se


oroshjärta

Alltså fattar precis vad du menar, jag är kär i en kille som är alldeles för gammal för mig som sexton ens tänka på. Han tycker att jag är mogen "för min ålder" men när han säger så vill jag bara gråta och bli tjugotvå över en natt. Jag känner honom inte ens på riktigt, men jag är ändå så förälskad. Hur det nu kan bli så

Svar: Åhåhåhå, men det kan ju verkligen bli så! På sätt och vis är det väl alltid enklare att förälska sig i någon som tycks utom räckhåll, för då kan en fortsätta drömma och slippa leva i verkligheten, ungefär. Jag hoppas innerligt att det löser sig för dig <3
ohhboy.blogg.se


Saga

Julia! Jag vill verkligenverkligen studera i Berlin och försöker googla runt med lyckas inte riktigt hitta något. Har du någon koll vad det finns för 100% engelska bachelors i Berlin (som inte är Ekonomi/Business)?

Svar: Alltså, jag är rädd att jag inte har så stor aning alls, de flesta av mina vänner som studerar här gör det faktiskt på tyska. Men det finns ett gäng engelskspråkiga (dyra) bachelors på den här skolan tror jag: https://www.facebook.com/btkfh (en vän skaffar för tillfället en bachelor i fotografi där) och även på Universität der Künste om jag inte missminner mig. Men det känns ju även som att Freie Universität eller Humboldt skulle kunna ha någonting som faktiskt är helt och hållet på tyska? Och du, gå med i gruppen Ung i Berlin eller Svenskar i Berlin på Facebook, där kommer människor definitivt att kunna hjälpa dig! :))) Lycka till!
ohhboy.blogg.se


L

Upp