FRÅGESTUND I SNYGGJULIAS BLOGG.

NI ÄR VERKLIGEN HELT EXTREMT FINA MOT MIG. TACK. BÄSTA FUCKING GÄNGET NÅGONSIN. BÖRJAR NÄSTAN GRÅTA HÄR BORTA. ÖNSKAR SÅ ATT JAG KUNDE BJUDA ER ALLA PÅ DILLCHIPS.

... men istället ska ni härmed ges äran att få bidra till en bloggig frågestund! Ställ vilka frågor som helst, jag svarar på nästan vad som helst. Jag tänkte att detta kanske skulle kunna radera min bloggrelaterade prestationsångest en aning och fungera som en morot för mig att börja blogga lite mer frekvent. Så, ja, fråga väldigt gärna någonting om någonting. Även frågor som kräver ganska långa svar är okej, de kan ju fungera som inläggsinspiration. Puss. ♥

PS bokade flippin Berlinbiljetter häromdagen!!!!!!!!!!!! Ska hänga runt i mina drömmars stad när april övergår i maj. Längtar helt absurt mycket.

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Hej julia!!
Har du hittat några favoritparker, -restauranger, eller -klubbar i lund/malmö än? Har du några tips på ställen att besöka? Mitt enda tips är vegansk kinabuffe på vegegården i malmö!


Alma

hej! fråga ett: hur trivs du med allt den nya?
fråga två: åker också till berlin, början av maj. vi ska bo utanför kreuzberg, typ åt zoo hållet. finns det några bra clubbar där? eller vart ska en gå ut och en vill dansa hela natten? det är förövrigt under veckan vi är där men antog att en kan hitta någonstans att dansa på vardagsnätter också. tredje gången jag åker dit men har aldrig varit på club där innan..
fråga tre: hur gött känns det att kunna gå och köpa dillchips när du vill?
fråga fyra: känns som mitt jobb håller på att ta dör på mig och jag vill verkligen bli något annat men är för feg att söka in på skolan jag vill gå eftersom den ligger långt bort och är rädd att min sambo inte vill följa med i så fall.. what to do?


linda

Hej!! Är det värt för två sjuttonåriga tjejer att åka till Berlin? Kan man komma in på roliga ställen?
Vad ska man göra när man är fast i duktighetsrollen och den gör så att man inte kan sova på nätterna pga av stress och prestationsångest inför exakt ALLT? (Kan for real inte skriva den här kommentaren utan att få prestationsångest- see what I mean?)
Och min tredje fråga- kan en sjuttonårig tjej och tjugotvåårig kille vara tillsammans utan att det är konstigt? (ren hypotetisk fråga osv)
(får man ljuga om sin ålder annars? Är ganska säker på att jag skulle kunna kvala in som nittonåring om jag ansträngde mig lite.)
Okej, det var det. Din blogg är bäst, kram och puss och hejdå:))


Saga

okej, såhär då:
(1) hur känns malmö för dig?
(2) har du tågluffat någon gång?
(3) vad är din värsta psykiska plågsamhet: bekräftelsebehov eller prestationsångest (de kan ju faktiskt vara särskiljda)?
(4) har du gått i terapi någon gång? eller ja, i samtal hos psykolog typ.


melwa

Vad är din framtidsdröm?
Om du fick ändra en sak i ditt liv vad hade du ändrat då?
Vad önskar du dig mestast av allt i hela världen(obs behöver verkligen inte vara materialistiskt)?


Saga

dör du inte av berlinsaknad? känns som att en stormig kärlek måste lugna ned sig, för att en ska kunna lämna någonting- upplever du att din har gjort det?


my

1. Vilka är dina fabbosmekis? Har hört att du har ganska många, så om du fick välja dina topp 6 :')
2. Hur många gånger per dag lyssnar du på Indiedrottning?
3. Tror du att sternin, som du kommer få dricka den 28e när du kommer fram till Berlin ZOB väldigt tidigt på morgonen, kommer smaka ännu godare nu när ni har fått vara ifrån varandra ett tag?


mopsi/bobo

dina bästa pluggtips?


Anonym

jag kom på fler:
(1) hur är det att raka av håret? får man ångest dagen efter eller känns det som en befrielse (är de två varianter jag hört)?
(2) generellt sett: är tyskar mysigare än svenskar?


melwa

1. Varför valde du att bo i Malmö och inte i Lund? Skulle du kunna tänka dig att bo i Lund framöver?
2. Var hittar du information om svartklubbarna i Malmö? Jag vill gå men vet aldrig hur jag får reda på dem.
3. Kan du inte göra en recap på dina frisyrer genom åren? Härligt ytligt.
4. Var brukar du gå ut i Malmö/Lund?
5. Mer photobooth-bombning! Recappa året so far med hjälp av denna lilla manick!


anonym

1. hur kom du in på psykologlinjen? för de e väl det du pluggar? :)

2. Jag funderar på att vara lite vågad och flytta till Berlin efter sommaren. Men huuuur vågar man? Alltså jag skulle våga flytta dig och typ hänga med mig själv men vill ju ha kompisar och göra coola grejor, hur hittas det?


Karin

juste! en till fråga,
du fick du denna frilla? https://cdn3.cdnme.se/458709/7-3/dsc_0047blogg_538dcc12e087c32aac15efa7.jpg

gjorde nån kompis, frissa eller du själv deT?


karin

Heeej!

Vill du berätta om det mest fascinerande du lär dig på psykologprogrannet?
Hur förhåller du dig till dina privilegier?
Hur har du tänkt att spendera sommaren?
Vilka är dina favoritplagg i garderoben?
Vad tänker du om den här pågående "flawless-beyonce-feminismen" om man ställer det mot den tredje vågens feminism som härjade på 90-talet när det handlade om att utrota patriarkatets effekter typ sminka sig, raka sig, sexualisera sig och allmänt hålla på att tillfredställa mannens önskemål? Man kan ju hävda att det är på ens egna villkor men egentligen, om man tänker på det, så sitter det ju så jäkla djupt att ens status tilldelas av ens skönhet..(waa lång fråga, du får gårna omformulera/förkorta den/inte besvara den om det var luddigt)


Vendelaaa

Om du fick bjuda en vän på middag, hur skulle den se ut från topp till tå?
Fem saker att ta med till en öde ö?
Vart i världen skulle du helst bo? Kan vara på flera ställen.
Vem skulle du helst pussa på just nu? (OBS givet svar: Elsa (OCH INTE WANNABEELSAKATTEN I DIN LÄGENHET))

hejdå


Elsa

Haj!! Flytten till Berran är ett ännu icke taget beslut för min del. Jag vet inte vad jag tvekar på; men det kan vara vetskapen om att Berlin är >>coolt<<. Hur uppfattade du människorna där? Var de glitterpoppare, pundare, skogsmullar eller alltsammans?

Finns det något annat positivt med B-town förrutom faktumet att det är technons Mekka? Sälj in det för mig!!!


Hanna

Du får ju så mycket berlinfrågor jämt, men du kanske kan komma på nytt att svara med sen du skrev din Berlinguide så frågar ändå: jag och en tjejkompis ska till Berlin en vecka i juli, vad måste vi ha gjort innan vi åker hem igen? Har redan skrivit upp massa bra från din guide men! (Vi är förövrigt 18 år)

Och så undrar jag också vad du har för tips på tyska filmer, tv-serier, böcker och låtar? Och om du vet var det finns att se filmer/serier med tyska subtitles till. Pluggar nämligen tyska (på gymnasienivå) och känns som ett bra och roligt sätt för mig att förbättra min tyska, men hittar det verkligen ingenstans. Inte ens att köpa på typ Amazon.


N

1. vilken är din favoritbarnbok?
2. mmm vilken citrusfrukt föredrar du?
3. rossman eller dm? (jag vet aldrig vilken som är bättre egentligen)
ooooch hm, vad drömde du inatt?


gma

ditt bästa hångel?
din första intensiva friend crush?
bästa läraren du haft?
vad tycker du om killar?


a

Hi, have you got instagram? :)


Anonym

top 5:
bloggar
böcker
filmer
inspirerande personer


Juli

haru någon gång varit med en tjej? som i ligga!


anonym

Upp