att komma hem tvåtusensexton

Håret är mörkbrunt och klippt på samma vis, jag spottar ut tandkrämsskum i samma handfat varje morgon, läser samma utbildning, kliver på samma tåg till Lund. Vi pratade om allt det idag, Rebecca och jag. Om att vi båda två brukade vara väldigt rastlösa, att vi har flytt mycket, att vi inte trodde att vi skulle klara av att skapa vardagsrutiner och relationer utan korta utgångsdatum. Men det verkar ju ändå vara så att jag fortfarande är här och klarar av, att jag vill. Två dagar i rad har jag suttit på föreläsningar som har fått mig att vilja skrika JA på ett högst sexuellt vis. En av mina föreläsare pratade om kvalitativa forskningsmetoder inom psykologi med fokus på genus och sexualitet, en annan förklarade olika psykologiska teorier och kriser i livet med hjälp av poesi och prosa. Men trots att jag ville skrika JA JA JA just då känner jag just nu mest för att gråta och fly utomlands och inte publicera någonting alls här för att jag är så kass, men så flippigt är ju mitt mående mest hela tiden. Nu sätter vi på oss ett leende och tittar på hur mitt lilla kollektivrum såg ut för ett år sedan och hur det ser ut en januaridag tvåtusensexton. För varje dag som går bor jag in mig lite mer, täcker ytterligare en kvadratcentimeter av väggcentimetrarna, optimerar mysbelysningsmöjligheterna. Inlägget som jag skrev förra året hittar ni här.

Julia tvåtusenfemton.

Julia tvåtusensexton.

Ett skrivbord tvåtusenfemton.

Ett skrivbord tvåtusensexton.

Ett draperi och en dörr tvåtusenfemton.

Ett draperi och en dörr tvåtusensexton.

Några mattor tvåtusenfemton.

En matta tvåtusensexton.

En säng tvåtusenfemton.

En säng tvåtusensexton.

En utsikt tvåtusenfemton.

En utsikt tvåtusensexton.

Lite mer fönster och en väldigt döende palm tvåtusensexton.

Ännu en plansch tvåtusensexton.

Och avslutningsvis lite sängutsikt tvåtusensexton.
KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Jag älskar dig. Önskar att du var min psykolog istället för den jag har nu. Känner att jag hade kunnat berätta om den jobbiga händelsen som jag ej vågar berätta om för hen.
Eller ja
Jag känner inte dig
Men den känslan får jag av att läsa dig

Svar: alltså åååh, så himla jobbigt att du behöver känna så här, jag hoppas att du snart mår bättre <3<3<3
ohhboy.blogg.se


Anonym

guuu va fint du har


evelina

2016 får 5/5 myspoäng av mig


Emelie

Det är fint att få följa din väg här <3 kram


oroshjärta

blev så glad av att se detta inlägg, det väckte något gammalt som sov inom mig. tack! ps. har du instagram? puss

Svar: tack för fina ord & här kommer ett svar alldeles för sent! visst har jag instagram, superjulianilsson heter jag där:))) puss!!!
ohhboy.blogg.se


emma

Alltså ditt rum!!! SÅ mysigt! Och blir alltid så lycklig av dina blogginlägg. <3


Melwa

Men du åh, vilken fin idé och herreminje vilket fantastiskt rum! Älskar ditt skrivhörna, vill mest bara sätta mig där själv och supa in all finhet och inspirationskänsla.


Frida

Upp