hej, om ni fortfarande finns kvar

Jag tänker på den här internetplatsen väldigt ofta, skriver in ohhboy i sökfältet, trycker på uppdatera-knappen, väntar mig nästan att ett nytt inlägg ska ha dykt upp trots att jag inte har orkat skriva någonting. Det känns så vemodigt alltihop, jag vill inte att den här platsen ska dö. Och mest av allt vill jag inte att den ska dö på ett så här tarvligt och snubblande vis, det känns liksom ovärdigt.

Jag skriver nästan aldrig längre. Tungt tryck över bröstkorgen och fumliga fingrar när jag väl försöker. Efter bara några minuter ger jag upp, nästan som om jag har glömt bort att det alltid känns så till en början, att ingen text är färdigformulerad eller fantastisk på en gång, att det är någonting som kräver timmar av slit.

Jag måste börja skriva igen, jag saknar det så jävla mycket. Och jag vill försöka hitta tillbaka hit igen, men kan inte lova någonting. Tills dess: puss.

KÄRLEKSFÖRKLARINGAR

Det kanske är ett uselt råd, för alla är så himla olika när det kommer till skrivandet, men för mig funkar det bra att ställa in mig på att inte skriva alls på en månad, och under den perioden bara försöka läsa så mycket som möjligt. Romaner, diktsamlingar, essäer, dagstidningar, allt jag kan komma över. Till slut brukar skrivkrampen lossna, när kärleken till texten och orden åter blir uppenbar. Möjligen låter det flummigt, men jag tror stenhårt på att inte lämna texten bakom sig när skrivandet sviker, utan bara byta angreppssätt. Jag är säker på att det kommer lossna för dig, så småningom. Dina ord är saknade, av mig och många andra.


Emil

<3


Ensammatankar

stor kram vi är kvar<3


oroshjärta

puss! jag väntar här tills du skriver igen


Evelina

Kolla din ohhboy-mail /JS


Anonym

finns inga blogginlägg jag läst så många gånger som vissa av dina, hoppas att du kommer att skriva igen.


Rebecka

jag är kvar jag är kvar jag är kvar jag är kvar!!! :D


Melwa

Läste din blogg under tiden när du bodde i Berlin och var helt förälskad i sättet du skriver på. Har själv planer på att flytta dit då det är sån fantastisk stad. Jag slutade sedan att läsa bloggar under en period men kom och tänka på dig när jag nyligen kommit hem från Berlin och hjärtat skrek av Berlin-saknad. Läste då under två dagar igenom HELA din blogg och drömde mig bort, kände och log.
Vet inte om du planerar att inte uppdatera mer här men jag hoppas det.
Annars, tack för detta och ha det gött!


Anonym

HEJ!! Jag har just hittat hit till bloggen och är redan hooked. Du skriver så öppet, ärligt och sympatiskt. Ser verkligen fram emot att läsa mer så snälla fortsätt skriva! <3


P

Hej! Har skickat ett mejl till dig med funderingar kring Berlin. Vore superfint om du hade tid att läsa igenom det och svara några rader. Fin blogg!


Anonym

Jag saknar dig! Tror jag har läst hela din blogg minst fem och en halv gång. Hoppas att du hittar tillbaka till skrivandet, jag skriver men har liksom ingen som läser.


E

Kom tillbaka!


malin

är kvar


Anonym

Upp